سس مخصوص کباب ترکی

انواع کباب ترکی یا دونر کباب یکی از غذاهای اصیل ترکیه ای هستند که اکنون در کشور ما محبوبیت قابل توجهی یافته اند. طرز تهیه کباب ترکی در منزل را در مقاله های قبلی بیان کرده ایم. همانطور که میدانید چاشنی های غذایی موجب خوش طعم و خوش مزه شدن غذا می شوند، یکی از این چاشنی ها سس است. در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه سس کباب ترکی بپردازیم.

 

سس کباب ترکی

سس سیر یکی از سس هایی است که بیشتر برای انواع فلافل و دونر کباب از آن استفاده می کنند. اصلیت این سس به کشور های عربی بر میگردد. پس اگر می خواهید در این باره اطلاعا بیشتری کسب کنید، کافی است با پانی که بزرگ ترین کارخانه کباب ترکی در کشور می باشد همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

 

 

خواص سیر و سس سیر

سیر یکی از موادی است که در عین اینکه خوش طعم و خوشمزه است، بسیار سالم و مقوی نیز می باشد. سیر از قدیم خاصیت درمانی و داروئی نیز داشته است. از قدیم الایام از سیر برای تصفیه خون استفاده می شد. سیر میتواند به درمان سرماخوردگی کمک کند و آن را تسریع ببخشد. همچنین سیر برای کاهش فشارخون بالا نیز موثر است و سطح کلسترول را نیز کاهش میدهد. به طور کلی میتوان گفت که سیر به صورت قابل توجهی بر روی افزایش مقاومت بدن تاثیر می گذارد. همین خواص سیر است که باعث شده بسیاری از افراد سس سیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

سس دونر کباب

 

 

دستور پخت سس سیر برای کباب ترکی

سس سیر را به راحتی میتوانید در منزل یا در فست‌فود یا رستوران خود تهیه کنید. ما در این مطلب درباره طرز تهیه سس سیر در منزل و برای دونر کباب های خانگی بیان میکینم، اما کلیت تهیه سس سیر یکسان است و فقط برای مقادیر بالا نیاز به دقت بالاتری دارد.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه سس کباب ترکی

  • 150 گرم سیر (حدود10 حبه سیر)
  • 1فنجان روغن آفتاب گردان
  • 1 عدد لیمو ترش
  • مقداری نمک
  • دیگر ادویه جات مانند فلفل، خردل و … (به سلیقه)

 

طرز تهیه سس کباب ترکی

ابتدا سیر را پوست کنده و مقداری له میکنیم و درون مخلوط کن میریزیم. حال آب لیمو را به سیر اضافه میکنیم. سپس یک چهارم قاشق غذاخوری نمک به مواد داخل مخلوط کن اضافه میکنیم. در این مرحله در حین مخلوط شدن مواد به آرامی روغن را اضافه میکنیم تا شکلی یک نواخت و یک دست به خود بگیرد. در آخر نیز مخلوط بدست آمده را درون یک کاسه ریخته و روی آن را با سلفون می پوشانیم و مدت نسبتا زیادی (حدود 24 ساعت) درون یخچال قرار می دهیم تا هم از تندی آن کاسته شود و هم طعم و مزه بهتری به خود بگیرد.

 

مقاله مرتبط: طرز تهیه انواع کباب ترکی

۱۴۰۱/۴/۲۶ ،۰۶:۳۷:۴۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۳ نظر

در باره نویسنده :

۳ نظر

  1. امیر اکبری دی ۲۶, ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    ببخشید یک سوال داشتم
    ما میتوانیم از این سس کباب ترکی به عنوان سس کباب گوشت نیز استفاده کنیم؟

    • Hamin دی ۲۶, ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      طرز تهیه سس کباب با طرز تهیه سس کباب ترکی متفاوت می باشد اما شما نیز می توانید از این سس برای کباب گوشت استفاده کنید.

    • سما مهر ۱۵, ۱۴۰۲ در ۲:۵۸ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام از سس سیر میشه بجای سیر استفاده کرد

ثبت ديدگاه