نحوه مدیریت صحیح امور مالی رستوران

بیش از نیمی از رستوران ها در دو سال اول خدمتشان که افتتاح می گردند، دچار شکست مالی می شوند. این یک واقعیت شناخته شده در صنعت رستوران ها است و یکی از اصلی ترین دلایلی که این صنعت از سوی کارآفرینان جدید را دچار ترس کرده است. در حالی که درست است که فضای رستوران بی رحمانه است، اما هنوز هم کسانی هستند که رستوران افتتاح کنند و نه تنها تجارت را زنده می کنند بلکه صنعت را نیز رهبری می کنند. چه چیزی جز نحوه صحیح مدیریت رستوران آنها را قادر به انجام این کار می کند؟ در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که به موفقیت رستوران کمک می کند، اما مدیریت امور مالی رستوران دلیل اصلی این امر است. در ادامه با پانی، بزرگترین مرجع سفارش کباب ترکی همراه باشید تا بیشتر با مدیریت امور مالی رستوران نیز آشنا شوید.

اکثر رستوران ها فاقد سیستم مدیریت مالی خوب هستند. معمولاً رستوران های نوبت اول آنقدر در تنظیم سرمایه برای افتتاح رستوران متمرکز هستند، که سرمایه در گردش را فراموش می کنند، یعنی پولی که باعث حفظ تجارت می شود، تا زمانی که رستوران به Breakeven (نقطه سر به سر رستوران) خود برسد و شروع به تولید سود کند.

 

نحوه مدیریت صحیح امور مالی رستوران

 

نقطه Breakeven (سر به سر) با فرمت های مختلف رستوران

برای درک و مدیریت امور مالی رستوران، ابتدا باید زمان لازم برای آن را درک کنید. نقطه ای که هزینه های شما با فروش شما مطابقت داشته باشد، نقطه شکست رستوران نامیده می شود. در این مرحله، سود شما به معنای پولی صفر خواهد بود اما رسیدن به این مرحله به این معنی است که تجارت شما به اندازه کافی با موفقیت انجام می شود تا تمام هزینه های شما را تأمین کند.

برای رسیدن به این نقطه باید قبل از شروع رستوران هزینه های کافی را در پیشنهادات تجاری خود پیش بینی کنید. با محاسبه وضعیت مورد انتظار خود با متوسط هزینه های خود، باید قبل از باز کردن رستوران، سرمایه در گردش را در مرحله برنامه ریزی کنار بگذارید. در مورد مدت زمانی که این مقدار باید دوام داشته باشد، فرمت های مختلف رستوران در نقاط مختلف به بی سود و زیان خود می رسند.

رستوران سرویس سریع

میانگین زمان صرف یک رستوران سرویس سریع برای رسیدن به نقطه سر به سر در سطح یک فروشگاه معمولاً حدود 3-6 ماه است. در سطح شرکت، که در آنجا چندین فروشگاه وجود دارد، حداقل 2 سال است.

 

رستوران ناهار خوری معمولی

میانگین زمان لازم برای رسیدن به نقطه ضعف برای یک رستوران معمولی ناهار خوری حدود 18 ماه است.

 

رستوران ناهار خوری زیبا

برای راه اندازی رستوران ناهار خوری خوب سرمایه گذاری زیادی لازم است، حداقل زمان لازم برای رسیدن به رستوران خوب برای رسیدن به خزانه دار و شروع سودآوری حداقل دو سال است. اکنون که می دانید میانگین امتیازات شایع در صنعت رستوران ها وجود دارد و باید برای آن هزینه ای تهیه کنید، بعد مدیریت و پیگیری ذخیره و سایر امور مالی به دست می آید تا بتوانید به آسانی یک موفقیت به دست بیاورید و حاشیه سود رستوران خود را محاسبه کنید.

 

1-هزینه های خود را تعیین بودجه کنید

اولین و مهمترین گام برای مدیریت امور مالی تعیین بودجه آنهاست. شما کل هزینه های ثابت خود، کل هزینه های کاری خود را می دانید و می دانید چقدر پول دارید و چقدر می توانید حساب کنید. برای جلوگیری از سردرگمی و پیگیری هزینه ها، همه آن موارد را بودجه بندی کنید. بودجه فقط به شما نمی گوید دارایی ها و بدهی های شما چیست، بلکه به شما نشان می دهد که اولویت های شما در هنگام ایجاد درآمد و بازپرداخت پول چیست.

 

نحوه مدیریت امور مالی رستوران

 

2-صورت جریان نقدی را حفظ کنید

صورت جریان پول به شما می گوید که فعالیتهای روزانه شما چه تاثیری بر میزان وجوه نقدی و معادل های نقدی شما در تجارت شما دارد. صورت جریان پول به طور دقیق به شما می گوید که چه مقدار در دست و در نوع خود دارید، چقدر می آید و چقدر می رود. صورت جریان نقدی بیان این است که رستوران شما چگونه به نظر مالی می رسد و حفظ آن تنها روشی است که می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید و جایی را که در حال حاضر در آن ایستاده اید محاسبه کنید. هنگامی که بودجه به شما می گوید چقدر باید هزینه کنید، نه هزینه کنید و نه چه چیزی را خرج کنید، صورتحساب گردش پول به شما می گوید که چقدر خرج می کنید، کجا خرج می کنید و این چه مقدار در بودجه رستوران شما تأثیر دارد. این کار نشان دهنده مهارت های مدیر رستوران می باشد.

 

3-از هزینه های با منابع مختلف پرهیز کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر رستوران ها مرتکب می شوند، پیگیری هزینه ها از منابع مختلف است. هرگز این کار را نکنید! در حالی که ممکن است هر دو منبع دقیق و صحیح باشند، این مسئله فقط منجر به سردرگمی خواهد شد. هرگز سعی نکنید هزینه های خود را از هر دو صورت جریان وجوه نقدی و دفترچه به طور همزمان پیگیری کنید. اینگونه نیست که هزینه ها برای چه کسانی حساب می شوند. صورت جریان پول و یک برگه با هم مطابقت دارند تا به مبلغ نهایی برسند اما هرگز نمی توانند در جای یکدیگر یا همزمان با هم استفاده شوند.

 

مقاله پیشنهادی: ویژگی های گارسون خوب

 

 

4-گزارشات روزانه خود را بررسی کنید

عادت داشته باشید که روزانه حساب های خود را مدیریت کنید. با انجام این کار، شما می توانید ایده روشنی از فروش و هزینه های روزانه خود به دست آورید. به این ترتیب می توانید ردیابی کنید که رستوران شما به اندازه کافی خوب عمل می کند یا خیر. اگر الگویی وجود دارد که فروش از آن پیروی می کند، نگاه کنید که این چیست، برای بهبود آن چه کاری می توانید انجام دهید و چگونه می توانید فروش خود را بهتر کنید؟ تمام این پاسخ ها از ترسیم حساب روزانه حاصل می شود. این فقط به شما در برنامه ریزی و فروش پروژه کمک نمی کند بلکه هزینه های غیر ضروری را نیز کاهش می دهد. نگاهی گذرا به گزارش ها بعد از کل روز مانند این است که به کارت گزارش نگاه کنید و ببینید که چگونه می توانید پیشرفت کنید. لازم است که بدانید این امر موجب افزایش فروش رستوران ما نیز می گردد.

 

نحوه مدیریت امور مالی رستوران

 

5-هزینه های کار را تحت کنترل نگه دارید

کاهش هزینه رستوران یکی از اصلی ترین رموز موفقیت شماست. در حالی که کارکنان مهم هستند و دستمزد منصفانه نیز وجود دارد، نگه داشتن هزینه کار نیز به همان اندازه مهم است. با این کار، منظور ما این نیست که شما باید به اندازه کافی حقوق کارمندان خود را پرداخت نکنید، بلکه نباید از رستوران خود سبقت بگیرید. هنگامی که شما بیش از حد از رستوران خود سبقت می گیرید، دستمزدهای بیشتری نیز از جیب شما خارج نمی شوند، بهره وری نیز کمتر است و شما همچنین از نکاتی برای کارکنان خدمات خود محروم می شوید. روش صحیح این است که فقط افراد بیشتری را که می خواهید به بالاترین سطح بهره وری برسید و برای آنها بهای عادلانه پرداخت کنید، استخدام کنید.

 

مدیریت امور مالی رستوران

 

6-صورتحساب اعتباری را اجرا نکنید

یکی از بدترین اشتباهات رستوران ها که بیشتر رستوران ها مرتکب می شوند اجرای قبض اعتبار بالا است. وقتی مواد اولیه را با اعتبار خریداری می کنید، در واقع می توانید معامله ارزان تری کسب کنید، اما در عین حال می توانید اضافه پول را ذخیره کرده و پول خود را نیز قفل کنید. بدترین قسمت، هنگامی که چیزی شبیه به این اتفاق می افتد، بیشتر مواد اولیه قابل خراب شدن هستند و اگر بیش از حد شکسته باشید، این بدان معنی است که فروش تطابق نخواهد یافت، بنابراین صورتحساب اعتباری شما تازه تمام شد که هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. برای سالهای اولیه، بهتر است قبض اعتباری خیلی زیاد نباشد و بیشتر پرداختهای خود را به صورت نقدی حفظ کنید.

 

7-مهلت های پرداخت را اجرا کنید

در سال های اولیه، باید اطمینان حاصل کنید که صورتحساب اعتبار شما زیاد نیست. با این گفته، می دانیم بدون پرداخت برخی از اعتبارات امکان پذیر نیست. برای مقابله با این، ما پیشنهاد می کنیم که مهلت پرداخت را قبل از اینکه طلبکار آن را روی شما قرار دهد، برای خود تعیین کنید. به این ترتیب ابتدا از مسئولیت های فوری مراقبت می کنید و مطمئن خواهید شد که بعداً آنها به مسائل بزرگتری تبدیل نمی شوند. سریع بودن در پرداختهای خود، حسن نیت شما را در بین طلبکارانتان برقرار خواهد کرد و وقتی واقعاً به آن احتیاج دارید، آنها از خم کردن مهلت ها و قوانین دیگر برای شما جلوگیری نخواهند کرد.

 

8-برای هزینه های شناخته شده آماده شوید

هنگامی که مشغول کار در رستوران هستید، هزینه هایی که تکرار می شوند و برای شما شناخته شده است وجود دارد. این موارد شامل اجاره، نیروی کار، برق، مواد اولیه و غیره است. برای تأمین این هزینه های در حال اجرا، همیشه ترجیحاً پول نقد را کنار بگذارید. با این روش می دانید که چه مقدار وجهی را برای دوام در ماه دارید، بدون هیچ یک از این هزینه های ثابت و کار است. کنار گذاشتن منابع برای هزینه های کاری خود، این اطمینان را به شما می دهد که همیشه حداقل تعادل را برای حفظ زندگی خود حفظ کنید.

 

مدیریت امور مالی رستوران

 

9-هزینه های غذایی خود را کنترل کنید

هزینه های غذایی بخش عمده ای از هزینه های کل رستوران شما را تشکیل می دهد. اگرچه اینها ثابت هستند و شما واقعاً نمی توانید آنها را کاهش دهید، می توانید آنها را کنترل کنید. ضایعات بزرگترین دلیل برای هزینه های بالای مواد غذایی است، بنابراین مدیریت صحیح امور مالی رستوران و سهام و موجودی را به یک جنبه مهم کنترل هزینه تبدیل می کند. همچنین باید از بهینه سازی منوی خود در نظر بگیرید تا ازآن اطمینان حاصل شود. شما کالاهایی ندارید که به اندازه فروش نباشند و فقط منجر به افزایش هزینه های غذا شوند.

 

مقاله پیشنهادی: هزینه راه اندازی رستوران

۱۴۰۱/۱/۲۹ ،۱۴:۴۳:۵۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. مسعود بایرامی خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    قبول دارین که کنترل هزینه رستوران واقعا سخته یا نه فقط برای من اینجوری

    • Hamin خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۳ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      با کنترل گردش مالی رستوران این امر برای شما راحت تر می شود.

ثبت ديدگاه