چهار نکته در مورد افتتاح رستوران یا فست فود

اگر صاحب رستوران یا فست فود هستید و یا قصد تاسیس آنرا دارید، حتما می‌دانید که رقابت در این صنف بسیار شدید است. با وجود تعداد زیادی رقیب و گرایش‌هایی که به‌سرعت تغییر می‌کنند، نگه داشتن کسب‌وکار در صف اول ذهن مشتریان، بسیار دشوار است. از این رو در مقاله زیر به چهار نکته اساسی در رابطه با افتتاح رستوران یا فست فود بیان می‌کنیم تا یک رستوران مدرن و محبوب داشته باشید.

رستوران

در رابطه با کسب مجوزهای لازم برای افتتاح رستوران میتوانید مقاله “چه مجوزهایی برای راه‌اندازی رستوران موردنیاز است؟” را مطالعه کنید.

 

1. هیچ رستورانی بدون داشنتن سه اصل بهترین آشپز، بهترین مکان و بهترین ایده موفق نمی‌شود.

مجموع این سه اصل با هم عملکرد مثبت را نشان می‌دهد، وگرنه بعد از افتتاح شما دجار روزمرگی رستوران‌داری می‌شوید و چیزی جز نمایش نصیبتان نمی‌شود.
بعضی از کارآفرینان می‌گویند “موقعیت مکانی بی‌اهمیت است، چون من رستورانم را طوری می‌سازم که مقصدی برای همه باشد.” این جمله را از کسانی‌که رستورانشان موقعیت مناسبی ندارد، زیادشنیده‌ایم، اما به واقع رستورانی که جای درستی نداشته باشد، هرگز مقصد مشتریان نخواهد شد. در دسترس‌بودن یعنی همه چیز! هرچه رستوران از نظر موقعیت جغرافیا و حواشی دیگر قابل دسترسی باشد، شانس موقعیت بیشتری دارد. پس در کل سعی داشته باشید تا همواره با ایده های خلاقانه در تمام زمینه ها اعم از راه اندازی رستوران تا خدمات رسانی با دیگر رقبا تفاوت داشته باشید. در همین راستا ما به شما خواندن مقاله ایده برای افتتاحیه رستوران را پیشنهاد می کنیم.

به یاد داشته باشید دلیل رونق سریع و موفق یک رستوران راحتی در رسیدن به آن، نام روان رستوران و قیمت خوب محصولات آن است.

2. سرمایه مورد نیاز را درست محاسبه کنید.

برنامه‌ریزی شما به نحوی باشد که بین شش تا نه ماه روی سرمایه‌گذاری کار کنید. بسیاری از رستوران‌های جدید، پس از هیجانات اولیه افتتاح رستوران، دچار نوساناتی می‌شوند و این دقیقا زمانی است که سرمایه گذار دچار بحران می‌شود. بروز این اتفاق نیازمند صبر و بررسی است که آیا می‌توان به رستورانی اعتماد کرد یا خیر!

سرویس مطلوب

3. زمانی که مشتری ثابت پیدا کردید و رستوران شما پرطرفدار شد، کم فروشی نکنید.

در این مرحله مهمترین پولی که هزینه می‌کنید باید هزینه‌ای باشد که در راستای رفاه مشتریان هزینه می‌شود. ممکن است در ابتدا خطاهایی انجام دهید، نظیر اینکه کمترین هزینه ممکن را برای وسایل، پرسنل و حتی دسرها انجام دهید، اما بسرعت متوجه خواهیدشد که رضایت مشتری اولویت است و باید ارزش‌گذاری شود. یک درصد مشخص از درآمدتان را به پیشرفت مواردی که روی مشتری تاثیرگذار است صرف کنید و بعضی از سرویس‌های پذیرایی را رایگان برای مشتری در نظر بگیرید.
مشتری به شدت دوست دارد که پیشخدمت بعد از بردن غذا به او بگوید: سرآشپز از شما خواسته این غذا را تست کنید. این‌کار باعث ایجاد ارتباط قوی و دوطرفه می‌شود.

بهترین راه حفظ مشتری و ایجاد حس مثبت این است که برای مشتریانی که هم‌اکنون در رستوران شما حضور دارند سرویس خوب ارائه دهید.

4. بر روی سازماندهی رستوران و عملکرد آن تمرکز کنید.

ناتوانی در ایجاد نظم، بزرگترین چالش مدیر یک رستوران است. خیلی از مدیران دوست ندارند درگیر کار شوند، اما برای موفقیت لازم است با جان و دل مسئولیت کارتان را بپذیرید ومثل یک زنجیر متصل به هم عمل کنید. البته هرگز اجازه ندهید انظباط جلوی جریان خلاقیت در کار شما را بگیرد، بلکه با قراردادن سیستم منظم امکان خلاقیت را برای کسب و کارتان فراهم کنید.
برگرفته از نشریه نان و نمک

برای دانستن نکات تکمیلی در مورد مدیریت رستوران مقاله “۸ نکته‌ای که نباید در مدیریت رستوران نادیده بگیرید.” را مطالعه کنید.

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ،۰۸:۳۲:۵۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه