طرز کار دستگاه کباب ترکی

 اگر شما هم یکی از این افرادی هستید که خواهان ارائه این غذای خوشمزه در رستورانتان هستید، این مطلب را تا انتها از دست ندهید. در این مطلب با طرز کار دستگاه کباب ترکی بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

طرز کار دستگاه کباب ترکی

با کمی جست و جو درباره غذاهای محبوب در بین فست فودها، یکی از پررنگ‌ترین اسامی که به چشممان می‌خورد، کباب ترکی می‌باشد. کباب ترکی این روزها تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاها تبدیل شده‌ است؛ به همین دلیل است که همه روز شاهد افزایش رستوران‌ها و فست فودهایی هستیم که این غذای خوشمزه را در انواع مختلف و به شکل‌های مختلف سرو می‌کنند. به عنوان مثال برخی از انواع کباب ترکی یا همان دونر کباب، با درصدهای مختلف گوشت و مرغ تهیه می‌شود. همچنین به عنوان شیوه‌های پذیرایی آن می‌توان به شکل لقمه ای و یا ساندویچی اشاره کرد.

 

مقاله مرتبط: راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی

 

کار دستگاه کباب ترکی

طرز کار دستگاه کباب ترکی

پیش از آنکه بخواهید با طرز کار با دستگاه کباب ترکی بیشتر آشنا شوید، لازم است که رول کباب ترکی را آماده کنید. برای داشتن رول‌های کباب ترکی دو راه پیش رویتان قرار دارد. یکی از این راه‌ها و رستوران‌های زیادی این روش را به کار می‌گیرند، استفاده از رول‌ های کباب ترکی آماده است. رول ‌های آماده کباب ترکی پخته این امکان را به شما می‌دهد تا بدون استفاده از دستگاه کباب ترکی، این غذای خوشمزه را به مشتریان ارائه دهید و به گونه ای هزینه‌هایتان را کاهش دهید. برای خرید رول آماده کباب ترکی با فرآورده های گوشتی پانی تماس بگیرید.

 

دستگاه کباب ترکی

 

روش دیگر هم که باز هم مورد استفاده تعداد زیادی از رستوران داران و صاحبان فست فودها می‌باشد، استفاده از انواع دستگاه کباب ترکی مانند دستگاه کباب ترکی اتوماتیک و دستگاه کباب ترکی ذغالی می‌باشد. اگر شما هم جزو این دسته می‌باشید، اولین کاری که باید انجام دهید، طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه است. بدین منظور به مواد زیر نیاز دارید:

  • گوشت قرمز گوسفند یا گوساله یا هردو به مقدار لازم
  • پیاز
  • ادویه کباب ترکی و نمک
  • آرد

در قدم اول گوشت‌ها را در میکسر ریخته و آن را چرخ می‌کنید. سپس باید پیازهایی که آب آن‌ها را گرفته‌اید به این ترکیبتان اضافه کنید و در نهایت ادویه جات و آرد را هم به آن اضافه کنید. عمل مخلوط و میکس کردن تا زمانی که تمامی موارد با هم مخلوط شوند، ادامه دهید. در قدم بعدی باید مواد کباب ترکی آماده را پهن کنید و در سیخ مخصوص کباب ترکی قرار دهید.

در نظر داشته باشید در این مرحله اضافه کردن چربی گوشت در لابه لای گوشت‌ها، طعم فوق‌ العاده ای به کباب ترکی تان می‌بخشد. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سیخ از مایع گوشتی پر شود . در نهایت دور آن سلفن قرار دهید تا استراحت کند. اکنون باید طرز کار با دستگاه کباب ترکی را فرا بگیرید. سیخ مخصوص کباب ترکی را را در دستگاه قرار دهید و اجازه دهید شعله‌های آن روشن شود. سیخ را بچرخانید تا تمامی قسمت‌های آن پخته شود.

در نظر داشته باشید پیش از آنکه بخواهید گوشت‌ها را چرخ کنید، می‌توانید آن را با فلفل، نمک و آبلیمو مزه دار کنید. شعله های دستگاه (شعله کباب ترکی) باید ملایم باشد. معمولاً در دستگاه‌ های کباب ترکی شعله‌ها قابلیت به عقب و جلو رفتن دارند و هر کدام به وسیله شیر مجزا روشن می‌شوند. حرارت شعله‌ها ملایم باشد و تمامی قسمت‌های کباب را در بر بگیرد.

دستگاه کباب ترکی رومیزی

و به عنوان آخرین نکته از طرز کار با دستگاه کباب ترکی لازم است بدانید، می‌توانید گوشت‌ها را چرخ نکنید. بلکه آنها را به صورت لایه‌هایی نازک برش دهید و روی هم قرار دهید. این موضوع بستگی به ذائقه مشتری و سلیقه خودتان دارد. اگر تجربه ای در زمینه طرز کار با دستگاه کباب ترکی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۲:۰۳:۰۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۳ نظر

در باره نویسنده :

۳ نظر

  1. ریما امیر نژاد مرداد ۹, ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق.ظ - پاسخ دادن

    من میخواستم یه دستگاه کباب ترکی بخرم برای رستورانم، شما از قیمتای این دستگاه خبر دارید.

    • Hamin مرداد ۹, ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      خیر، شرکت پانی در حوزه فروش رول آماده کباب ترکی فعالیت دارد، شما می توانید برای مشاهده قیمت دستگاه کباب ترکی ذغالی عین این عبارت را در گوگل سرچ کنید و از قیمت دستگاه دنر مطلع شوید.

  2. عمران طالب پور آبان ۷, ۱۴۰۲ در ۷:۱۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام خسته نباشین، بنده دستگاه کباب ترکی دارم اما یه مشکلی که هست خیلی شعله میکشه، اگه گازم کم کنم دیگه شعله قرمز نمیشه، ممنون میشم راهنمایی کنین…

ثبت ديدگاه