اظهارات خانم پناهی، عضو هیات مدیره شرکت پانی در مصاحبه با مجله اقتصاد سبز

خانم پناهی ساناز پناهی عضو هیات مدیره شرکت فرآورده‌های گوشتی پانی که فروشنده رول کباب ترکی می یاشد، در حاشیه سومین دوره نمایشگاه میتکس در مصاحبه با مجله اقتصاد سبز، نحوه فرآوری فرآورده های گوشتی، نحوه توزیع، مزایای شرکت پانی و… را تشریح کرد. در ادامه متن اظهارات خانم پناهی در مصاحبه با مجله اقتصاد سبز را می‌خوانید:

 

هجمه های بسیاری به مصرف فرآورده های گوشتی وارد می‌شود. چه دفاعی از مصرف این محصول دارید؟

تخصص شرکت پانی، تولید کباب ترکی با گوشت قرمز طبخ شده است که خواص گوشت قرمز و مزایای آن بر هیچ کس پوشیده نیست. خوردن گوشت قرمز علاوه بر تنظیم رژیم غذایی شما مواد معدنی مورد نیاز بدن چون آهن و پروتئین را برای خون‌سازی بهتر و افزایش قدرت عضلانی جسم تامین می‌کند. احتمالا روش های زیادی را برای جایگزین کردن گوشت و  تامین مواد لازم بدن شنیده اید. اما باید تاکید کنم که تنها گوشت قرمز می‌تواند مانند یک بسته کامل مواد مغذی، سلامتی شما را فراهم کند. در واقع جایگزین های گوشت صرفا بخشی از مواد مغذی بدن را تامین کرده که باید برای سلامتی کامل به فکر یک منبع مغذی باشید.

 

چرا از نظر شما کباب ترکی یک غذای فست فودی سالم است؟

دونر کباب ها در فر مخصوص، به روش گریل کردن گوشت طبخ می‌شوند که به دلیل رسیدن حرارت مستقیم، کباب ترکی در زمان کوتاهی پخته میشود. به همین دلیل این روش علاوه بر مزیت زمان سریع طبخ، باعث حفظ مواد باارزش و مفید گوشت نیز می‌شود که یک شیوه عالی و مناسب است. در واقع اگر بتوانید گوشت کباب ترکی را بدون افزودن سس های چرب و مواد اضافه مصرف کنید ؛ مطمئنا یک غذای مناسب برای سلامتی خود تهیه کرده اید.

کباب ترکی غذای خوشمزه مردم ترکیه است که اکثر مردم طعم لذیذ آن‌را دوست دارند. گریل کردن گوشت قرمز، علاوه بر حفظ تمام خواص گوشت، طعم دونر کباب را نیز متفاوت می‌کند. در واقع روش گریل کردن، یک راه سالم برای پختن گوشت قرمز است. چون در این صورت چربی گوشت می‌سوزد و یک خوراک کم‌چرب با طعم مناسب خواهید داشت.

 

رستوران ها و فست فودها به چه صورت این محصول را آماده می‌کنند؟

معمولا رستوران‌ها و فست فودها به دو شکل مواد کباب ترکی خود را تهیه می‌کنند. تعدادی از رستوران‌ها و فست‌فودها خود به تهیه رول‌های کباب ترکی می‌پردازند، یعنی مرغ یا گوشت را خریداری کرده و در محیط رستوران آن را فرآوری و سپس رول را آماده می‌کنند که معایب زیادی نسبت به مزایای آن دارد. روش دوم که  در حال حاضر بسیاری از فست فود و رستوران‌های به نام از آن استفاده می‌کنند این است که رول‌های کباب ترکی را از مراکز و منابع معتبر و مجاز و دارای مجوز وزارت بهداشت تهیه می‌کنند و پس از گریل کردن در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

فرآوری کباب ترکی

 

چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که فرآورده‌های گوشتی تولید شده در شرکت‌ها از نظر بهداشت و فرآوری مورداعتماد است؟

با کمی تحقیق در فضاهای مختلف، انتخاب درست شرکت‌های تولیدی و صحت اطمینان از تولید در کارخانه تحت نظارت ماموران وزارت دامپزشکی جهت خرید گوشت‌های سالم و به روز از کشتارگاه‌های معتبر، نظارت ماموران سازمان دامپزشکی جهت حمل آن توسط ماشین‌های یخچال‌دار دارای مجوز حمل، نظارت مستقیم سازمان غذا و دارو و صدور مجوزهای لازم جهت تولید فرآورده‌های گوشتی و انجام‌آزمایش در آزمایشگاه‌های معتبر سازمان، نظارت مستقیم سازمان غذا و دارو و حضور روزانه ماموران آن سازمان جهت تولید، می‌تواند اطمینان ما را جهت خرید جلب کند.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

 

در مورد دونر کباب پخته‌شده آماده مصرف پانی توضیحات مختصری بفرمایید؟

دونر کباب پخته‌شده مرغ آماده و دونر کباب پخته‌شده گوشت آماده پانی، این دو محصول در اتاق‌های کاملا ایزوله و در فرهای مخصوص پخته و با استفاده از دستگاه برش برقی برش زده‌شده و به صورت یک کیلویی پک می‌گردد. این محصول نیز همانند سایر محصولات دیگر تحت نظارت سازمان غذا ودارو و سازمان دامپزشکی تهیه و آماده می‌گردد که دارای مجوز بهداشت است. همچنین از این محصولات می‌توان: در تهیه ساندویچ، غذاهای پرطرفدار ترکیه ای (پیده، بورک، اسکندر کباب و…)، انواع پیتزا، انواع پنینی و اسنک به عنوان گوشت تکه‌ای در انواع برنج مخلوط استفاده کنید.

 

گریل کردن کباب ترکی

 

شرکت شما چه مزایایی نسبت به سایر شرکت‌ها جهت خرید دارید؟

شرکت طعام طلایی ریحان با سابقه بیش از 10سال تولید در این صنعت اولین تولیدکننده دونر کباب به صورت صنعتی تحت لیسانس آلمان و با طعم و ذائقه سنتی است.

  • به دلیل حجم بالای خرید مواد اولیه قیمت تمام‌شده محصولات کمتر از محصولات تولیدی در فست‌فودهاست.
  • عدم نیاز به آشپزهای ماهر با حقوق بالا جهت تولید
  • امکان تولید با فرمول اختصاصی فست‌فودها با حضور کارمندان فست‌فود
  • فروش روزانه در 7 روز به صورت 24 ساعته از جمله مزایای شرکت پانی نسبت به سایر شرکت‌ هاست.

در رابطه با تهیه مواد اولیه با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

بالطبع با افزایش قیمت مواداولیه و کاهش واردات گوشت منجمد و تازه، شاهد بالارفتن قیمت تمام‌شده محصولاتمان هستیم. البته به این نرخ باید،  افزایش قیمت ادویه‌جات، بسته‌بندی، طعم‌دهنده‌ها و… را نیز اضافه کرد و به طور کلی می‌توان گفت امسال با مشکلات عدیده‌ای در تولید مواجه هستیم و امیدواریم با حمایت انجمن‌های مرتبط، مسئولین، دولت و اعطای وام از سمت بانک‌های عامل بتوانیم از این بحران و رکودکاری خارج شویم.

در آخر امیدواریم که اظهارات خانم پناهی در مصاحبه با مجله اقتصاد سبز برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از نظرات این مدیر موفق در این زمینه استفاده های کافی را ببرید.

 

مقاله پیشنهادی: مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

۱۴۰۰/۵/۱۱ ،۰۷:۵۳:۲۰ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. موتی آذر ۷, ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ق.ظ - پاسخ دادن

    خانم پناهی ممکنه یکم بیشتر شرکتتون رو معرفی کنید؟

    • Hamin آذر ۷, ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      شرکت طعام طلایی ریحان با بهره گیری از دستگاه های مدرن در امرتولید و فرآوری و بکار گیری مواد اولیه و گوشت مرغوب محصولی کاملا بهداشتی عرضه می نماید که دارای طعمی ثابت ،ماندگاری بیشتروشکل جذابتر می باشد و با قابلیت پخت سریعتر نیاز به نیروی ماهر را در امر ارائه کباب مرتفع می سازد .همچنین بدلیل ترکیب و محاسبه دقیق مواد تشکیل دهنده ،هنگام پخت با کمترین میزان کاهش وزن، امکان فروش مناسب و سودمند برای عرضه کنندگان این محصول فراهم می اورد . . شرکت طعام طلایی ریحان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید و پخش کباب ترک آماده( کباب ترکی) در ابعاد و اوزان مختلف (از ۲۰ کیلوگرم تا ۱۵۰ کیلوگرم) نموده است.

ثبت ديدگاه