سالم‌ترین غذاهایی که ممکن است در یک فست فود گیر بیاوریم

فست فودها جزء لاینفک زندگی‌های مدرن امروزی شدند و با وجود مضرات و مشکلاتی که برای سلامتی انسان‌ها دارند، اما همچنان طرفداران آن رو به افزایش است. سودآوری فست فودها بسیار بالاتر از سایر صنایع غذایی و رستوران‌های سنتی است که غذای سالم‌تری را تهیه می‌کنند. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید از طعم و مزه غذاهای فست فودی دل بکنید و یا حوصله و وقت آشپزی در خانه را ندارید، توصیه می‌کنیم که در میان غذاهای فست فودی، بهترین و سالم‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. پانی در این مقاله فست فود سالم و نمونه هایی از آن را برای شما لیست می کند.

1. ساندویچ فیله کبابی مرغ

ساندویچ فیله کبابی مرغ جزو سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذای فست فودها می‌باشد. این ساندویچ یک نوع ساندویچ ساده و با طعمی اشتها برانگیز است. در روش طبخ آن مطمئن شوید که با کره کمی تفت داده شده باشد و سپس کبابی طبخ شده باشد.

2. ساندویچ برگر

 

همبرگر

مقاله مرتبط: فست فود خانگی

 

یک نمونه از فست فود سالم، ساندویچ برگر می باشد. سفارش همبرگرها بسیار بهتر از انواع غذاهای سوسیس و کالباس دار است، چون غذاهای همبرگر مواد نگهدارنده ای در آن‌ها استفاده نشده است. سعی کنید گوشت همبرگر را با مخلفاتی چون کاهو، خردل، پیاز و سس گوجه فرنگی میل کنید که به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند.

3. پیتزا قارچ و گوشت ( مرغ و قارچ )

در میان انواع پیتزاهای فست فود، پیتزا قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است. البته افرادی که در مصرف گوشت قرمز حساسیت دارند و یا افرادی که هضم گوشت برایشان مشکل است نباید این نوع پیتزا را سفارش دهند. پیتزا قارچ و گوشت از خوشمزه ترین و ساده ترین نوع پیتزاها هست و به دلیل داشتن گوشت قرمز، کالری فراوانی دارد.

4. پیتزا سبزیجات

پیتزا سبزیجات

 

پیتزا سبزیجات جزو یکی از سالم‌ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می‌توانید در فست فودها سفارش دهید. این نوع پیتزا که با انواع سبزیجات گوناگون تهیه می شودد، می‌تواند برای گیاهخواران و افراد مسن بهترین غذای انتخابی در فست فودها باشد.

5. ساندویچ هات داگ

ساندویچ هات داگ یک نوع ساندویچ گرم که شامل سوسیس کباب شده و یا بخارپز شده است می باشد. دلیل اینکه این نوع غذا را نیز در شمار غذاهای سالم ذکر کرده‌ایم به این خاطر است که سوسیس در ساندویچ هات داگ معمولاً در روغن زیادی سرخ نمی‌شود و آن را به صورت کبابی و یا بخارپز آماده می‌کنند که همین دلیل باعث سالم‌تر بودن ساندویچ هات داگ نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ و طبخ می‌شود، شده است.

6. ساندویچ کباب ترکی

آخرین فست فود سالمی که قصد معرفی آن را به شما داریم، ساندیچ کباب ترکی است. ساندویچ کباب ترکی که به آن دونر کباب نیز می‌گویند، یک نوع ساندویچ معروف و خوشمزه در انواع فست فودها است. مواد کباب ترکی جزو سالم‌ترین غذاها به شمار می‌آید. در واقع وجود مرغ، گوشت گوساله، بوقلمون، فلفل دلمه ای، گوجه و قارچ علاوه بر طعم لذیذی که به این نوع ساندویچ می‌دهد، خوردن آن نیز خالی از منفعت نمی‌باشد؛ اما توجه داشته باشید که در هنگام سرو ساندویچ کباب ترکی از خیار شور زیاد و سس مایونز استفاده نکنید، زیرا مصرف زیاد خیار شور باعث افزایش فشارخون می‌شود و برای سلامتی بدن مضر است.

معمولاً در ایران، فست فودها به عنوان مکانی که غذا را به سرعت آماده کرده و به مشتری ارائه می‌دهد شناخته شده است. غذاهایی که خیلی سریع آماده می‌شوند به خصوص گوشت‌ها و ساندویچ‌ها که زمان متوسطی برای طبخ احتیاج دارند، اگر خام و یا با حرارت زیادی آماده شوند، قطعاً پیامدهای منفی زیادی برای سلامتی افراد خواهند داشت؛ بنابراین اگر شما جزو مشتریان وفادار فست فودها هستید لااقل سعی کنید که از منوی غذاهای فست فود، غذاهایی که سالم‌تر هستند را انتخاب کنید.

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ،۱۵:۰۸:۰۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه