توصیه های سرآشپز برای خوشمزه تر شدن غذای گوشتی یا کبابی

ظاهراً درست کردن کباب و استیک ساده به نظر می‌رسد اما نکاتی دارد که رعایت کردن آن‌ها باعث خوشمزه تر شدن غذای گوشتی شما می‌شود. پس با پانی که سایتی برای اطلاع شما از قیمت گوشت کباب ترکی به شکل لحظه ای می باشد همراه باشید تا شگردهای خوشمزه ‌تر شدن غذای کبابی را بیاموزید.

 

دمای مناسب گوشت

مهم‌ترین نکته در تهیه کباب لذیذ در خانه، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب قبل از کباب کردن است. دمای مناسب برای سالم نگه ماندن گوشت، دمای 6 تا 8 درجه سانتی گراد بالای صفر است. چون در دمای بالای 8 درجه سانتی گراد گوشت بعد از حدود 2 ساعت فاسد می‌شود. می‌توانید برای حفظ دمای مطلوب گوشت را از چند ساعت قبل در داخل فریزر قرار دهید و یا اگر می‌خواهید که گوشت را بیرون از منزل ببرید و در طبیعت کباب کنید حتماً گوشت را در داخل کلمن پر از یخ قرار دهید.

سس مخصوص کباب

تهیه یک سس خاص و ویژه کباب یا سس کباب ترکی، طعم غذای شما را لذیذ می‌کند. می‌توانید با ترکیبی از زعفران، گلپر، روغن زیتون، سرکه سیب، پودر خردل، فلفل سیاه و نمک سس مخصوصی را تهیه کنید و گوشت را طعم دار کنید.

 

فویل

استفاده از فویل برای سیخ‌های کباب و جوجه تأثیر بسیاری در کباب شدن دارد. زمانی که سیخ‌های کباب را در داخل فویل می‌پیچید و روی زغال قرار می‌دهید، هم از سوختن و خشک شدن کباب جلوگیری می‌کنید و هم کبابی سالم و خوشمزه برای خود تدارک خواهید دید. کباب شما در این روش از طبخ، طعم و عطر کباب زغالی را خواهد گرفت.

 

فویل کباب

سفت شدن جوجه

اضافه کردن آبلیمو و نمک باعث سفت شدن کباب می‌شود و اگر اصلاً آبلیمو و نمکی به آن اضافه نکنیم کباب شما بدون هیچ طعم و مزه‌ای می‌شود. شگرد خاص برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از روغن مایع است. به این صورت که ابتدا گوشت را با کمی روغن چرب کنید و سپس نمک و آبلیمو را به آن اضافه کنید. با این روش جوجه‌های شما طعم دار می‌شود و سفت نخواهد شد.

 

مقاله پیشنهادی: بازاریابی رستوران

 

زعفران

افراد معمولاً از زعفران دم‌کرده برای طعم دادن به جوجه‌ها استفاده می‌کنند. به این شکل که با اضافه کردن زعفران به گوشت‌ها به‌جای طعم دار شدن جوجه، پیازها و روغن و خلاصه هر چیزی که در داخل آن ریختیم طعم زعفران را می‌گیرند که بعداً هم این مواد دور ریخته می‌شود؛ بنابراین در اول کار قبل از اضافه کردن مواد به جوجه‌ها، اول تکه‌های جوجه را با زعفران دم‌کرده طعم دار کنید و بگذارید حدود 1 ساعت و یا حتی بیشتر نیز استراحت کند تا تکه‌های جوجه طعم زعفران را به خود بگیرند. سپس پیاز و آبلیمو و روغن و… را به آن اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای و قارچ

برای افزایش ارزش غذایی کباب، می‌توانید از سبزی‌های تازه و رنگی استفاده کنید. در کنار سیخ‌های کباب، سیخ‌هایی از گروه سبزی‌های مانند فلفل دلمه‌ای، هویج، قارچ، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز و… نیز آماده کنید و کمی حرارت دهید تا بپزد.

 

فلفل دلمه ای کباب

برش‌های گوشت

مدت‌زمان لازم برای طبخ گوشت به روش کبابی پایین است. اگر گوشت را به اندازه و نازک برش دهید امکان خام و نپخته بودن جوجه‌ها خیلی کمتر است. در حین طبخ جوجه‌ها نه خیلی طولانی آن‌ها را بر روی زغال و شعله قرار دهید تا جوجه‌ها بسوزند و نه خیلی کم که گوشت پخته نشوند. مصرف کباب‌های آبدار و نیم‌پز باعث ابتلا به بیماری‌های انگلی و مسمومیت در افراد می‌شود.

امیدواریم که از مقاله خوشمزه تر شدن غذای گوشتی نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید غذا های گوشتی و کبابی خود را به بهترین و خوشمزه ترین شکل ممکن آماده کنید. همچنین اگر مشتاق هستید که دیگر غذا هایتان را هم به خوشمزگی این غذا درست کنید می توانید مقاله خوشمزه تر کردن غذا را بخوانید. موفق باشید.

 

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه اسکندر کباب

۱۴۰۰/۶/۲۰ ،۰۶:۴۴:۳۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه