5 توصیه سالم غذا خوردن در رستوران

داشتن یک برنامه غذای سالم و رژیمی بخش مهمی از سبک زندگی سالم برای افراد را شکل می دهد. همیشه توجه به اصول صحیح تغذیه و انتخاب درست غذاهای مناسب و سالم برای افراد مختلف چندان آسان نیز نمی باشد. امروزه خصوصا به دلیل مصرف زیاد غذاهای آماده و سریع رستوران، مشکلات گوارشی و بیماری های ناشی از چاقی مفرط نیز رو به افزایش می باشد.
در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 توصیه سالم غذا خوردن در رستوران بپردازیم و نکاتی را ذکر کنیم که با رعایت کردن این موارد بتوانید در رستوران ها یک غذای سالم و رژیمی سفارش بدهید.

1. سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات

سعی کنید ابتدا سفارش خود را با یک پیش غذای سالم آغاز کنید. سوپ سبزیجات و یا سالاد بهترین انتخاب برای پیش غذای شما می باشد. البته حواس تان باشد که به سالاد خود سس های رژیمی اضافه کنید. مصرف سس مایونز کالری غذای شما را به شدت افزایش داده و برای معده شما ضرر دارد. می توانید سس سرکه، سس روغن زیتون و لیمو به سالاد خود اضافه کنید و از سالم بودن آن لذت ببرید. انواع سوپ های خامه دار که دارای چربی زیاد و پرکالری هستند را اصلا انتخاب نکنید.

2. گوشت کم چرب

اگر جزو طرفداران مصرف گوشت هستید، سعی کنید حتما گوشت های کم چرب را سفارش دهید. گوشت منبعی سرشار از پروتئین، آهن، زینک، مس و… است که در بسیاری از برنامه های رژیمی متخصصان تغذیه، اگر توجه کرده باشید دیده اید که پزشکان برای کاهش وزن به خوردن گوشت توصیه کرده اند. مقدار پروتئین موجود در گوشت، باعث می شود که مدت زمان طولانی تری به خوردن غذا تمایلی نداشته باشید.
اما توجه داشته باشید که گوشت نیز مانند بسیاری از مواد عذایی مفید دیگر اگر از مقدار تعیین شده متعادلی بیشتر مصرف شود، مضرات دیگری نیز دارد. مصرف بیش از حد گوشت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. بنابراین به مصرف متعادل این نوع غذای سالم رستوران توجه داشته باشید.

3. حجم متعادل وعده غذایی

معمولا در بسیاری از رستوران ها زمانی که قیمت غذاها را در منو مشاهده می کنید، با تعجب می بینید که قیمت یک سالاد معمولی با حجم کمتر قیمتی بیشتر از سالادهایی با اسامی مختلف و در مقیاس بزرگتر است . یا قیمت یک نصفه ساندویچ با یک ساندویچ کامل متفاوت است و قیمتی بیشتر دارد. بعضا در مقابل برخی از اسم های غذاها نیز لغاتی مانند اضافی، دوبل و… نوشته شده است. پس از دیدن این منوی خاص واقعا نمی دانید که چه نوع غذایی را برای خود سفارش دهید که هم مناسب باشد و هم به رژیم لاغری خود متعهد بمانید.
توجه کنید که غذاهایی با حجم زیاد را سفارش ندهید، زیرا جدا از ضررهایی که برای بدن دارد حتما نصف آن نیز باقی خواهد ماند و باید دور ریخته شود.

4. مرغ

اگر می خواهید که مقدار چربی موجود در غذایتان کم باشد، توصیه می کنیم که گوشت مرغ را انتخاب کنید. چربی گوشت مرغ بسیار کمتر از گوشت گاو است. اما توجه داشته باشید که حتما پوست مرغ را جدا کنید و نخورید، زیرا پوست مرغ دارای مقدار بسیار زیادی چربی میباشد و نباید مصرف شود.
با توجه به فواید زیاد گوشت مرغ، می توانید از منوی رستوران ها غذاهایی که با مرغ طبخ می شوند مانند ته چین، مرغ، شنیسل مرغ، دلمه مرغ، مرغ ترش و شیرین و… را سفارش دهید.

5. ماهی

ماهی

ماهی جزو یکی از سالم ترین خوراکی های رستوران ها است. مصرف منظم ماهی موجب کاهش قند خون، افزایش سلامت قلب، حفظ سلامت پوست و… می باشد. علاوه بر مواد مغذی خود ماهی، سفارش این غذای سالم ، خوشمزه و لذیذ در رستوران ها نیز بسیار جالب خواهد بود. توصیه می کنیم حتما ماهی سوخاری و ماهی قزل را در سفارش های خود در اولویت قرار دهید.

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ،۰۸:۰۱:۲۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه