فست فودها را چگونه سالم کنیم؟

با وجود علاقۀ زیادی که به غذاهای فست فودی به وجود آمده اما همیشه این نوع غذاها جزو اولین غذاهای مضر برای بدن معرفی شده‌اند. غذاهای سریع و کم‌ارزش فست فودی به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی و نمک می‌توانند به ‌راحتی برنامه رژیمی کاهش وزن شما را به هم بریزند. اما توجه داشته باشید که این به معنای حذف کامل غذاهای فست فودی نیست. ما در این مقاله قصد داریم به سوال چگونه خوشمزه ترین فست فود های دنیا را سالم کنیم ، پاسخ دهیم. با پانی که فروشگاهی برای خرید کباب ترکی است، همراه باشید.

مصرف غذاهای فست فودی را به یک بار در ماه برسانید.

غذاهای فست فودی به دلیل رنگ و لعاب خاصی که دارند و طعم لذیذ مواد غذایی‌اش به سرعت می‌تواند شما را فریب دهد و شما را مجبور به فراموش کردن نکات رژیم غذایی‌ تان کند. اگر زمان کافی برای طبخ غذا در منزل را ندارید و از غذاهای آماده و رستورانی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که مصرف مستمر غذاهای فست فودی باعث تجمع چربی و نمک در بدن شما شده و مضرات فراوان خود را دارد.

به دلیل اینکه غذاهای فست فودی معمولاً دارای کالری‌های ناسالم و بدون ارزش غذایی بوده، باعث چاقی سریع شما نیز می‌شوند. مصرف یک وعده‌ غذا در فست فودها برابر با کالری دو وعده غذایی خانگی با حجم مشابه می‌باشد. افرادی که عادت به خوردن هفته‌ای 2 بار غذاهای فست فودی را دارند، دو برابر احتمال ابتلا به چاقی و دیابت را دارند.

اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید مصرف غذاهای فست فودی را حذف کنید و می‌خواهید که غذاهای فست فودی را برای خود سالم کنید، توصیه می‌کنیم که فست فودهایی که غذاهای سالم‌تری چون استیک، غذاهای گیاهی و… را طبخ می‌کنند، انتخاب کنید. سعی کنید غذاهایی که چربی کمتری دارند را از منوی غذاها انتخاب کنید و غذاهایی را که حاوی سوسیس، کالباس و گوشت هستند را سفارش ندهید. زیرا سوسیس و کالباس دارای نیترات فراوانی هستند و مصرف آن‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شود.

برای پاسخ به سوال چگونه فست فود را سالم کنیم؟ باید به شما بگویم که راهکار اصلی این کار، کاهش مصرف غذای فست فودی و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می باشد. علاوه بر این شما می بایست از بهترین فست فودی تهران خرید کنید.

 

مقاله مرتبط: غذای سالم

 

غذاهایی که با سبزیجات طبخ شده‌اند و دارای گوشت بدون چربی هستند را انتخاب کنید.

غذاهای سرخ‌شده و خمیری به دلیل دارا بودن چربی‌های ناسالم و سدیم، معمولاً کالری بالایی داشته و باعث اضافه‌وزن می‌شوند. آهسته غذا خوردن موجب هضم بهتر غذا شده و به شما احساس آرامش می‌دهد. هر چه مدت‌ زمان غذا خوردنتان طولانی‌تر باشد، زودتر احساس سیری می‌کنید. سعی کنید سفارش سیب‌زمینی سرخ‌شده خود را دو نفره بخورید تا هم کالری آن را بین خود تقسیم کرده و هم در حد اعتدال کربوهیدرات لازمه را مصرف کنید.

هرگز نوشابه های گازدار یخ زده استفاده نکنید.

نکته قابل ‌توجه در سفارش نوشیدنی همراه غذایتان این است که هرگز نوشابه یخ دار سفارش ندهید. زیرا مصرف نوشیدنی سرد همراه غذا باعث سفت و جامد شدن چربی‌های موجود در غذا شده و غذا را در معده به یک رسوب چسبناک تبدیل می‌کند. مصرف هر نوع نوشیدنی سرد و یخ باعث تنگ شدن رگ‌های خونی و اختلال در دمای بدن می‌شود. توصیه می‌کنیم به جای سفارش نوشابه‌های پر از قند و گازدار، انتخاب سالم‌تری چون دوغ، آب‌معدنی و یا حتی آب‌میوه داشته باشید.

 

چطور فست فود را سالم کنیم؟

اگر همراه خانواده و دوستانتان به فست فودی رفتید و قصد سفارش پرطرفدار ترین فست فود را داشتید، سعی کنید اولین نفر غذای خود را سفارش دهید، چون گوش کردن به سفارش‌های پرچرب و روغنی دیگران ممکن است شما را وسوسه به انتخاب یکی از آن غذاهای پرکالری و مضر کند.

از سفارش حجم غذاهای بزرگ و اضافه خودداری کنید.

یکی از مشکلات اصلی غذاهای فست فودی، حجم زیاد مواد غذایی و مقدار زیاد هر پرس سفارشی است که این برابر است با دریافت کالری زیاد و چاقی مفرط. در فست فودها تنها غذاهایی کوچک به اندازۀ معمول را سفارش دهید و از انتخاب غذاهایی با عناوینی چون اضافه، دوبل، بزرگ و… اجتناب کنید. به همین دلیل باید بهترین غذاهای فست فودی را برای سلامتی خود انتخاب کنید. می‌توانید یک ساندویچ تنوری یا کبابی با گوشت کم‌چرب و یا مرغ سفارش دهید و بدون سس مایونز و پنیر پیتزا میل کنید. در سفارش دادن انواع پیتزاها سعی کنید پیتزاهای کم‌چرب‌تری که با سبزیجات تهیه شده‌اند را انتخاب کنید.

چگونه فست فود را سالم کنیم؟

 

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه فست فود سالم را از دست ندهید و تا آنجا که ممکن است فست فود هایتان را از طریق روش هایی که گفتیم سالم کنید.

 

مقاله پیشنهادی: آداب غذا خوردن خارج از منزل

۱۴۰۰/۵/۱۱ ،۰۷:۱۸:۳۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ناشناس آبان ۳۰, ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ق.ظ - پاسخ دادن

    غذای فست فودی خانگی با سوسیس هم جزو غذای فست فودی سالم به حساب میان؟

    • Hamin آبان ۳۰, ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      غذاهای فست فودی به علت داشتن میزان چربی غیر مفید بالا، به هیچ وجه سالم به حساب نمی آیند؛ البته شما می توانید با انجام کارهایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم تا حدود زیادی غذا های فست فودی را سالم کنید.

ثبت ديدگاه