غذاهای پرطرفدار ترکیه ای

غذاهای پرطرفدار ترکیه ای تعداد زیادی دارد که در این مقاله به 10 تا از پرطرفدارهای آن را معرفی می کنیم.

علاوه بر جاذبه های گردشگری هرکشوری، غذاهای ویژه آن منطقه است که لذت سفر را دو چندان می کند و ترکیه یکی از این مکان ها است که غذاهای آن مناسب اکثر سلیقه ها می باشد. غذاهای ترکیه علاوه بر کبابها انواع دسر و غذاهای گوشتی را نیز در بر میگیرد و همین باعث شده است تا این غذاها در جهان مشهور و به عنوان غذاهای لذت بخش جهانی رتبه بندی شوند.

10 مورد از بهترین غذاهای سنتی که نباید در سفر ترکیه از دست داد در ذیل معرفی می شود.

 

 

1. دونر کباب

 

دونر کباب ترکی

 

انواع کباب ترکی یا دونر کباب، گوشت گاو، گوساله یا مرغی است که دور میله ای روی آتش میگردد و کباب میشود. دونر به ترکی به معنی چرخان و چرخنده است. این کباب همراه با نان های مخصوص، سس مخصوص، ادویه مخصوص، ترشی و گوجه فرنگی سرو می شود.

 

 

2. اسکندر کباب

 

غذاهای پرطرفدار ترکیه ای اسکندر کباب

تکه های نازک گوشت گوسفند یا گوشت گاو در سس گوجه فرنگی به همراه ماست و سبزیجات کبابی محبوب ترین کباب را در ترکیه رقم می زند. این وعده غذایی یکی از خوشمزه ترین کباب هایی است که می توانید در ترکیه امتحان کنید . گفتنی ست که خوردن آن در رستوران لذت بخش تر است.

 

 

3. لاهماجون Lahmacun

 

غذاهای پرطرفدار ترکیه ای

 

غذای محبوب خیابانی که به طور گسترده در ترکیه در دسترس است، لاهماجون نان تخت ترد است که معمولا با گوشت چرخ شده، سالاد و آب لیمو ارائه می شود. اگر می خواهید یک میان وعده سریع و خوشمزه میل کنید، لاهماجون یک گزینه عالی است.

 

 

4. مانتی Manti

 

غذای خوشمزه

ظرفی که می تواند شباهت مشابهی به غذای ایتالیایی داشته باشد، اما زمانی که از آن می چشید کاملا متفاوت است. این دمبلینگ های کوچک گوشتی شامل گوشت گاو یا گوشت گوسفند آب پز یا سرخ شده که به همراه ماست و انواع ادویه جات سرو می شود.

 

 

5.باقلوا Baklava

 

باقلوا

 

ترکیه دسرهای بسیار محبوبی دارد. باقلوا از خوشمزه ترین و مشهور ترین شیرینی ها در ترکیه است. این شیرینی لایه ای با آجیل پر شده و در کنار شربت و پسته نگهداری می شود، که بسیار مقوی است و دسر فراموش نشدنی مدیترانه ای به حساب می آید. اما به یاد داشته باشید که این شیرینی خوشمزه باید تازه سرو شود.

 

 

6. منامن Menemen

 

صبحانه خوشمزه

 

منامه غذای صبحانه سنتی ترکیه است. تخم مرغ و گوجه فرنگی با فلفل و پیاز، یک ترکیب عالی برای لذت بردن از صبحانه را بوجود می آورد. این صبحانه ترکی، بسیار ساده اما خیلی خوشمزه است که با نان سنتی ترک سرو می شود.

این صبحانه بسیار شبیه به غذای ما ایرانی ها به نام اُملت است که بسیار خوشمزه است البته املت هم از غذاهای پرطرفدار ایرانی است.

 

 

 

7. دلمه Dolma

 

دلمه

 

 

در ترکیه انواع دلمه طبخ می شود اما دلمه برگ مو طرفداران خاص خود را دارد. این دلمه اغلب از مخلوط ادویه جات، برنج، آجیل و حتی میوه های خشک درست می شود و با ماست یا یک تکه لیمو غذای کاملا خوشمزه ای را ارائه می دهد.

 

 

8. سوپ عدس Mercimek çorbasi

 

آش عدس

 

Mercimek çorbasi یا سوپ عدس، یکی از غذاهای پرطرفدار ترکیه ای است. این غذا حاوی پوره ساده عدس، ادویه جات و ترشی است و با یک قطعه تازه لیمو سرو می شود. خوشمزگی آن با سادگی آن سازگار است. Mercimek çorbasi یک غذای ارزان و گرم که تقریبا در همه رستوران های مجلل تا کافه تریای محله ها در دسترس است.

 

 

9. گزلمه GOZLEME

 

غذاهای پرطرفدار ترکیه ای

 

 

یکی دیگر از غذای خیابانی، Gozleme گزلمه است این غذای خوشمزه از پنیر، اسفناج، گوشت چرخ شده و سبزیجات پر شده است. رستوران های محلی بهترین مکان برای لذت بردن از این پنکیک ها هستند.

 

10. پیده Pide

غذاهای پرطرفدار ترکیه ای پیده

 

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار ترکیه ای پیده است که به عنوان یک پیتزای ترکی شناخته میشود که از یک پوسته مسطح با انواع مختلف گوشت چرخ شده، پنیر، تخم مرغ سرخ شده و ترکیبی تند از سبزیجات پوشیده شده است. مردم ترکیه از خوردن این غذا با دست لذت بیشتری میبرند.

 

در مقاله ای دیگر با عنوان ۱۶ غذای ترکیه‌ای که حتماً باید امتحان کنیدک به معرفی برخی دیگر از غذاهای ترکیه ای پرداخته ایم. این مطلب را هم مطالعه کنید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۱:۲۲:۰۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه