آیا خرید کباب ترکی آماده به صرفه است؟

برای پاسخ به سوال آیا خرید کباب ترکی آماده به صرفه است ، ابتدا توضیحاتی درباره کباب ترکی می دهیم و سپس به جواب این سوال می پردازیم. پس با پانی که مسئول پخش کباب ترکی در سطح کشور می باشد، همراه باشید به تمامی سوالات خود در این زمینه پاسخ دهید.

 

کباب ترکی چیست؟

دونر کباب Döner kebab نوعی کباب ترکیه ای است. این کباب از بریدن گوشتی که در آتش به صورت عمودی در حال چرخیدن است به دست می آید. دونر به زبان ترکی استانبولی به معنی چرخنده و چرخان است. این گوشت به صورت لایه ای قطور بوده و معمولاً گوشت طعم دار شده ی مرغ، گاو و یا گوسفند با ادویه کباب ترکی است. در هنگام سرو، این گوشت به صورت تکه های نازک بریده شده و در برخی موارد با روغن یا کره ی حیوانی در طرف های پرسی سرو می شود.

خرید کباب ترکی آماده

 

کباب ترکی آماده

جهان امروز جهان سرعت است. همه ی کارها با شتاب و سرعت در حال انجام هستند و پیش می روند. زندگی ها بسیار پرمشغله هستند، اکثر افراد بیشتر ساعات روز را مشغول کار کردن و فعالیت بوده و زمان اندکی از شبانه روز در منزل هستند. حال اگر بخواهیم خودمان را با این اوضاع وفق دهیم باید بتوانیم با آن هماهنگ شویم. اگر می خواهیم وقت کافی برای انجام تمامی کارهای روزمره خود را داشته باشیم باید هماهنگ با دور سریع وقایع بوده و کارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم. یکی از کارهای روزمره ای که نمی توان آن را حذف کرد غذا خوردن است.

نوع و سبک غذا خوردن نیز تفاوت زیادی با گذشته کرده است. فست فودها در سراسر جهان تبدیل به محبوب ترین غذاها شده اند. رستوران داران نیز در دهه 1940 به این نتیجه رسیدند که باید با جهان پرشتاب امروزی همسو باشند بنابراین غذاهایی تولید کردند که امکان بردن و آوردن آن ها به منزل، محل کار و … وجود داشته باشد. در نتیجه ی همه ی این تغییرات عادات غذایی مردم در سراسر جهان تغییر کرد.

خرید کباب ترکی آماده به صرفه است

در این راستا برخی شرکت های مواد غذایی نیز در صدد تولید برخی غذاهای آماده برآمدند. کباب ترکی یکی از این غذاها است. انواع کباب ترکی یکی از لذیذترین و سالم ترین غذاهای آماده در دنیا هستند که طرفداران زیادی نیز در سراسر جهان دارند. همیشه از متخصصین تغذیه شنیده ایم که فست فودها و غذاهای آماده سرطان زا، چاق کننده و مضر هستند اما جدیداً برخی از کارشناسان و متخصصین تغذیه به این نتیجه رسیده اند که اگر در طبخ این فست فودها اصول و استاندارد ها رعایت شود سالم تر از برخی غذاها و البته مقرون به صرفه تر خواهند بود.

آیا خرید کباب ترکی آماده مقرون به صرفه است؟

همانطور که گفته شد طبق نظر متخصصان تغذیه اگر اصول و استانداردها در پخت مواد غذایی آماده و فست فودها رعایت شوند این غذاها بسیار مقرون به صرفه و سالم خواهند بود. خرید کباب ترکی پخته شده نسبت به سایر غذاهای فوری مانند سوسیس، پیتزا و کالباس انتخابی سالم تر و البته مقرون به صرفه تر است.

آیا کباب ترکی آماده به صرفه است

به گفته ی متخصصین تغذیه بیشتر بودن تعداد اجزای یک ماده ی غذایی باعث بالا رفتن احتمال آلودگی آن می شود. دونر کباب به دلیل اینکه مخلوطی از مواد خوراکی نیست از نظر بهداشتی خطر کمتری دارد. کیفیت گوشت به کار برده شده در کباب ترکی به دلیل خالص بودن آن قابل تشخیص است و تولیدکنندگان نمی توانند از پودر سویا و کازئین در تولید آن استفاده کنند.

رول های آماده کباب ترکی

همانطور که گفته شد برخی از شرکت های تولید مواد غذایی به دلیل محبوبیت دونر کباب اقدام به تولید رول آماده کباب ترکی کرده اند. این رول ها در طعم ها و درصدهای مختلفی عرضه می شوند. حتی برخی رستوران داران نیز به منظور صرفه جویی در زمان از این رول ها استفاده می کنند.

خرید رول آماده کباب ترکی

سرآشپز به جای اینکه گوشت را ساعت ها در مواد کباب ترکی مختلف طعم دار کرده و آن را به سیخ بکشد به راحتی طعم مورد نظر خود را از بین رول های آماده انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می دهد. درصدی که معمولاً بر روی بسته بندی رول ها درج می شود نشان دهنده ی مقدار گوشت خالص به کار برده شده در آن ها است. بنابراین می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. برخی از رول ها نیز به صورت پخته شده ی آماده هستند که کار را برای شما بسیار راحت تر کرده اند. در کل امیدواریم به سوال ” آیا خرید کباب ترکی آماده به صرفه است ” پاسخ مناسبی داده باشیم.

 

مقاله پیشنهادی: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۱:۲۸:۵۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. معصومه مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    واقعا عالی

    • Hamin مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون

ثبت ديدگاه