9 اصل مشتری مداری در رستوران های بزرگ

رستوران ها یکی از معدود صنایع جهانی هستند و تقریباً همه با آنها آشنایی دارند. از دیدگاه خدمات مشتری، این امر باعث می شود که خدمات به مشتریان رستوران چالش برانگیز باشد. زیرا تقریباً هر مشتری انتظارات سرویس مستقر و محرک های سرویس دهی خوبی دارد. پانی در این مقاله به شما مهمترین اصول مشتری مداری در رستوران های بزرگ را آموزش می دهد. پس با پانی که سایتی جهت سفارش کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

این انتظارات اغلب به قیمت یا برداشت هایی که توسط محیط فیزیکی ایجاد می شود بستگی دارد. در بسیاری از موارد، ظاهراً انتظار می رود یک رستوران با سرویس سریع (فست فود) یک تجربه کاملاً متفاوت از یک رستوران خوب ناهار خوری داشته باشد.

 

اصول مدیریت در رستوران

خدمات اساسی در رستوران به مشتری

برای اینکه یک رستوران عالی داشته باشید، هم محصول و هم خدمات باید امتیاز کسب کنند. عدم موفقیت در هر دو بخش اغلب به یک تجربه ی بد منجر می شود. بسیاری از رستوران ها حداقل در یک سطح به طور مداوم شکست می خورند.

با این وجود، تمام رستوران ها بر اساس همان اصول اساسی عمل می کنند، غذا و خدماتی را ارائه می دهند که انتظارات را برآورده می کند یا از آنها فراتر می رود. به عنوان یک صاحب رستوران، می توانید بهترین محیط و یک منوی عالی را داشته باشید و هنوز هم مشتریان خود را نسبت به رقبای خود گم کنید. شما می توانید برای اطلاعات کلی تر درباره رستوران داری مقاله ۸ نکته‌ای که نباید در مدیریت رستوران نادیده بگیرید را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را در زمینه مهارت های مدیر رستوران کامل کنید.. در اینجا 9 اصول مشتری مداری در رستوران های بزرگ وجود دارد که همه باید روی آن تمرکز کنند:

1- انتظارات مشتری را با دقت تنظیم کنید.

اولین اصل مشتری مداری در رستوران برآورده کردن انتظارات مشتری است. وقتی مشتریان به یک رستوران می روند، انتظارات خاصی دارند. در مورد انتظارات خود به عنوان مشتری در یک رستوران فکر کنید. شما احتمالاً انتظار دارید:

• یک خوش آمدگویی گرم
• مورد توجه کارکنان قرار گرفتن
• سرویس سریع در همه جبهه ها: از قرار گرفتن در محل تا دریافت فیش
• فضایی دلپذیر و راحت و بدون اختلال ناخواسته
• غذای با کیفیت و مطابق با استانداردهای رستوران
• در طول تجربه غذا خوری خود، رفتارهای صمیمانه توسط کارمندان رستوران را مشاهده کنید.

احتمالاً مشتریان شما با انتظارات مشابه خدمات استثنایی به رستوران شما می آیند. توجه به این عوامل بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت یک رستوران است زیرا سطح خدمات و رضایت مشتری به طور قابل توجهی مشخص می کند که احتمالاً آنها به رستوران شما باز خواهند گشت یا خیر.

 

اصول مدیریت در رستوران

2-منوهای چاپی را ماهانه یا هفتگی به روز کنید

در حالی که صفحه نمایش های دیجیتال راهی جذاب برای تماس با منوهای دیواری شما هستند، یک روش دیگر برای به اشتراک گذاشتن پیشنهادات شما با میهمانان وجود دارد. اگر از منوهای چاپی استفاده می کنید، می توانید با بروزرسانی منوهای خود در هر هفته یا ماه، مشتریان را در رستوران خود جذب کنید.

تغییر منوی شما هر بار که از موقعیت مکانی شما بازدید می کنند، تجربه جدیدی به مشتریان می دهد. همانطور که منوهای چاپ جدید را ایجاد می کنید، محتوای به روزرسانی، تبلیغات و پیام ها را به روز کنید. این رویکرد به شما دو بستر برای ارتقاء ابتکارهای تعامل خود می دهد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از مقاله طراحی منوی رستوران دیدن کنید.

 

مشتری مداری در رستوران

3-تنظیم صفحه نمایش جدول را فعال کنید.

راه دیگر برای قرار دادن منو در دست مشتریان، استفاده از صفحه نمایش های سفارش در جدول است. صفحه لمسی یا منوهای دیجیتال iPads را در هر جدول قرار دهید تا مشتریان بتوانند از طریق این فهرست وارد شوند و آیتم های جدید را به تنهایی سفارش دهند. با سفارش به صورت جدول، مشتریان می توانند از طریق رسانه های تعاملی که گزینه های غذا را تبلیغ می کند و همچنین محتویاتی را که ابتکار عمل و فعالیت های شما را ارتقا می بخشد اسکن کنند.

 

مقاله مرتبط: قیمت گذاری منوی رستوران

4-میهمانان را تشویق کنید تا عکس هایی از غذای خود را به اشتراک بگذارند.

عکاسی از غذا و به اشتراک گذاری اجتماعی تجربیات غذاخوری یک روند محبوب است. مردم دوست دارند تصاویری از غذاهای عالی و دسرها را به اشتراک بگذارند. با تشویق مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن عکس غذای خود در سایت های اجتماعی به آن پدیده ضربه بزنید. پیامهایی را در اطراف تأسیس خود (در صفحه های دیجیتال و در منوهای چاپی) قرار دهید که از مشتریان دعوت می کنند عکس ها را به اشتراک بگذارند و شغل خود را برچسب گذاری کنند و یا از هشتگ مارک تجاری خود استفاده کنند. آن را یک قدم جلوتر بردارید و با میزبانی مسابقات که به خاطر به اشتراک گذاشتن بهترین عکس های غذای شما، به مشتریان پاداش دهید.

 

نکات اصول مدیریت رستوران

5-فن آوری های پرداخت جدید در نظر بگیرید.

یکی از مهمترین اصول مشتری مداری در رستوران ها فن آوری های پرداخت جدید می باشد. سرمایه گذاری در فن آوری های مختلف می تواند جذابیت رستوران شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یکی از گزینه ها دریافت یک راه حل POS مدرن است که به عنوان یک صندوق پول / هیبرید رایانه ای عمل می کند، با امکان چاپ رسید، پردازش معاملات کارت اعتباری، عملکرد به عنوان ایستگاه سرور و نمایش داده های مربوط به کاربر است.

مورد دیگر این است که به مشتریان اجازه دهید از طریق تلفن همراه با استفاده از پرداختهای اینترنتی سفارش غذای خود را پرداخت کنند. همچنین تأثیر سیستم های رزرواسیون دیجیتال را در توانایی کارکنان خود برای ارائه خدمات بهتر به مشتری در نظر بگیرید. اگر کارمندان شما قبل از دیدار با میهمان، به مشتری دسترسی داشته باشند، خدمات مشتری مؤثر بسیار آسان تر می شود. در همین راسته به شما پیشنهاد می شود مقاله مدیریت امور مالی رستوران را بخوانید.

 

اصول مدیریت رستوران داری

6-در مورد آداب و رفتار مناسب به کارمندان خود آموزش دهید

اگر واقعاً می خواهید مشتریان مکرری داشته باشید، باید حتماً کارکنان خود را در مورد قوانین رستوران آموزش دهید. با آموزش آنها در مورد آداب و رسوم مناسب مشتری مانند نحوه صحبت مودبانه با مشتریان شروع کنید. در حالت ایده آل، آنها باید منظم باشند و با یک لبخند گرم از میهمانان ورودی و خروجی استقبال کنند.

هیچ کس دوست ندارد که در اطراف گارسون های بد اخلاق غذا بخورد. اطمینان حاصل کنید که هر یک از مشتریان مشتاق رفتار کارکنان شما هستند و به همان اندازه کارکنان شما دوستانه و خوش لباس هستند. همچنین اطمینان از اینکه هر یک از کارمندان از ارزشهای اصلی رستوران آگاه باشند و در هنگام تعامل با میهمانان نماینده آنها باشند، بسیار مهم است.

 

رفتاردر مدیریت رستوران

7-یاد بگیرید که با شکایات و انتقادات مشتری مقابله کنید

مهم نیست که چقدر شما به کارمندان خود آموزش می دهید یا اینکه چقدر برای ارائه خدمات استثنایی به مشتری تلاش می کنید، اشتباهات و شکایات به وقوع پیوسته است. داشتن پروتکل های مناسب برای رسیدگی به شکایات و بازخورد مشتری و بر این اساس آموزش کارکنان برای اطمینان از عدم رضایت مشتری از رستوران شما ضروری است. نکته مهم، خوب گوش کردن به انتقادات مشتری و پیشنهاد برای جبران مشتری با یک غذای تعارف یا کوپن به عنوان یک عذر خواهی است. این امر باعث می شود مشتری علیرغم یک تجربه منفی احساس شنیده و مهم بودن داشته باشد و شانس بازگشت خود به رستوران شما را افزایش دهد.

8-مراقب و کارآمد باشید

یکی از بزرگترین جنبه های منفی رستوران که باعث می شود مشتریان دیگر از بازدید مجدد خودداری کنند، کند بودن سرویس و عدم توجه کارمندان است. اگر مشتریان باید منتظر غذای خود باشند، یا برای جلب توجه پیشخدمت باید 2-3 بار درخواست غذای خود را داشته باشند، سطح رضایت مشتری شما قطعاً دچار مشکل خواهد شد.
ارائه یک تجربه یکپارچه به مشتریان از ابتدا تا انتها بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما با لبخندی از رستوران شما خارج می شوند، این شامل توجه مناسب به هر فردی که در آن قدم می زند قرار می گیرد.

به کارکنان خود آموزش دهید تا از حداکثر بهره وری خود بهره مند شوند و برای هر مشتری یک سرویس تعیین شده داشته باشید و سعی کنید از سرویس بیش از حد استفاده نکنید تا اطمینان حاصل شود که هر مشتری خاص توجه کافی را به خود جلب می کند. از سلام و احوالپرسی شروع به ورود کنید. مشتری هرگز نباید برای رسیدن به سرویس خود تلاش های اضافی انجام دهد.

9-قدردانی و پاداش مشتریان وفادار

آخرین بخش مقاله اصول مشتری مداری در رستوران ها، قدردانی و پاداش به مشتریان وفادار می باشد. برای مشتریانی که دوباره به رستوران شما می آیند، باید یک رفتار متفاوت به آن ها داشته باشید. یک سیستم وفاداری ایجاد کنید که به خاطر خریدهای خود به مشتریان پاداش می دهد و همچنین برای سایر اقدامات و تعامل با برند شما است.

از نوعی بازی سازی استفاده کنید که برای انجام کارهایی مانند اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، آوردن یک دوست، بازدید از زمان معین یا فعالیت های دیگری که باعث درآمد یا تبلیغ برند شما می شود، به مشتریان امتیاز یا نشان می دهد. یک سیستم CRM  رزرو می تواند به مشتری اطمینان دهد که هنگام بازگشت مشتریان معمولی، این اطلاعات را در دست داشته باشد. ارائه برنامه های وفاداری برای تکرار مشتریان نیز یکی دیگر از روشهای عالی برای حفظ رابطه خوب و سطح بالایی از رضایت مشتری است.

 

مشتری مداری

 

یک رستوران موفق به دلیل تجربه مشتری خود نیز مشهور است و آنها می توانند از مشتری در هنگام رزرو در رستوران خود تا پیاده روی مشتری لذت ببرد و باعث می شوند فرد احساس خوبی داشته باشد. بهبود خدمات به مشتری در رستوران، کلید اصلی مهمان و شگفتی و رضایت خاطر مهمانان است و توصیه هایی که در بالا ذکر شد، یک نقطه شروع عالی برای نشان دادن تأثیر این عملکرد تجاری است. امیدواریم که از مقاله 9 اصول مشتری مداری در رستوران بیشترین استفاه را برده باشید و بتوانید در رستورانتان به مشتری اهمیت بالایی بدهید تا فروش خود را به بالا ترین حد ممکن برسانید.

 

مقاله پیشنهادی: ویژگی های گارسون خوب

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ،۱۲:۴۴:۰۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. احمد شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    من شنیدم که یکی از اصول رستوران داری اصول مشتری مداری هستش. میخواستم برای تحقیق دانشگاهی بنویسم. میخوام مطمئن شم از جواب. اگه نمیدونید نگید لطفا

    • Hamin شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۳ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      باید به شما بگوییم که کاملا حدستان درست بود؛ مشتری مداری مهمترین اصل رستوراند داری می باشد.

ثبت ديدگاه