بهترین رستوران های قدیمی و معروف تهران

رستوران، کافه شاپ، آشپزخانه همه به نوعی به ارائه غذا برای مشتریان مشغول هستند اما در این بین رستوران ها و از جمله رستوران های قدیمی با فضای نوستالژی و غذاهایی خوشمزه هنوز هم مورد توجه قرار می گیرند. طعم لذیذ غذا در رستوران های قدیم مشتریان را به این مکانها کشانده تا این رستوران ها از نمونه های امروزی خود جا نمانند. در این مقاله بهترین رستوران های معروف و قدیمی تهران را معرفی می کنیم.

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی

در حوالی مسجد امام و در بازار بزرگ تهران رستوران شرف الاسلامی با قدمت تاریخی آن به چشم می خورد . سردر این رستوران سال 1317 را نشان می دهد که خود، از اصالت این رستوران حکایت می‌کند. خوردن نهار در این رستوران بعد از گذر از بازار وخرید کردن پیشنهادی است که نمی توان از آن گذشت. کباب های لذیذ، باقالی پلو و ته چین آن کم نظیر است. غذاهای خوشمزه آن با سرویس دهی عالی فضای دل نشینی را فراهم می کند تا از آن لذت ببرید.
آدرس: بازار تهران، به سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راه سمت راست

دیزی سرای آذری

 

دیزی سرا

 

این رستوران 140 ساله با بافت تاریخی و سنتی خود علی رغم واقع شدن در جنوب تهران مشتریان زیادی از سراسر تهران را به خود جذب کرده است. آبگوشت های بی نظیر آن درکنار موسیقی زنده شبانه ارزش ایستادن در صف را در این دیزی سرا دارد. این دیزی سرا علاوه بر دیزی، کشک بادمجان و جوجه کباب به همراه مخلفات و ماهی قزل الا در کنار نان سنتی نیز ارائه می‌دهد تا از این محیط خانوادگی لذت بیشتری ببرید.

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه 4

رستوران توچال تجریش

 

رستوران توچال

 

این رستوران 40 ساله از قدیمی ترین رستوران های تهران محسوب می شود. شعار این رستوران «کباب با بالاترین کیفیت برای ارائه به مشتریان» است که آن را جزو بهترین رستوران‌های تهران قرار داده است. انواع کباب و جوجه در منوی آن به چشم می خوردکه می‌تواند دورهمی خوشمزه ای را برای شما رقم بزند. این رستوران علاوه بر فضای سنتی خود به مشتریان در فضای آنلاین نیز ارائه خدمت می کند تا بتواند رضایت مشتریان بیشتری را برای خود به ارمغان آورد.
آدرس: ضلع شمال شرقی میدان تجریش

رستوران مسلم

 

رستوران مسلم

 

اگر از خرید یا گشت زنی در بازار بزرگ تهران خسته وگرسنه اید، رستوران مسلم با کیفیت غذای خود می تواند لحظات مفرحی را برای شما بوجود آورد. یکی از معروف ترین رستوران ها در دل بازار بزرگ تهران در حوالی مسجد امام، رستوران مسلم است که بسیار شلوغ است. این رستوران ته چین مرغ معروفی دارد که حتما یکبار باید آن را تجربه کنید. باقالی پلو، ماهیچه و چلوکباب سلطانی از دیگر غذاهای خوشمزه این رستوران است.
آدرس: خیابان پانزده خرداد، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان

رستوران ریحون

 

رستوران ریحون

 

رستوران ریحون یکی از لوکس ترین رستوران های تهران می باشد و همچنین می توانیم از این رستوران در لیست بهترین کبابی تهران یاد کنیم. این رستوران در ابتدا با نان داغ و پنیر و ریحان از شما پذیرایی می‌کند تا در حین آماده شدن غذا لحظات خوشمزه ای را رقم بزند. کباب های رستوران ریحون با گوشت تازه درکنار نان تازه، برگ های ریحان، ماست چکیده و دوغ، طعم دلچسبی از غذا را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر آن کباب بره این رستوران نیز طعم عالی دارد که باعث لذت دوچندان می شود. تنها نکته این رستوران این است که اگر اهل خوردن کباب با برنج هستید این رستوران کباب بدون چلو سرو می کند.

آدرس: جردن، خیابان کاج آبادی

۱۴۰۱/۴/۱۴ ،۰۷:۱۹:۳۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه