راهنمای مدیریت پیج اینستاگرام رستوران ها

بسیاری از رستوران ها به راحتی و با امنیت کامل در اینستاگرام به بازاریابی رستوران خود می‌پردازند. البته بیشتر از خود حضور در اینستاگرام، نحوه حضور مهم است. مدیران می‌توانند با مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌‌ ها ، یک بازاریابی خوب برای رستوران خود در این شبکه اجتماعی داشته باشند. با شرکت پانی که فروشگاهی بزرگ برای خرید کباب ترکی است، همراه باشید تا راهنمای صفر تا صد مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌ ها را آموزش ببینید.

هرچقدر هم رستوران معروف و پرطرفداری داشته باشید، نمی‌توانید منکر تاثیر مثبت سوشال مدیا یا شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی و پیدا کردن مشتری بشوید. همانطور که گسترش و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام بیشتر شده به همان نسبت نیز ما می‌توانیم از این فرصت برای معرفی محصول یا کسب و کار خود استفاده کنیم.

کارهایی که برای داشتن یک پیج مناسب در اینستاگرام لازم است، انجام دهید.

1) ثبت پروفایل 

در ابتدا کار باید یک حساب کاربری یا به اصطلاح اکانت برای رستوران خود ایجادکنید. پیدا کردن شما در صفحه اینستاگرام توسط مشتری باید آسان و راحت باشد، استفاده از نام رستوران در آیدی پیج صفحه، ایده خوبی است. این کار به این دلیل اهمیت دارد که از گیج شدن مشتری جلوگیری می‌کند و همچنین افراد سودجو نمی‌توانند با ایجاد صفحه‌های فیک خود را به جای شما جا بزنند، پس نام را کوتاه و روشن استفاده کنید.

مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌ ها 

پروفایل اینستاگرام شما باید اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد. کاربر باید خیلی سریع متوجه نام رستوران و نوع غذاهایی که ارائه می‌دهید بشود، آدرس و شماره تلفن شما در دسترس آن‌ها باشد و اگر وب‌سایت دارید باید لینک وب‌سایت را در بیو پیچ قرار دهید. توصیه می‌کنیم حتما از بیزینس پروفایل یا همان پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده کنید. اگر پروفایل شما تجاری باشد دکمه‌هایی برای آدرس، ایمیل و تماس در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب اسم برای آشپزی را حتما بخوانید.

2) تقویم محتوا بسازید

برای مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌‌ ها در ابتدای هر ماه یک برنامه از رویدادهای پیش رو تهیه کنید و از قبل خود را برای اجرای کمپین مخصوص آن روز آماده کنید. مثلا مناسبت‌های ملی و مذهبی، مناسبت‌های غذایی، سالروز تاسیس رستوران می‌توانند ایده های خوبی برای اجرای کمپین‌های مناسبتی رستوران شما باشد.

 

مدیریت پیچ اینستاگرام

3) پست مناسب بگذارید

 عکس مناسب

امروزه نمی‌توانید با نوشتن یک کپشن و یک عکس بی کیفیت در اینستاگرام رقابت کنید، باید حتما برای جذابیت پست‌ها و محتواهای خود تلاش کنید. برای ارائه حضور اینترنتی مناسب در اینستاگرام عکاسی مناسب از مهم‌ترین عوامل است. یک توصیه برای رستوران‌های تازه تاسیس شده این است که از یک عکاس حرفه‌ای در ابتدای کار استفاده کنید و تعداد زیادی عکس با کیفیت و جذاب بگیرید و می‌توانید با ایجاد یک مجموعه از عکس‌ های جذاب از رستوران و غذا های رستوران به مرور عکس‌ها را بر روی اینستاگرام رستوران خود قرار دهید.

معرفی غذاها و نوشیدنی های جدید

از اینستاگرام می‌توانید برای معرفی غذاهای جدید استفاده کنید! تنها کافیست که از منوی جدید یا غذاها و نوشیدنی‌های خود عکس ‌های جذاب بگیرید و به مشتریان خود معرفی کنید و امتحان و تست کردن غذاهای جدید را پیشنهاد بدهید. می‌توانید تاریخچه غذا یا مواد تشکیل دهنده را نیز توضیح دهید؛ به عنوان مثال شما می توانید تاریخچه کباب ترکی که محصولی پر فروش است را انتخاب کنید.

پیج رستوران

استفاده از ویدئو

مزیت استفاده از ویدیو ارتباط بهتر با مخاطبین است و به علاوه، دست شما در تولید بازتر است. مثلا در یک ویدیو می‌توانید پشت صحنه رستوران خود و کارکنان را به تصویر بکشید، در یک ویدیو می‌توانید رویدادهایی که در رستوران شما برگزار شده‌اند را به تصویر بکشید و یا در تیزهای کوتاه محیط رستوران خود را به کاربران نشان دهید.

دستور غذا

امروزه افراد علاقه‌مند هستند که مراحل تولید غذا را ببینند، شما با این کار علاوه بر اینکه به مشتری خود از کیفیت مواد غذایی مورد استفاده اطمینان می‌دهید‌، می‌توانید او را ترغیب کنید که برای تست کردن این غذا حتما به رستوران شما بیاید؛ همبرگر رژیمی یکی از بهترین این گزینه هاست، سعی کنید که حتما درباره طرز تهیه همبرگر رژیمی پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.

4) استفاده از هشتگ‌ها

یکی از راه هایی که کمک می کند به مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌ ها استفاده از هشتگ است. استفاده از هشتگ در اینستاگرام یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای جذب مشتری‌های جدید است. انتخاب هشتگ مناسب می‌تواند شما را در نتایج جستجوی اینستاگرام نشان دهد و اگر برای مخاطب جذاب باشد و روی عکس کلیک کند، پست‌های بیشتری از رستوران شما را می‌تواند ببیند. سعی کنید در انتخاب هشتگ دقت لازم را داشته باشید، درباره هشتگ مناسب به اندازه کافی تحقیق کنید.

پیج فست فود

اطمینان حاصل کنید که هشتگ شما مخاطبان درست را جذب می‌کند. از ترکیب هشتگ‌های محبوب وعمومی که مشتریان هدف را به درستی به سمت رستوران شما هدایت می‌کنند، استفاده کنید. نکته ای که در اینجا مهم است اشاره کنیم این است که بیش از اندازه نیز از هشتگ‌ها نباید استفاده کرد، از هفت هشتگ بیشتر در مطالب خود استفاده نکنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که مطالبی که دارای هفت هشتگ هستند، در نتایج جستجو نمایش بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.

 

مقاله مرتبط: مدیریت امور مالی رستوران

 

5) از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسر فردی است که در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام محبوبیت زیادی دارند و ممکن است از افراد مطرح جامعه مانند بازیگران یا ورزشکاران باشند. این افراد به خاطر شغلی که دارند یا سبک پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌دهند دنبال کنندگان فراوانی دارند و توانایی تاثیرگذاری روی اکثریت جامعه را دارند. در صنعت رستوران داری نیز افراد مشهوری هستند که به رستوران‌ها می‌روند و از فضا و غذاهای آن رستوران عکس می‌گیرند و در صفحات خود منتشر می‌کنند.

مدیریت پیج فست فودی

اینفلوئنسرها به دلیل داشتن فالوورهای زیاد می‌توانند گزینه خوبی برای جذب مشتری و افزایش فروش در رستوران باشند. در صورتی که تمایل داشتید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید، می‌توانید با برخی از این اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و برای تهیه یک ویدیوی کوتاه تبلیغاتی با او صحبت کنید. در انتخاب اینفلوئنسرها بسیار دقت کنید، بالا بودن تعداد فالوورها تنها ملاک انتخاب نیست، محبوبیت و جایگاه اجتماعی فرد مورد نظر نیز حائز اهمیت است.

6) تعامل با مخاطب را فراموش نکنید.

تشویق و ترغیب مشتری

مدیران رستوران می‌توانند مشتریان خود را از راه‌های مختلفی تشویق کنند! از بهترین روش‌های تبلیغ و همچنین ترغیب مشتریان، راه اندازی جشنواره‌ها، کمپین‌ها و برگزاری چالش‌ها است. از مشتریان خود بخواهید از سفارش خودشان عکس بگیرند و آن را با هشتگ مورد نظر شما (مثلا اسم رستوران شما) به اشتراک بگذارند یا اسم رستوران شما را تگ کنند و درمقابل برای آن‌ها جوایزی مانند کارت هدیه، غذای رایگان، نوشیدنی رایگان درنظر بگیرید.

اگر قصد معرفی یک طعم جدید برای نوشیدنی یا غذا دارید پیشنهاد می‌کنیم که از مشتری‌ها بخواهید در پیدا کردن اسم به شما کمک کنند. با وارد کردن مشتری در این روند، آنها حتما تا پایان رقابت و مشخص شدن نتیجه شما را دنبال خواهند کرد. از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که مثلا فضای جالبی را در محیط رستوران خود ایجاد کنید و از مشتریان بخواهید که در آن مکان عکس بگیرند، و توضیح دهید که هر هفته بین مشتریانی که در این قسمت عکس گرفته و با هشتگ و آیدی رستوران شما به اشتراک بگذارند قرعه کشی انجام می‌شود، جایزه قرعه کشی را هم بن تخفیف از رستوران خود قرار دهید.

 

مدیریت پیج رستوران

 

تعامل با مشتری

از انتقادها و پیشنهادهای مشتری‌ها و فالوورهایتان به گرمی استقبال کنید و با احترام و آرامش، پاسخ کامنت‌های آن‌ها را بدهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه می‌توانید کیفیت خدمات خود را بهبود دهید و چه تغییراتی را در رستوران خود انجام دهید. هنگامی که کاربران از رستوران شما در پست‌ها و نوشته‌های خود با هشتگ یا تگ کردن نام می‌برند به این کار آن‌ها واکنش نشان دهید، از آن‌ها تشکر کنید. فقط دقت کنید که در این مسیر، اشتباهات بازاریابی رستوران را انجام ندهید که به جای قدرت گرفتن رستوران شما به شدت آن را ضعیف می کند.

7) اکانت اینستاگرام رستوران‌تان را آنالیز کنید

برای مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌، شما باید علاوه بر منتشر کردن پست به صورت روزانه، پست‌های خود را آنالیز کنید. با بیزینسی کردن صفحه خود در اینستاگرام می‌توانید به اطلاعات خوبی دسترسی پیدا کنید از جمله:

  • بفهمید مخاطبان شما در چه روزها و ساعاتی در طول هفته، به صفحه شما مراجعه می‌کنند؟ آیا پست‌ها را لایک می‌کنند یا کامنت می‌گذارند؟
  • پرلایک ترین پست شما در اینستاگرام به ترتیب چه پست‌هایی بوده است؟
  • مخاطبان پیج شما بیشتر خانوم‌ها هستند یا آقایان؟

با آنالیز و تحلیل این موضوعات و استفاده از آن‌‌ها، می‌توانید روندی رو به رشد را در صفحه خود شاهد باشید.

 

مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌ ها 

سخن پایانی

تمام نکات گفته شده از نکات ابتدایی و البته مهم در مدیریت پیج اینستاگرام رستوران‌ می باشد، امیدواریم با رعایت کردن این نکات بتوانید یک صفحه‌ی خوب برای رستوران خود بسازید و بتوانید مدیریت رستوران خود را بهبود ببخشید.

 

مقاله پیشنهادی: نیاز بدن به پروتئین

۱۴۰۱/۶/۹ ،۰۶:۳۲:۳۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. علی شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام شما برای مدیریت پیج اینستاگرام و اسم پیج غذا هم مقاله ای دارین؟؟

    • Hamin شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ در ۶:۱۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      برای مدیریت پیج رستوران خود می توانید این مقاله جامع رو بخونید و مطابق با اون عمل کنید؛ اما برای ایده جهت اسم پیج فست فود می توانید مقاله اسم برای پیج آشپزی را بخوانید.

ثبت ديدگاه