فواید شگفت انگیز گوشت قرمز

گوشت گوسفند یکی از انواع غذاهای باارزش و مفید برای بدن می‌باشد که درعین‌حال احتمالاً بسیاری از افراد از مزایای آن برای سلامتی خود غافل هستند. گوشت یک منبع غنی و اصلی از پروتئین است که افراد در بیشتر وعده‌های غذایی خود از آن استفاده می‌کنند. در میان تمامی گوشت‌ها، گوشت گاو و گوساله جزو پرمصرف‌ترین منبع گوشتی در ایران هستند و اکثر غذاهای گوشتی و کبابی از این نوع گوشت ها تهیه می گردد. گوشت گوساله و گاو سرشار از املاح مهمی چون آهن و روی هستند که اگر بخواهیم به افرادی که مبتلا به کم‌خونی و کمبود آهن (در خانم‌های باردار و دختران جوان) و یا کمبود روی (در مردان‌ و پسران جوان) هستند توصیه‌ای بابت رفع آن داشته باشیم باید استفاده از گوشت را در مصرف روزانه خود قرار دهند. البته دقت داشته باشید که مدت زمان طبخ گوشت به هر روشی چه بخارپز و آب پزکردن گوشت و یا سرخ کردن و کباب کردن آن طولانی نباشد؛ زیرا مواد مغذی موجود در گوشت با حرارت زیاد از بین می‌رود. در ادامه به فواید گوشت قرمز می پردازیم و منافعی را که از خوردن گوشت حاصل می‌شود را لیست می‌کنیم.

1. پروتئین و انرژی زیاد

گوشت حیواناتی چون گوسفند و گاو دارای پروتئین بالایی است که بسیار مفید می‌باشد. درواقع هر ۱۰۰ گرم گوشت گوسفند ۱/۱۷ گرم پروتئین را داراست. از مزایای پروتئین برای بدن می‌توان به افزایش و ایجاد توده عضلانی، هضم غذا، ایجاد قدرت و انرژی در بدن اشاره کرد.

۲. فسفر

یکی از فواید گوشت قرمز، دارا بودن فسفر در آن می باشد. گوشت گوسفند دارای مقدار زیادی فسفر می‌باشد که برای سلامتی بسیار مفید است. فسفر موجود در گوشت گوسفند به سالم سازی استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

۳. پیشگیری از سرطان

گوشت گوسفند دارای مواد مغذی چون کولین، آهن، ویتامین B و سلنیوم است که وجود سلنیوم و کولین احتمال ابتلا به سرطان را در افراد کاهش می‌دهد. اسید لینولئیک موجود در گوشت گوسفند از بیماری‌های سرطان و تومورهای مغزی پیشگیری می‌کند.

۴. سلامت پوست

 

سلامت پوست

 

یکی از فواید گوشت قرمز، حفظ و سلامتی پوست است. گوشت گوسفند حاوی کولین، ویتامین B و سلنیوم است که در رفع خستگی و استحکام پوست بدن کمک می‌کند. ویتامین 12B گوشت برای آرامش ذهن و رفع افسردگی و استرس بسیار مفید است.

5. کاهش وزن

معمولاً پزشکان در نسخه‌های رژیم غذایی استفاده از گوشت گوسفند را توصیه می‌کنند. گوشت قرمز به دلیل پروتئین بالا و چربی کمی که دارد، در کنترل وزن و جلوگیری از چاقی و ازدیاد وزن مؤثر است. ویتامین B موجود در گوشت به چربی سوزی راحت‌تر شما کمک می‌کند.

6. املاح معدنی

 

املاح معدنی گوشت

 

لازم به یادآوری است که املاح معدنی چون زینک، منیزیم و آهن نقش حیاتی و مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. در واقع منیزیم به شکل‌گیری استخوان‌های محکم و سالم و حفظ شادابی عضله‌ها کمک زیادی می‌کند. لازم به یادآوری است که مواد مغذی موجود در گوشت قرمز در تنظیم عملکرد بدن مفید و مهم است. مصرف گوشت برای بدن لازم است اما مراقب باشید که گوشت چربی اشباع زیادی نداشته باشد. در حقیقت چربی اشباع در هر ماده پروتئینی ضررهای بسیاری دارد که در نهایت ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

در آخر هم امیدواریم که با فواید گوشت قرمز آشنا شده باشید.

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ،۰۸:۰۷:۲۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه