8 راز رژیم‌های غذایی که احتمالا از آن بی خبرید

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که برای کاهش وزن و لاغر شدن کارهای بسیاری انجام داده‌اید و در آخر نتیجه‌ای که انتظارش را داشته‌اید حادث نشده است. متأسفانه بسیاری از افراد به‌جای تغییر شیوه زندگی و کنترل کردن مقدار مصرف مواد غذایی خود، تنها به برنامه رژیمی توجه می‌کنند. در حقیقت این افراد با این فکر که باید خودشان را از بسیاری از مواد غذایی محروم کنند، بعد از یک ماه برنامه رژیم خود را فراموش می‌کنند. باید توجه داشت که به‌جای تغییر مداوم برنامه رژیمی و صرف زمان و هزینه‌های فراوان، تنها با ایجاد عادت‌های غذایی سالم می‌توانید به آسانی وزن خود را کاهش دهید و به وزن نرمال و ایده آل خود برسید.
در این مقاله قصد داریم که به معرفی 8 راز رژیم‌ غذایی سالم بپردازیم و به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی‌تان کمک کنیم.

1. مصرف منظم پروتئین‌ها و چربی‌های لازم برای بدن

ماهی قزل‌آلا سرشار از ویتامین‌های D، B، اسیدهای چرب امگا 3، سلنیوم و… است که برای سلامتی و لاغری شما بسیار مؤثر است. مصرف منظم مواد غذایی پروتئین دار باعث افزایش سوخت‌وساز بدن و آب شدن چربی‌ها می‌شود. شما می‌توانید با انواع خوراکی‌های پروتئینی چون گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جوانه گندم، قارچ و… انواع غذاهای خوشمزه و لذیذی را آماده کنید و علاوه بر کاهش وزنتان، یک غذای سالم نیز نوش جان کنید.

2. کنترل کربوهیدرات در رژیم غذایی

بر اساس تحقیقات انجام شده، کاهش مصرف کربوهیدرات در روز تأثیر فراوانی بر کاهش وزن دارد. البته به یاد داشته باشید که هرگز مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را به کلی از برنامه‌ی رژیمی حذف نکنید؛ زیرا مصرف نکردن کربوهیدرات و حذف کامل آن موجب بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش و سیستم عصبی شما می‌شود.
کربوهیدرات تأثیر مهمی در عملکرد مغز و حافظه دارد و یک منبع انرژی بسیار عالی برای بدن می‌باشد. کربوهیدرات در انواع مواد غذایی چون سیب‌زمینی، مرکبات، سبزیجات برگ سبز و… وجود دارد.

3. نوشیدن آب

حتماً شما نیز بارها شنیده‌اید که پزشکان توصیه می‌کنند روزانه حدود 8 لیوان (معادل 250 سی‌سی) آب بنوشیم، اما تا الآن به فواید این گفته فکر کرده‌اید؟
نوشیدن آب اشتها را کاهش داده، چربی‌های بدن را می‌سوزاند، سلامت قلب را حفظ می‌کند، در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های میگرن، آسم، افسردگی، دیابت و… مؤثر است و به سلامت پوست و شفافیت طبیعی آن کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که نوشیدن زیاد و بیش‌ازحد آب باعث مسمومیت نیز می‌شود.

4. کاهش مصرف شکر

مصرف زیاد شیرین‌کننده‌های مصنوعی، 67 درصد احتمال ابتلا به دیابت را برای شما افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با حذف شکر در وعده‌های غذایی علاوه بر کاهش وزن، از ابتلا به بیماری دیابت، مشکلات گوارشی، سرطان و کبد چرب جلوگیری کنید.
اگر نمی‌توانید عادت غذایی شیرین خود را ترک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، شکر برگ، استویا و… استفاده کنید.

5. میوه

میوه

میوه سرشار از انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که مصرف منظم آن موجب تقویت و افزایش سوخت‌وساز بدن شده و برای رژیم‌های لاغری بسیار مؤثر می‌باشد. میوه‌هایی چون سیب، انگور، پرتقال، کیوی، موز، توت‌فرنگی جزو عالی‌ترین خوراکی‌ها جهت لاغری می‌باشند.

6. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک منبع غنی از پروتئین، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان و چربی است که مصرف آن در صبحانه موجب سیری طولانی‌مدت شما می‌شود. وجود کلسترول در تخم‌مرغ ضرری برای سلامتی نداشته و موجب افزایش چربی خون نمی‌شود. این میزان کلسترول برای عملکرد سلول‌های بدن ضروری می‌باشد.

7. حبوبات

حبوبات که به عنوان یک غذای کامل شناخته شده است، سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، فیبر، کلسترول و مقدار کمی اسید چرب است. این ماده غذایی یک منبع عالی برای تأمین انرژی می‌باشد و باعث می‌شود که شما در زمان‌های طولانی احساس ضعف نکنید.

8. چای سبز

چای سبز

نوشیدن چای سبز به همراه رعایت برنامه رژیمی، روند لاغری شما را سرعت می‌بخشد. در اصل مصرف منظم چای سبز در روز، سوخت‌وساز بدن شما را افزایش داده و در کاهش وزن مؤثر است. البته مصرف بیش از 4 لیوان چای سبز در روز توصیه نمی‌شود و نوشیدن زیاد این چای گیاهی مضرات خاص خود را دارد. بهترین زمان نوشیدن چای سبز 2 ساعت پس از وعده‌های غذایی می‌باشد.

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ،۰۹:۰۹:۳۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه