چگونه رستوران ها می توانند فروش خود را با رسانه های اجتماعی افزایش دهند؟

یکی از 5 راه ساده برای افزایش فروش در رستوران ها که در مطلبی دیگر توضیح دادیم، رسانه های اجتماعی یا همان سوشال مدیا (Social Media) است و در چند سال اخیر شنیده اید که رسانه های اجتماعی برای رستوران شما چقدر مهم هستند. احتمالاً حساب های رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اید و سعی در ایجاد استراتژی پیرامون آنها داشته اید.

رسانه های اجتماعی در فروش

 

آیا موفق شدید؟ معنای موفقیت در رسانه های اجتماعی چیست؟ روی چه چیزهایی مهم است در رستوران شما تمرکز کنید. حضور رستوران خود را در رسانه های اجتماعی بیشتر کنید. شما باید سفارشات و ترافیک بیشتری را وارد شغل خود کنید.

بیایید نگاهی به نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش رستوران خود بیاندازیم.

 

حضور در رسانه های اجتماعی

امروزه همه در رسانه های اجتماعی، خواه فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت یا سایر موارد در دسترس هستند. از این رو بهترین راه برای افزایش فروش رستوران شما با مهار این نیرو و احساس حضور شما در این سکوها است.

 

افزایش فروش رستوران با رسانه های اجتماعی

 

شما باید برای رستوران خود صفحات رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. با این وجود، با بارگذاری تصاویر و پستهای مربوط به رویدادهای آینده که رستوران شما میزبان آن خواهد بود، مرتباً این صفحات را به روز کنید. همچنین می توانید از این صفحات برای اطلاع رسانی به مشتریان خود درمورد مواردی مانند تغییر در زمان رستوران یا تغییر در منو استفاده کنید. رسانه های اجتماعی به ویژه هنگامی که مجبورید در رابطه با پیشنهادات ویژه یا تخفیف های ویژه اعلام نظر کنید ، سودمند است.

 

رسانه های اجتماعی و فروش

 

تصور کنید، مشتری بالقوه شما برای بررسی موارد منو و تصاویر از صفحه رسانه های اجتماعی شما بازدید می کند، اما آنچه می بینند این است که آخرین ارسال پست تقریبا شش ماه پیش است. آیا این احساس خوبی را به همراه خواهد داشت؟ البته که نه! از این رو، اطمینان حاصل کنید که از طریق این صفحات به مشتریان خود دسترسی پیدا کرده و حتی در مورد نظرات با آنها ارتباط برقرار کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که هرگز نباید حتی یک انتقاد بد را نادیده بگیرید. همیشه انتقادات بد را تصدیق کرده و از مشتریان ناراضی عذرخواهی کنید. با توجه به رسانه های اجتماعی همه بازخورد مشتریان خود را پیگیری کنید. چنین اقداماتی نه تنها به حفظ مشتریان ناراضی کمک می کند بلکه باعث ایجاد موارد جدیدی نیز خواهد شد و باعث افزایش فروش کلی رستوران ها خواهد شد.

بنیاد خود را بسازید

قبل از انجام هر کاری، باید یک بستر برای ساخت آن داشته باشید. شبکه های اجتماعی زیادی برای انتخاب و مدیریت همه آنها وجود دارد. مهمترین چیز در اینجا شروع به کار کردن حساب هایی است که می دانید می توانید مدیریت کنید. قطعا خوب به نظر نمی رسد وقتی شخصی یک حساب کاربری ایجاد کند و نتواند از پس مدیریت آن برآید. بهتر است حضور بسیار خوبی در یک شبکه اجتماعی داشته باشیم تا دید ضعیف در انواع مختلف رسانه های اجتماعی.

مقاله مرتبط: نکات منو رستوران

فروش بیشتر با رسانه های اجتماعی

 

این روزها حضور در فیس بوک یک ضرورت است، زیرا با بیش از 1.13 میلیارد کاربر فعال روزانه، این یک روش تضمینی برای قرار دادن رستوران شما در ذهن مشتریان است.

اینستاگرام یکی از شبکه های پر سرعت در حال رشد است. اینستاگرام یک شبکه تصویری است، مناسب برای همه ی رستوران ها است. سه چیز وجود دارد که مردم همیشه از آنها عکس می گیرند: خود، منظره ای زیبا و غذا. اگر می خواهید تأثیر بگذارید، از اینستاگرام استفاده کنید.

 

با مشتریان و Influencers (تأثیرگذار ) ها ارتباط برقرار کنید

پس از ساختن بنیاد اصلی در یکی از شبکه های اجتماعی، به مشتریان و تأثیر گذاران خود مراجعه کنید. تأثیرگذار کسی است که مشتری شما به حرف آن ها گوش کند و به آن اعتماد می کند. اینفلوئنسرها برای افزایش دید رستوران شما و در نهایت جابجایی مشتریان بسیار عالی هستند.

 

افزایش فروش رستوران

 

چند روش برای یافتن این تأثیرگذار ها وجود دارد. آنها ممکن است قبلاً شما را دنبال کنند. از سیستم مدیریت رسانه های اجتماعی برای نظارت بر حساب های این افراد استفاده کنید. اگر آنها آنجا هستند، شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

روش دیگر انجام تحقیقات خود است، هشتگ های خاصی را در اینستاگرام جستجو کنید و ببینید چه کسی در سطح بالا قرار دارد، به طور مستقیم به آنها برسید. اگر آنها محلی هستند، از آنها دعوت کنید و فرصتی برای آنها ایجاد کنید تا از آنها در رستوران شما عکس بگیرند و به بهترین شکل ممکن تبلیغات کنند.

روابط خود را با مشتریان تقویت کنید، با افرادی که از قبل غذای رستوران شما را دوست دارند، ارتباط برقرار کنید و کلام خوب آنها را در فضای مجازی پخش کنید. این یک فرصت عالی است تا به طرفداران خود اجازه دهید تا رستوران شما تبلیغ کنند.

 

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی راهی قطعی برای ایجاد رابطه کوتاه مدت با مشتریان است.

از آنجایی که شما تمام اطلاعات مشتریان خود را از پایگاه داده مشتری دریافت خواهید کرد، چرا از این استفاده نمی کنید تا در رستوران خود فروش بیشتری کسب کنید؟

هر وقت می خواهید در رستوران خود پیشنهاداتی ارائه دهید، چرا از بانک اطلاعاتی خود برای همه مشتریان پیامکی ارسال نمی کنید؟ این پیام ها به طور کلی حاوی پیوندهایی به سایت های سفارش آنلاین هستند.

 

بازاریابی پیامکی

 

از این رو، آنها مجبور به بازدید از وب سایت ذکر شده و سفارش می شوند، بنابراین فروش شما را افزایش می دهد. هیچ کس نمی تواند دعوت را مستقیماً به صندوق ورودی آنها نادیده بگیرد. این نکات بازاریابی پیامکی را امتحان کنید تا تجارت رستوران شما دو برابر شود.

 

بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل نیز در سال های اخیر اهمیت بسیاری پیداکرده است. این نوع بازاریابی به شما کمک می کند تا رابطه طولانی مدت با مشتریان خود پرورش دهید که به شما امکان می دهد فروش رستوران ها را افزایش دهید.

بازاریابی ایمیلی

 

از آنجا که پیام ها دارای محدودیت شمارش کلمه هستند که در ایمیل اینگونه نیست، می توانید از این استراتژی بازاریابی برای ارسال پیام های طولانی تر استفاده کنید. شما می توانید خبرنامه های دوره ای را برای همه مشتریان خود ارسال کنید تا آنها را از وقایع جدید در رستوران خود معطوف نگه دارید.

 

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ،۱۵:۰۴:۱۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه