ادویه کباب ترکی

کباب ترکی، تکه های گوشتی است که بر روی هم سوار شده و در مجاورت آتش می چرخد از آن رو به آن دونر کباب یعنی کباب چرخنده نیز گفته می شود. این غذا که زادگاهش ترکیه است در سالهای اخیر در کشور ایران نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شده است. برای اینکه شدت این محبوبیت را بفهمید بهتر است یکی از شب های جمعه فصل بهار یا تابستان سری به خیابان ستارخان و دونر نشاط بزنید تا جمعیت حاضر در آن محل ادعای ما را تائید کند. پانی، مسئول پخش کباب ترکی در کشور قصد دارد در این مقاله شما را با ادویه کباب ترکی آشنا کند. پس هر چه سریع تر این مقاله را بخوانید و شروع به طرز تهیه کباب ترکی در منزل کنید. علاوه بر طعم ذاتی کباب ترکی که خوب است سس و ادویه کباب ترکی میتواند خوشمزگی آن را دو چندان کند که ما در مطلبی جداگانه درباره سس کباب ترکی صحبت کردیم.

 

طرز تهیه ادویه کباب ترکی

 

ادویه کباب ترکی

در کل میتوان یک میکس خوب از ادویه جات متنوع را برای غذاهای ترکی تجویز کرد. ادویه هایی که ته مزه ای نسبتا تند دارند و با مزاج ترک زبانان سازگاری خوبی دارد. ناگفته نماند که استفاده از این ادویه در انواع کباب ترکی می تواند طعم و مزه دلنشینی به آن بدهد. این ادویه هم مناسب دونر کباب های خانگی است و هم مناسب دونر کباب های رستورانی و فست فودی می باشد.

ترکیبات ادویه کباب ترکی

  • پودر سیر : 4 قاشق
  • پودر فلفل قرمز : 12 قاشق
  • پودر زیره 2: قاشق
  • پونه : 1 قاشق
  • نمک : 2 قاشق
  • نعناع خشک : 6 قاشق
  • دارچین : 4 قاشق
  • فلفل سیاه : 1 قاشق

 

در ادامه به شما چند مورد از موارد بالا را معرفی خواهیم کرد:

1_ پونه کوهی خشک

پونه کوهی خشک گیاهی است که بسیاری از افراد در غذاهایی مانند پیتزا و سس ماکارونی استفاده می کنند. یکی از گیاهان پرمصرف در سراسر جهان و در غذاهای مدیترانه ای و مکزیکی است و حتی یکی از اجزای پودر فلفل قرمز است. فرم خشک شده ی این گیاه بسیار رایج است، گیاهی است که از برگ های تازه یا خشک شده گیاه پونه کوهی تشکیل شده است. این گیاه دارای برگهای ریز است که عطر و بوی تند و عطر و طعم قوی به انواع غذاهای خوش طعم می بخشد.

2_ دارچین

دارچین به صورت چوب و پودر موجود است و در دسرها، پودینگ ها، کیک ها و کوکی ها و شیرینی های پر از میوه استفاده می شود. گرم و معطر، دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده جهان است. در آمریکا عطر و بوی آن چنان با آسایش خانه ربط دارد که به فروشندگان توصیه می شود در خانه های باز چیزی را با دارچین بپزند. آمریکایی ها و اروپایی ها بیشتر از دارچین در شیرینی، کالاهای پخته شده، چای، کاکائو داغ و قهوه استفاده می کنند. اما در هند، آفریقای شمالی، مدیترانه، خاورمیانه و مناطق کارائیب نیز از دارچین در غذاهای خوشبو استفاده می شود.

3_ نعناع خشک

نعناع یک گیاه خوشمزه و بسیار مفید است، نعناع ها به راحتی به دلیل رایحه تند آنها قابل شناسایی هستند. در بسیاری از دستورالعمل های سالاد و همچنین گوشت، مرغ و ماهی تازه و خشک، طرز تهیه انواع کباب ترکی ها استفاده می شود؛ همچنین یک ادویه مخصوص در سوپ است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ادویه پاسترامی

ادویه کباب ترکی

 

طرز تهیه ادویه کباب ترکی

تمام مواد بالا را در یک میکسر و یا مخلوط کن خوب ریخته و چندین بار به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست بوجود آید. پودر بدست آمده را در یک ظرف (شیشه ای) مناسب ریخته و هنگام طبخ و طرز تهیه دونر کباب و یا حتی سایر غذاهای پرطرفدار ترکیه ای به میزان مناسب مصرف کنید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ،۰۷:۴۹:۱۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ئوژین صبوری اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    مقاله ای درباره طرز تهیه ادویه ترکیه ای یا کلا ادویه های ترکیه ندارید نه؟

    • Hamin اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      خیر، همچین مقاله در سایت موجود نمی باشد.

ثبت ديدگاه