معرفی انواع کباب های عربی

فرهنگ غذایی کشورها یکی از مهمترین شناسه و شاخص ها جهت پی بردن به اصالت و فرهنگ آن ملت است. وقتی می خواهید به کشوری سفر کنید در مورد معروف ترین غذاهای آن تحقیق می کنید زیرا این موضوع برایتان هم جالب است و هم اهمیت دارد. برخی غذاها به قدری معروف هستند که بعضی مواقع آرزو می کنیم لقمه ای از آن بخوریم. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع کباب های عربی صحبت کنیم. هریک از غذاهای عربی روایت و داستانی خاص از اصالت یک قوم عظیم را دارند. غذاهای عربی تنوع بسیار زیادی دارند و اگر بخواهید سفره ای از غذاهای عربی بچینید انتخاب های گسترده ای از طعم و مزه و غذا خواهید داشت. پس با پانی که مسئول فروش کباب ترکی آماده در سطح کشور می باشد، همراه باشید.

 

کباب

یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین غذاها در بین مردم خاورمیانه کباب است. کباب ها انواع مختلفی دارند و در هر کشور متناسب با فرهنگ غذایی آن، این غذای اصیل و خوش طعم را درست می کنند. به طور کلی کباب از گوشت قرمز گاو، گوسفند و گوساله تهیه می شود اما در برخی مناطق از گوشت سفید مانند گوشت مرغ نیز برای تهیه کباب استفاده می شود.

معرفی انواع کباب عربی

کباب به حدی محبوب است که آوازه ی آن تا اروپا هم رفته و بسیاری از مردم در کشورهای غربی به این غذای لذیذ علاقه مند هستند. اعراب قومی هستند که به غذا و خوراکشان بسیار اهمیت می دهند. این قوم غذاهای فوق العاده متنوع و لذیذی دارند. همانطور که گفته شد کباب ها یکی از معروف ترین غذاهای اعراب هستند که انواع مختلفی دارند. در ادامه به بررسی برخی از انواع این غذای خوشمزه خواهیم پرداخت.

 

انواع کباب عربی

در این قسمت از مقاله سعی بر معرفی انواع کباب های عربی داریم؛ فقط توجه کنید که نباید یک سری از مواد را در کنار این کباب ها بخورید که ما همه آنها را در مقاله چه موادی را در کنار گوشت نباید خورد؟ معرفی کرده ایم.

 

 کباب شووا

کباب شووا یکی از محبوب ترین غذاهای شیخ های عرب است. این کباب در میان اعراب با نام ترکی قوزی یا قوزو (بره) شناخته می شود. از این کباب برای مناسبت های خاصی مانند عید فطر و … استفاده می شود. در کشور عمان برای روز اول عید کباب شووا تهیه کرده و در روز دوم و سوم آن را می خورند به دلیل اینکه طرز تهیه آن بسیار زمانبر است.

برای تهیه قوزی از گوشت شتر، بره و یا بز استفاده می کنند. ابتدا باید گوشت را با استفاده از ادویه های مختلف طعم دار نموده و سپس داخل برگ نخل و یا موز بپیچند. در گذشته رول آماده را داخل تنور می گذاشتند و به مدت دو الی سه روز آرام آرام کباب می کردند اما امروزه از گاز فر برای انجام این کار استفاده می شود.برای اطلاع از فواید گوشت به مقاله خواص گوشت مراجعه نمایید. اگر برای تهیه این کباب از گوشت بره استفاده شود باید وزن آن 4 الی 6 کیلوگرم بوده و خیلی کوچک و نارس نباشد زیرا طعم جالبی نخواهد داشت. این روش کباب کردن ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما طعمی فوق العاده به گوشت می دهد.

معرفی انواع کباب ترکی

 فیله کباب عربی

برای تهیه فیله کباب عربی از فیله مرغ استفاده می شود. این کباب نیز در بین اعراب بسیار محبوب است و طعم بی نظیری دارد. فیله مرغ با آبلیمو، انواع ادویه، زعفران و ماست طعم دار شده و سپس داخل روغن سرخ می شود.

جوجه کباب عربی

جوجه کباب غذایی خوش طعم و لذیذ است. کمتر کسی می تواند از این غذای خوشمزه چشم پوشی کند. در ایران جوجه کباب نوعی غذای مجلسی به شمار می رود و طرفداران زیادی دارد. روش طبخ این غذای خوش طعم در بین ملل مختلف متفاوت است. اعراب در طرز تهیه جوجه کباب عربی از لیمو ترش، ماست، فلفل و نمک استفاده می کنند.

 کباب عربی گوشت و بادمجان

آخرین طرز تهیه انواع کباب عربی؛ کباب گوشت و بادمجان در بین اعراب طرفداران زیادی دارد. به این غذا شامی کباب عربی نیز گفته می شود. این کباب معمولاً با ماست و خیار و سس سیر عربی سرو می شود که طعم فوق العاده ای دارد. شما فقط 40 دقیقه زمان نیاز دارید تا این غذای خوشمزه را درست کنید پس اگر هنوز تصمیمی برای شام یا ناهار نگرفته اید دست به کار شوید و این کباب بی نظیر و مقوی را درست کنید.

معرفی انواع کباب عربی

سخن آخر

معماری، سنت ها، لباس های ملی و غذاها شناسه هایی هستند که نشان دهنده ی اصالت یک ملت می باشند. در این بین غذاها اهمیت ویژه ای دارند و در واقع می توان گفت در بین شاخص ها مهمتر از بقیه هستند. امیدواریم که از مقاله معرفی انواع کباب های عربی نهایت استفاده را برده باشید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ،۰۷:۴۴:۴۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۴ نظر

در باره نویسنده :

۴ نظر

  1. ساکی شهریور ۷, ۱۴۰۰ در ۴:۱۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    از کباب عرب خوزستان یادی نکردید؟
    ای کاش یادی از کباب ماهی کـَـره ای بسیار قدیمی خوزستان می کردید آخه غذاهای بسیار عجیبی در گوشه و کنار کشورمون داریم که ما را فلک زده خواهد کرد و شاید نیاز به سفر اینور و آنور را نداشته باشیم و آن عبارت است از استفاده کردن از یک نوع ماهی هور بزرک که شبیه ماهی کپور اما کشیده و بزرگ و با گوشتی به نسبت کپور امروزی خشک و نه خیلی چرب اما بسیار خوش طعم و بیاد ماندنی که عربهای ساکن هور آنرا درسته روی آتش کباب می کنند و پس از کمی پختگی روی آنرا با مقدار زیادی کره محلی می سابند و دوباره کباب می کنند بنده دو الی سه بار در عمرم این غذا را امتحان کردم اما با وجود خاطره بوی کره برشته شده و ماهی کبابی به همراه نان برنج معروف به سیاح هیچ غذایی به پای آن نمی رسد
    نان سیاح با استفاده از تابه های محدب و پخش کردن مخلوط آرد برنج و آب که شبیه به ارده شده است روی آن، نان کاغذی ترد و خشمزه ای تهیه می شود که عربها آنرا بیشتر با انواع املتها و کباب ماهی ها می شناسند
    امتحان کنید ضرری نداره

    • Hamin شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      خیلی ممنون از راهنمایی که کردین

  2. سپیده جاودانی آبان ۱۲, ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    توی مقاله ای که درجای دیگه خوندم درباره طرز تهیه کباب عربی نوشته بود قوزی یکی از بهترین کباب های عربیه ولی شما اینو توی مقالتون نیووردین. چرا

    • Hamin آبان ۱۲, ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      آن مقاله درست نوشته است و ایرادی ندارد؛ اما ما در مقاله انواع جوجه کباب عربی به شما ۴ نوع از بهترین ها را معرفی کردیم. به سما قول می دهیم که در بروزرسانی بعدی متنی درباره طرز تهیه قوزی نیز به مقاله اضافه کنیم.

ثبت ديدگاه