شیوه های مختلف سرو کباب ترکی به چه صورت است؟

مشهورترین غذاهای ترکیه، کباب های محلی در هر شکل و اندازه است. در همین راستا اغلب توریست ها این کشور را به داشتن انواع کباب خوشمزه می شناسند. کباب غذایی است که در اغلب کشور ها یافت می شود اما آنچه که باعث تفاوت آن شده، سرو کباب ترکی به شکل های مختلف است. کباب ترکی یا دونر کباب، معروف‌ترین غذای ترکیه ای است که به دلیل طعم لذیذ و عالی که دارد در کشور خودمان نیز بسیار فراگیر شده است. پس به شما پیشنهاد می کنیم که با پانی که فروشنده کباب ترکی آماده می باشد، همراه باشید و نحوه سرو انواع کباب ترکی را بیاموزید.

کباب ترکی را می توان به چند روش درست کرد، از جمله کباب ترکی گوشت، کباب ترکی مرغ و کباب ترکی مخلوط گوشت و مرغ را می توان در میهمانی ها سرو کرد و مهمانانتان طعم یک غذای لذت بخش را بچشند. شما میتوانید مقاله طرز تهیه انواع کباب ترکی را مطالعه کنید. کباب ترکی به ترکی استانبولی در رستوران ها، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می‌آید. دونر به ترکی یعنی چرخنده و چرخان و گاهی بعد از سرو با روغن حیوانی یا کره ی حیوانی در ظرف های پرسی سرو می شود.

 

 

1_ دونر کباب

کباب های دونر، برش های بدون چربی مرغ است، در حالی که معمولاً تکه های مرغ یا گوشت گوسفندی است که روی یک سیخچه سرو می شود. Doner یک گزینه عالی از غذای ترکی است، برای کسانی که عاشق ساندویچ های گوشتی هستند. این غذای کلاسیک ترکی یک نان پیتا است که با سس های خوشمزه، ماست، سیر، مقدار قابل توجهی از گوشت خرد شده گوشت گاو، مرغ یا بره، سبزیجات تازه و ادویه جات ترشی جات، همانند ساندویچ درست می شود.

 

سرو دونر کباب

 

انواع مختلفی از دونر در سراسر جهان وجود دارد که برخی از محبوب ترین آنها gyros یونانی ، shawarma عرب و Mexican Al pastor است. اگرچه گوشت برش خورده را می توان در بشقاب با برنج و سبزیجات پخته شده سرو کرد، اما بیشتر به عنوان ساندویچ خورده شده به عنوان غذای سریع خیابانی شناخته شده است.

 

 

2_ اسکندر کباب

به جرات می توان گفت یکی از خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی، اسکندر کباب است. همان طور که از اسم تاریخی و جالب این کباب مشخص است، بهترین طعم را خواهد داشت. بنابراین با یکبار خوردن متوجه طعم فوق العاده آن خواهید شد.

 

سرو اسکندر کباب

 

این غذای غنی و رضایت بخش ترکیه، به ویژه در منطقه شمال غربی ترکیه بسیار محبوب است. این کباب از برش های نازک بره کبابی است که به همراه سس گوجه فرنگی و بر روی نان کباب ترکی سرو می شود. این ظرف همچنین شامل کره ذوب شده و ماست چکیده است. برای طعم اضافی، کره ذوب شده و سس گوجه فرنگی روی ظرف هنگام سرو کباب ریخته می شود. همچنین اگر قصد دارید که طرز تهیه نان کباب ترکی را بیاموزید، کافی است روی این کلمه کلیک کنید.

 

3_ بیتی کباب

بیتی کباب در منطقه ای به نام اورفا بیشتر شناخته شده است که بیشتر جمعیت آن را ارمنی ها، کردها، ترکمن ها و عرب ها تشکیل می دهند. این کباب از گوشت چرخ کرده و به همراه ادویه هایی مثل فلفل سیاه و نمک درست می شود و مواد آماده شده را درون خمیر یوفکا قرار می دهند. در واقع منطقه اورفا کباب های زیادی دارد اما یکی از بهترین آن بیتی کباب است. البته برخی می گویند که نام اصلی این کباب بیتی گولر است، از اسم یک رستوران دار معروف ترک گرفته شده است.

 

سرو کباب ترکی

 

 

4_ شیش کباب ترکی

معروف‌ترین انواع کباب ترکی البته بعد از کباب دونر و اسکندر کباب، شیش کباب ترکی است. کباب های شیش نه تنها در سراسر ترکیه بلکه در سراسر جهان محبوب هستند. شیش کباب یکی از سنگ بناهای آشپزی ترکیه است و مردم ترکیه این غذای دلپذیر را به شهرها و کشورهایی در سراسر جهان آورده اند.

 

سرو کباب ترکی

 

این غذای ترکی یک گوشت خرد شده است، که روی ذغال داغ پخته می شود. شیش در واقع به معنی سیخ فلزی است و دلیل نامگذاری این کباب هم دقیقا پخته شدن کباب با سیخ روی منقل است. تکه‌های طعم‌دار شده گوشت گوساله یا گوشت گوسفند که به سیخ کشیده شده را روی منقل کباب می‌کنند. از جمله موادی که در طعم شیش کباب موثر است روغن زیتون طبیعی ترکیه است به همراه ادویه‌جات معطر مانند فلفل سیاه و زیره درست می شود. به همراه این کباب می توانید هنگام سرو از سالاد، سس گوجه فرنگی و ماست استفاده کنید.

 

5_ چوکورتمه کباب

این نوع از کباب در نواحی ساحلی استانبول و یک منطقه تماشایی برای گذراندن اوقات فراغت به یوفور یافت می شود. بهتر است بدانید چوکورتمه در بین دیگر کباب‌های ترکی یک کباب نسبتا سبک در بین مردم ترک به حساب می‌آید. تکه‌های نازک گوشت گوساله یا گاو به صورت نوارهای باریکی با ادویه‌های مختلف مانند فلفل سیاه و… ترکیب و تفت داده می‌شوند. هنگام سرو این غذا می توانید کنار آن از سیب‌زمینی سرخ کرده استفاده کنید. اما باز هم فراموش نکنید که کنار این نوع از کباب ترکی، ماست چکیده سرو کنید.

 

مقاله پیشنهادی: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۱:۵۵:۱۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. قربان نژآد مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    مرسی بابت مقاله سرو کباب

    • Hamin مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبتی که میفرستید

ثبت ديدگاه