معرفی 10 جشنواره معروف غذا در جهان

سالانه صدها جشنواره غذا در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود، این جشنواره‌ها از بخش های مهم صنعت گردشگری محسوب می‌شوند و در این جشنواره‌ها انواع خوراکی‌ها از غذاهای معروف و بین المللی مانند پیتزا و شکلات تا غذاهای محلی و دسرها به علاقه‌مندان و گردشگران عرضه می‌شوند. با پانی همراه باشید تا با انواع جشنواره غذا در دنیا آشنا شوید. این جشنواره‌ها باعث می‌شود تا به خاطر آن‌ها افراد زیادی بار سفر خود را ببندند و به سمت آن کشور سفر کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 جشنواره معروف غذا  در جهان  بپردازیم، پس با پانی که مسئول پخش کباب ترکی در سطح کشور می باشد، همراه باشید.

انواع جشنواره غذا معروف در دنیا

در ادامه به شما انواع جشنواره غذا هایی که در جهان وجود دارد را معرفی خواهیم کرد:

جشنواره شکلات در فرانسه

در تمام دنیا فرانسه به عنوان بهشت شکلات شناخته می‌شود. شکلات‌هایی که در بسته بندی‌های جذاب با طعم‌های بیاد ماندنی در بازارهای این کشور پیدا می‌شود. اما هیچ کدام آن‌ها نمی‌توانند به اندازۀ جشنوارۀ شکلات خیره کننده باشند. این جشنواره که نزدیک به صد سال قدمت دارد از سال ۱۹۲۲ به صورت سالانه در شهر پاریس و چند شهر دیگر جهان برپا می‌شود. در سال ۲۰۱۶ و در ماه اکتبر جشنوارۀ شکلات در شهر پاریس برگزار شد در این جشنواره شیرینی‌پزهای حرفه ای در کارگاه‌های خود شکلات را برای ایجاد کتاب‌های شکلاتی، جوایز شکلاتی و حتی یک شوی فشن شکلاتی به کار برده بودند.

تصور کنید یک ردیف لباس زنانۀ پر از چین با دامن‌ها و بلوزها و کفش‌هایی از جنس شکلات که هرکدام با رنگ خاصی از قهوه ای روشن تا تیره‌ترین قهوه‌ای شکلات سیاه ساخته شده اند. حتی اگر به شکلات علاقه نداشته باشید تماشای این جشنواره دلپذیر خواهد بود. اگر هم می خواهید که شما هم مانند برخی فرانسوی ها با شکلات فینگر فود درست کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله طرز تهیه فینگر فود را بخوانید.

جشنواره های معروف غذا در جهان

 جشنواره پیتزا در ایتالیا

یکی از انواع جشنواره غذا در دنیا ، جشنواره پیتزا در ایتالیا می باشد. ایتالیا را به عنوان مهد پیتزا و کشوری با غذاهای لذیذ می‌شناسند. همه ساله در این کشور چهار جشنواره غذا مختلف برگزار می‌شود اما بدون شک جشنوارۀ پیتزا پر طرفدارترین آن‌ها است. پیتزاپزهای مطرح جهان از سراسر دنیا برای به نمایش گذاشتن دستور پخت مخصوص خودشان و همچنین شرکت در رقابت قهرمانی پخت پیتزا به این جشنواره می‌آیند.

این رقابت دسته بندی هایی از قبیل پخت با آتش زغال، بدون گلوتن و آزاد دارد که توسط سرآشپزهای ستاره دار داوری می‌شود. برای شرکت در این جشنواره باید در ماه سپتامبر به ناپل بروید. مدت جشنوارۀ پیتزا یک هفته است و فرصتی لذت بخش برای تجربۀ انواع پیتزا است.

معرفی 10 جشنواره غذا معروف در جهان

جشنواره کیک ماه در چین

یک جشنواره با اهمیت که در چین برگزار می‌شود، جشنواره کیک ماه است. این جشنواره به قدری مهم است که که دومین اتفاق مهم بعد از سال چینی در تقویم کشور چین است. این کیک، کیکی گرد و شیرین که در واقع برای شکرگزاری و تشکر از ماه درست می‌شود. در این روز کیک ماه درست می‌شود و افراد آن را به همراه بهترین آرزوها به همدیگر هدیه می‌دهند.

معرفی 10 جشنواره غذا معروف در جهان

 

مقاله مرتبط: غذای ترکیه ای

جشنواره طعم‌ها در سنگاپور

فستیوال غذا در سنگاپور جشنی است که هر سال از اواخر ژوئن تا اواخر جولای اتفاق می‌افتد. در سنگاپور اولین بار در سال ۱۹۹۴ فستیوال سالیانه غذا برگزار شد و هدف اصلی آن این بود که با غذا جشن بگیرند و نشان دهند که سنگاپور تنوع غذایی بالایی دارد. از آن زمان تاکنون بخش‌های مختلفی به این فستیوال اضافه شده تا هر سال با تنوع بیشتری نسبت به سال قبل برگزار شود. در هر کدام از روزهای این فستیوال ۳۰ روزه مردم برای غذا خوردن در قسمتی از شهر جمع می‌شوند. در طول این فستیوال رفتن به STREAT اصلی ترین بخش از فستیوال است، در آنجا با محبوب ترین غذاهای سنگاپور آشنا می‌شوید و طعم غذاهای مدرن را می‌چشید.

معرفی 10 جشنواره غذا معروف در جهان

جشنواره‌ بازار پیاز در سوئیس

جشنواره پیاز یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های مواد غذایی در سوئیس است. در این جشنواره حدود 50 تن پیاز در انواع مختلف وجود دارد. ساعت 6 صبح ساعت شروع این فستیوال است اما جالب است که بدانید که در مرکز شهر از ساعت 5 صبح زمانی که، پختن اولین سوپ پیاز شروع می‌شود و تارت‌های پیاز بر روی اجاق قرار می‌گیرند، پر از جمعیت می‌شود. اگر اشک زیادی از چشم شما جاری شد باید بدانید که در نقاط مختلف ایستگاه‌های شست و شو در نزدیکی شما قرار دارد.

معرفی 10 جشنواره غذا معروف در جهان

جشنواره بیکن در کالیفرنیا

جشنواره بیکن، در شهر کالیفرنیا یکی از رویدادهای پرطرفدار است. این شهر را با کافه‌های شلوغ، رستوران‌های محلی در فضای باز، کارخانه‌های تولید لبنیات و البته جشنواره بیکن می‌شناسند. در این فستیوال، استفاده از گوشت‌های یخ زده و فرآوری شده ممنوع است و سرآشپزها لازم است که برای پختن غذاهای خود کاملا از گوشت تازه استفاده کنند. در این جشنواره شرکت کنندگان می توانند فرصت تست کردن انواع غذاهایی را که با بیکن درست می‌شود داشته باشند. از جمله این غذاها می‌توان به بستنی بیکن، سالاد بیکن، بیکن رشته ای و سیب زمینی و بیکن اشاره کرد.

.

انواع جشنواره غذا

جشنواره غذاهای خیابانی در هند

یکی از جالب ترین و باحال ترین انواع جشنواره غذا در دنیا ، جشنواره غذاهای خیابانی در هند می باشد. در این فستیوال انواع گوشت، شیرینی و غذاهای تند و شیرین هندی وجود دارد و تنوع غذاهای خیابانی هندی در آن تمامی ندارد. از غذا های موجود در این فستیوال می‌توان به “چات” دل نشین، “چهول کولچا” چرب و لذیذ، “باله پاپدی” شیرین و گزنده، “گل گاپه” تند و آتشین و صد‌ها غذای خوشمزه‌ی دیگر اشاره کرد. این خوراکی‌های سنتی برای یک بار در سال به استادیوم “جاواهارلال نهرو” آورده می‌شوند تا تمامی توریست‌های طرفدار غذا را به پایتخت هند بکشانند.

انواع جنواره غذا در جهان

جشنواره غذای ملبورن در استرالیا

ماه مارس زمان مناسبی است که به استرالیا سفر کنید، در روز دهم مارس هر سال، جشنواره غذا در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود. یک جشنوارۀ خوشمزه که در آن انواع غذا و نوشیدنی‌های مردم استرالیا را با دستپخت سرآشپزهای ماهر و حرفه‌ای می‌توانید تست کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در معروف‌ترین رویداد نمایشگاه که به “طولانی ترین نهار” معروف است و در طی آن افراد دور میزی که ۳۵۰ متر طول دارد در کنار هم می‌نشینند و انواع غذاهای سنتی و لذیذ استرالیایی را با نوشیدنی های دلخواه خود میل می کنند، نیز شرکت کنید. شما ی توانید با خواندن مقاله فینگر فود چندتا از غذاهای این جشنواره را درست کنید.

جشنواره غذا

جشنواره غذا پوتین در کانادا

پوتین یک غذای سنتی و محلی و البته پرطرفدار در کانادا است. این غذا اولین بار در استان کبک ایجاد شده است. غذایی شامل سیب زمین سرخ شده به همراه آب گوشت و کشک است و طبخ بسیار ساده‌ای دارد. این غذا علی رغم اینکه بسیار ساده است اما تا حدی خواهان دارد که برای آن جشنواره‌ای جداگانه برگزار می‌شود و درکنار آن، فعالیت های تفریحی در نظر گرفته می‌شود.

انواع جشنواره

جشنواره گیاه‌خواری در تایلند

بیشتر مردم فکر می‌کنند که جشنواره‌ غذا  فقط از طرفداران گوشت حمایت می‌کند، اما هر ساله فستیوال ۹ روزه‌ای در بانکوک تایلند برای گیاهخواران برگزار می‌شود. در این فستیوال راهپیمایی‌های رنگارنگ، اجرا‌های موسیقی سنتی زنده و بهترین غذا‌های گیاهی در دنیا وجود دارد. در این 9 روز مصرف گوشت در شهر به صفر می‌رسد و فقط از میان بشقاب‌های متنوعی که از سبزیجات، میوه‌ها، دانه‌های سویا و دیگر محصولات پروتئینی تهیه می‌شوند تغذیه می‌کنند. حتی افرادی که گیاه خوار نیستند هم عاشق این فستیوال بین المللی غذا می‌شوند!

معرفی 10 جشنواره غذا معروف در جهان

در آخر امیدواریم که با انواع جشنواره غذا در دنیا آشنا شده باشید و از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. البته دقت کنید که گردشگری غذایی ایران نیز وجود دارد که شما می توانید مقاله آن را نیز در سایت ما بخوانید.

 

مقاله پیشنهادی: غذاهای محلی گیلان

۱۴۰۰/۵/۱۱ ،۰۶:۳۹:۳۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه