10 نکته آشپزی برای خوشمزه تر کردن غذای شما

 

اخیراً همه می خواهند درباره غذای سالم و حتی خوردن مواد غذایی اولیه اطلاعاتی کسب کنند، اما ترفند خوشمزه تر کردن غذا شما چیست؟ غذای خوشمزه می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی ما ایجاد کند و حتی ممکن است میزان زباله های شما را در طول هفته کاهش دهد.
در اینجا 10 نکته آشپزی وجود دارد که می توانید در کنار یک رژیم غذایی سالم از آنها استفاده کنید تا غذای شما حتی خوشمزه تر شود. اینها برخی از تغییرات سریع است که تأثیر زیادی در پذیرش غذای شما خواهد گذاشت. (خوب است در اینجا اشاره کنیم که در مقاله ای دیگر درباره ادویه کباب ترکی صحبت کرده ایم)

1- راهنمای ادویه سریع

استفاده ادویه جات می تواند برای افرادی که با آنها ناآشنا هستند، تهدید کننده باشد. به جای اینکه لیستی از ادویه های عجیب و غریب را برای شما فراهم کنیم تا بلافاصله شروع به استفاده کنید، در اینجا لیستی ساده از برخی ادویه ها و نحوه استفاده از آنها آورده شده است.

ادویه خوشمزه

زیره: یک عطر و طعم غنی دودی را به غذا اضافه می کند و اغلب در غذاهای مکزیکی، هندی و آفریقایی استفاده می شود. زیره را به گوشت و خورش خلال اضافه کنید.

پاپریکا: یک شیرینی لطیف و یک رنگ قرمز دلپذیر را اضافه می کند. مانند زیره با گوشت ها، سس ها و خورش ها استفاده می شود.

پودر زنجبیل و زنجبیل: زنجبیل اغلب در پخت و پز در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوصاً در هنگام استفاده در سس ها بسیار خوشمزه است و به خوشمزه تر کردن غذا شما کمک می کند.

 

2- راهنمای سریع گیاهان دارویی

گیاهان دارویی می توانند به همان اندازه که مفید هستند در صورت ناآگاهی بسیار خطرناک باشند. در اینجا چند گیاه رایج وجود دارد که می توانید در وعده های غذایی روزمره از آنها استفاده کنید.
ریحان: غذاهای خوش طعم ایتالیایی از ریحان، پونه کوهی و آویشن زیادی استفاده می کنند تا به آن عطر و طعم تلخ و تند که همه ما می شناسیم و دوست داریم برسیم. ریحان متنوع ترین این گیاهان است و تقریباً در هر نوع غذای بی نظیر از جمله با سبزیجات قابل استفاده است.

گیاهان دارویی
نعنا: نعنا دارای طعمی قوی، تازه و سبز است و معمولاً در آن از گوشت گوسفند، سبزیجات سبز و دسر استفاده می شود.
رزماری: رزماری یکی دیگر از گیاه های دارویی مورد علاقه ایتالیایی هاست،رایحه ای روشن و کاج، شبیه به مرکبات، به غذای شما اضافه می کند. پخت و پز مدیترانه ای نیز از رزماری استفاده می کند. از آن در سس های غنی، گوشت گوسفند و مرغ برای طعم دهنده های غذا استفاده کنید.

3- نمک های طعم دار

همه ما می دانیم که استفاده از نمک در اعتدال غذا بسیار مهم است و در صورت طعم بیشتر نمک می توانید از آن استفاده کنید. نمک های طعم دار در تعدادی گزینه جذاب مانند نمک لیمو، نمک سیراچا و حتی نمک وانیل وجود دارد. نمک تفاوت زیادی در طعم غذا ایجاد می کند.
در واقع می توان گفت که نمک تقویت کننده عطر و طعم شماره یک است. از کوکر و نمک دریایی برای پخت و پز و نمک مالدون برای تمیز کردن ظروف می توان استفاده کرد.

4- مراقب دانه ها در سبزیجات و میوه ها باشید

قبل از پختن بیشتر میوه ها و سبزیجات، ابتدا همه دانه ها را بیرون بیاورید. دانه های خام یا پخته شده، تلخ هستند و می توانند هنگام پختن برخی مواد شیمیایی با طعم سمی را وارد مواد غذایی کنند. گوجه فرنگی از این قاعده مستثنی است، جایی که دانه های آنها بیشترین طعم ها را به غذا می دهد و هنگام پخت و پز باید در آن باقی بماند.

5- ماکارونی را به همراه سس مخصوص بخورید

متخصصان به شما خواهند گفت که پختن ماکارونی شما در سس برای تزریق آن با طعم مناسب و دستیابی به طعم خوب و حتی توزیع سس و رشته فرنگی ضروری است. ماکارونی های خود را در آب بپزید تا زمانی که به صورت طبیعی و یا پخته نشده و قابل انعطاف باشد. صاف کنید، سپس ماکارونی خود را به قابلمه اضافه کنید و سس مخصوص خود را به آن اضافه کنید.

6- نان های ساندویچ را گریل کنید

ما قول می دهیم که زمان لازم برای گریل کردن نان شما قبل از تهیه ساندویچ شگفت انگیز که برنامه ریزی کرده اید، ارزش آن را خواهد داشت. شاید شما متوجه شده باشید که رستوران ها همیشه قبل از ارسال ساندویچ این کار را انجام می دهند و دلیل خوبی دارد؛ نان کبابی خیلی بهتر می شود و عطر و طعم مواد را آزاد می کند.
همچنین در مقابل پرتوهای مرطوب بهتر عمل می کند و برای سوپ ایده آل است.

7- جوانه گندم

جوانه گندم یک ماده غذایی مغذی و همه کاره است که در سالهای اخیر تا حدودی مورد پسند واقع نشده است. ما می خواهیم با به اشتراک گذاشتن برخی از راه هایی که می توانید این ماده غذایی چوبی و مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری آن را به لبنیات مانند بستنی و ماست اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

8- آب مرکبات و مرکبات

آب مرکبات
آب مرکبات و مرکبات را تقریباً در مورد همه چیز می توان اضافه کرد. مرکبات و آب میوه مرکبات کم کالری، تقویت کننده عطر و طعم بالا و همچنین یک روش عالی برای دریافت ویتامین C بیشتر است. از مرکبات در مارینادها، سس سالاد، پاستا و… می توانید استفاده کنید.

9-پیاز و سیر

به جای استفاده از یک پیاز کامل، طعم یک پیاز را با استفاده از پیاز خرد شده اضافه کنید. مثلاً پیازچه ها را بعد از پخت و پز، به عنوان مثال در بالای سیب زمینی های پخته شده اضافه می کنند، اما پیاز خرد شده عطر و طعم و بافت را نیز به سوپ ها اضافه می کند.

 

پیاز

 

پیازهای زرد، پیازهای سفید، پیازهای قرمز، پیازهای شیرین، پیازچه و تره فرنگی ها همگی طعم خوبی به غذا می دهند. نکته جالب در مورد پیاز این است که هنگام پخت آنها خیلی تغییر می کنند. آنها را بپزید و شیرین استفاده کنید. دشوار است که باور کنید پیاز خام و پیاز پخته شده هر دو پیاز هستند!
سیر، مانند پیاز رفتار می کند که سیر خام سفت و تیز است و طعم تندی دارد. سیر و پیاز قدرت اضافه کردن عطر و طعم عظیم به مواد غذایی را دارند، اما خوردن این آلیاژها فواید سلامتی زیادی نیز به همراه دارد. پیاز ایمنی را تقویت می کند، قند خون را تنظیم می کند، التهاب را کاهش می دهد و خاصیت ضد سرطانی دارد.
سیر فواید قلبی و عروقی بیشماری دارد، در برابر سرطان محافظت می کند، ضد ویروسی و ضد باکتری است و ممکن است در تنظیم سلول های چربی نقش داشته باشد.

10- تخم مرغ

تخم مرغ
تخم مرغ ها کارهای بسیار خوبی را برای غذا انجام می دهند. آنها به عنوان صحافی و حجم دهنده عمل می کنند و به ما اجازه می دهند چیزهای باورنکردنی مانند شیروانی و سوفل درست کنیم. فقط اضافه کردن یک تخم مرغ خرد شده یا سرخ شده به سالاد، ماکارونی یک ظرف غذای مناسب را به یک ظرف غذای دلپذیر تبدیل می کند.

امیدواریم که از مقاله خوشمزه تر کردن غذا استفاده لازم را برده باشید و شما چند ترفند جدید را یاد گرفته باشید تا غذاهای خود را هم سالم و هم خوشمزه درست کنید.

۱۳۹۹/۱۲/۹ ،۱۵:۰۲:۱۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. هیراد دی ۲۷, ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب.ظ - پاسخ دادن

    نکته های آشپزی برای خوشمزه تر کردن غذا واقعا کار هرکسی نیست. دمتون گرم

    • Hamin دی ۲۷, ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبتتان

ثبت ديدگاه