برترین روشهای بازاریابی و تبلیغات برای رستوران

یکی از اهداف مهم رستورانها این است که در تمام طول روز از مشتریان بسیاری برخوردار باشند. بنابراین برای دستیابی به این هدف لازم است با بکارگیری روشهای متفاوتی مانند تبلیغات رستوران موجب جذب مشتری بیشتر شوند. پانی در این مقاله به شما انواع روش های بازاریابی رستوران را آموزش خواهد داد. پس با ما همراه باشید.

چگونه با بهینه سازی بازاریابی رستوران و تبلیغات مشتری بیشتری را جذب کنیم؟

صاحبان رستوران های زیادی در مسیر جذب مشتری بیشتر و پیشبرد رستوران خود به سمت موفقیت با شکست مواجه میشوند.در واقع علت شکست اکثر آنها نبود مشتریانی برای خرید محصولات نیست، بلکه به این دلیل است که مردم حتی کوچکترین اطلاعی از آن رستوران ندارند. برای بسیاری از رستورانها، بازاریابی و تبلیغات مشکل بزرگی به نظر می آید که گمان میکنند از پس آن برنمی آیند. اگر تا به حال این موضوع یکی از چالش های رستوران شما نیز بوده است، پس این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد.

از بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید.

این روش قدیمی ترین شکل بازاریابی و تبلیغات رستوران است که از زمان شروع به کار کسب و کارها استفاده میشود. با اینکه بازاریابی رستوران از این طریق نتیجه ی کمتری نسبت به بازاریابی توسط رادیو وتلویزیون دارد اما به نوبه ی خود بسیار موثر است. البته باید خاطرنشان کرد که بازاریابی رستوران از طریق رادیو و تلویزیون نیاز به هزینه های گزافی دارد حال آنکه بازاریابی دهان به دهان بسیار کم هزینه میباشد. از طرفی با توجه به عدم اعتماد مردم به تبلیغات فزاینده ی رادیو و تلویزیون این روش به عنوان یکی از معتبرترین روشهای دنیای کسب و کارها باقی مانده است. بنابراین زمانی که یک مشتری از محصولات وخدمات رستوران شما خرسند باشد با توجه به گرایش طبیعی که در انسان وجود دارد این تجربه خوشایند را با دیگران به اشتراک میگذارد.

یک مشتری خرسند، یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات رستوران است که یک کسب و کار میتواند داشته باشد.

خدمات و محصولات رایگان ارائه دهید.

همه ی مشتری ها سرویس های رایگان را دوست دارند. باید توجه داشت که ارایه ی خدمات رایگان سه مزیت برای کسب و کار شما دارد که عبارتند از:
1- مشتریان جدید از وجود شما آگاه میشوند.
2- با این روش میتوانید به مشتریان کیفیت و ارزش محصولات و خدماتتان را ثابت کنید.
3- این روش باعث میشود مشتریان جدید بدون پرداخت هزینه محصولات شما را امتحان کنند و اگر از محصولات و خدماتتان راضی باشند حاضر به پرداخت هزینه در مراجعه های بعدی میباشند.

مشتریان ثابت خود را به جشن های خصوصی دعوت کنید.

 

جشن خصوصی

 

مشتریان جشن ها را به دلیل اینکه تعهدی ندارند و از تمامی خدمات و محصولات به صورت رایگان استفاده میکنند دوست دارند. با بکارگیری این روش مشتریان را جزو مشتریان همیشگی خود کنید.

به مشتریان ثابت و غیر ثابت خود تخفیف پیشنهاد دهید.

درست مانند ارائه ی سرویس های رایگان، ارایه ی تخفیف نیز بسیار موثر است. مردم اغلب تخفیف را به عنوان فرصتی برای صرفه جویی در هزینه های خود می بینند. در واقع ارائه ی تخفیف در خرید بیشتر مشتریان از رستوران شما بسیار موثر است، زیرا این نکته را مد نظر قرار میدهند که ممکن است در روزهای آتی این موارد شامل تخفیف نباشند.

برای رستوران تان وب سایت راه اندازی کنید.

 

راه اندازی وب سایت

مقاله مرتبط: نکات منو رستوران

 

کسب و کارهای کوچک نیز به وب سایت نیاز دارند با توجه به نفوذ عظیم اینترنت در دنیا، مردم برای دریافت اطلاعات از محصول یا خدمتی، آن را به صورت آنلاین جستجو میکنند. شما میتوانید یک صفحه ی وب سایت به صورت رایگان تنظیم کنید و www.blogger.com نقطه ی مناسبی برای شروع است. با یک حساب گوگل میتوانید یک صفحه وب با شرح مختصری از کسب وکار، محصولات و خدماتتان تنظیم کنید. گفتنی ست که باید تمامی اطلاعات مربوط به کسب وکارتان از جمله: آدرس، تلفن و ایمیل را در این صفحه وارد کنید. فراموش نکنید که یک صفحه ی وب سایت همانند یک آگهی روزنامه یا تبلیغ بیلبورد عمل میکند.

برگه های آگهی چاپ و توزیع کنید.

چاپ برگه های آگهی یک راه آسان اما بسیار موثر برای تبلیغات و بازاریابی در رستوران محسوب میشود. اگر سرمایه محدودی برای این کار در نظر گرفته اید بنابراین بجای گرافیک و تصاویر بر روی متن پیام تبلیغ تمرکز کنید. سپس با قرار دادن این تبلیغات رستوران روی اتومبیلهای پارک شده و درهای ورودی خانه ها، افراد بیشتری را از محصولات و خدمات خود آگاه کنید.

غذای موردعلاقه ی مشتریان ثابت خود را به یاد بسپارید.

 

ثابت نگه داشتن غذا

 

اگر غذا و نوشیدنی انتخابی مشتری را به یاد داشته باشید باعث میشوید مشتری حس غرور بیشتری نسبت به بقیه پیدا کرده و تمایل بیشتری به مراجعه مجدد در زمان های آتی داشته باشد.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی از جمله اثرگذارترین ابزارهایی است که برای بازاریابی رستوران استفاده میشود. رسانه های اجتماعی باعث میشوند با تعامل بیشتر با مشتریان اعتماد آنها را جلب کرده تا رستورانتان به خوبی در ذهنشان حک شود. اگرچه در حال حاضر چندین رسانه ی اجتماعی در سراسر جهان مورد استفاده میباشد، اما فیس بوک به عنوان بزرگترین رسانه ی اجتماعی با 1/1 میلیون کاربر بالاترین رتبه را دارد. در حقیقت این مقدار بیش از 15 درصد کل جمعیت جهان است.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ،۱۴:۵۷:۵۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. سارا خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

    • Hamin تیر ۶, ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ق.ظ - پاسخ دادن

      خیلی ممنون سارا عزیز

ثبت ديدگاه