۱۶ غذای ترکیه ای که حتماً باید امتحان کنید

یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر و کشوری، غذاهای محلی معروف و لذیذ آن است. کشور ترکیه نیز با تنوع زیاد خوراکی‌هایی که دارد، یک سفر خاطره‌انگیز و جذابی را برای تمام گردشگران رقم می‌زند. البته اکثر غذاهای ترکیه ‌ای با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است. به همین دلیل انتخاب این میزان تنوع غذای ترکی در منو بسیار سخت نمی‌باشد. در این مطلب سایت کباب ترکی به معرفی ۱۶ غذای ترکیه ای معروف و لذیذ می‌پردازیم.

1. کباب ترکی

اولین و بهترین غذای ترکیه ای محبوب و لذیذی که در تمام رستوران‌های ترکیه پیدا می‌کنید، کباب ترکی است. به دلیل اینکه از گوشت گوسفند برای طبخ این غذا استفاده می‌شود، معمولاً سازگار با ذائقه اکثر افراد است. کباب ترکی غذای محلی ترکیه که به صورت ساندویچ سرو می‌شود، در اکثر کشورهای دیگر نیز معروف است. می‌توانید کباب ترکی را به صورت کباب پیچی در نان لواش و یا به همراه نان پیده و سس گوجه سرو کنید.

 

کباب ترکی

 

2. مانتی

دومین غذای ترکیه ای که تقریباً تنها در کشور ترکیه پیدا می‌شود، غذای مانتی است. این غذا را با گوشت گوسفند یا گاو، تخم‌مرغ، پیاز، سیر، ماست و انواع سبزیجات معطر درست می‌کنند. البته سس مخصوص این غذا طعم آن را بسیار متفاوت می‌کند. سس مخصوص مانتی را از پاپریکا، روغن، نعناع و سیر تهیه می‌کنند. این غذای محلی ترکیه، طعم و ظاهر خاص و منحصربه‌فردی دارد.

 

مانتی

 

3. شیش کباب

شیش کباب لذیذترین غذای ترکیه ای است که طعم خاص و متفاوتی دارد. این غذا با گوشت تازه بره و ادویه‌های مخصوص طبخ می‌شود. در کنار کباب کردن گوشت؛ فلفل، گوجه و قارچ نیز کباب می‌کنند و همراه شش کباب سرو می‌کنند. این غذا شبیه به غذای ششلیک ایرانی است که اسم هر دو این غذا از کلمه ترکی شیش، به معنی سیخ گرفته شده است.

 

4. کومپیر

معروف‌ترین غذای ترکی بعد از کباب ترکی در استانبول، کومپیر است. ظاهر خاص و خوش‌رنگ غذای کومپیر چنان اشتهای شما را باز می‌کند که شما مشتاق می‌شوید دوباره آن را امتحان کنید. برای تهیه این غذا از سیب‌زمینی، ذرت، سوسیس و کالباس، پنیر پیتزا، نخودفرنگی و سس کچاپ استفاده می‌کنند که طعم متفاوت و عالی را ایجاد می‌کند.

 

5.لاهماجون

 

غذای ترکی لاهماجون یک نوع پیتزای مخصوص است که بر روی نان تهیه می‌شود. طعم و عطر جالب این پیتزا به همراه افزودنی‌های دیگری چون گوشت قرمز، گوجه، لیموترش، جعفری و ادویه‌های مخصوص یک ترکیب غذای لذیذی را فراهم می‌کند. این غذای ترکیه ای خوشمزه که به صورت یک لایه نان و ورقه‌های گوشت است، یک شکل قدیمی را در ذهن تداعی می‌کند. این غذای ترکیه ای یک گزینه خوبی برای ناهار و شام در حین گشت‌وگذار است.

 

6. کوفته

یکی دیگر از غذاهای ترکیه‌ای معروف و البته محبوب گردشگران، کوفته است. این غذای ترکی شبیه کوفته ایرانی است اما به علت ادویه‌های مخصوصی که در زمان تهیه آن استفاده می‌شود، طعم متفاوتی را ایجاد می‌کند. این غذای ترکی با برنج و گوشت تهیه می‌شود و برای خوشمزه‌تر شدن در وسط آن آلوترش قرار می‌دهند.

 

7. کوکورچ

غذای ترکیه کوکورچ یک غذای محلی معروف که به صورت ساندویچی و پرسی سرو می‌شود. این غذای ترکی مجموعه‌ای از انواع سبزیجات معطر و گوشت و روده بریان شده گوسفند است که به صورت رول طبخ می‌شود‌.

 

8. غذای ترکیه بالیک اکمک (ساندویچ ماهی)

ساندویچ بالیک اکمک، بهترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ کشور ترکیه است. این غذا را با ماهی گریل شده و پیاز طبخ می‌کنند و با سالاد سرو می‌شود. البته بالیک به زبان مردم ترکیه به معنی ماهی است. آشپزهای ترکیه‌ای در فصل‌های مخصوص صید ماهی، برای تهیه این غذای لذیذ انواع ماهی‌ها را چون ماهی ماکرل، ماهی کولی، ماهی خاردار، اردک ماهی وغیره استفاده می‌کنند.

 

9. غذای ترکی صدف سیاه

غذای ترکی صدف سیاه، یک غذای گران‌ قیمت و ویژه دریایی ترکیه است. گوشت موجود در این صدف‌های ویژه با طبخ ادویه‌های خاص یک غذای بسیار لذیذی را برای کسانی که عاشق غذاهای دریایی هستند، فراهم می‌کند. اکثر اروپایی‌ها در سفر خود این غذای لذیذ را امتحان می‌کنند.

 

10. کمپیر

غذای ترکی کمپیر یک غذای خاص ترکیه است که به سفارش شما در رستوران طبخ می‌شود. درواقع رستوران‌هایی در ترکیه وجود دارند که صرفاً این غذا را برای مشتریان طبخ و آماده می‌کنند. کمپیر به صورت سیب‌زمینی شکم پر با موادی چون انواع گوشت، سبزیجات و… تهیه می‌شود.

 

 

11. کارنی یاریک

غذای ترکی کارنی یاریک از غذاهای رایج و معروف رستوران‌های ترکیه است. روش طبخ این غذا مثل غذای ایرانی دلمه بادمجان است. به این صورت که داخل بادمجان‌های سرخ شده را با گوشت مزه دار شده و جعفری پر کرده و به همراه سس مخصوص سرو می‌کنند. البته این غذای ترکیه ای نیز به همراه برنج سفارش داده می‌شود.

 

12. کوزو تندیر

غذای ترکی کوزو تندیر با گوشت بره طبخ می‌شود و به همراه برنج و تکه‌های جگر سرو می‌شود. تهیه این غذای محلی ترکیه به این صورت است که بره درسته را در داخل تنور قرار داده و چند ساعت می‌گذارند تا به آرامی پخته شده و گوشتش نرم شود.

 

13. پیلاو

پیلاو خوشمزه‌ترین پلو ترکیه‌ای است که طعم لذیذ آن همیشه خاطره‌تان خواهد ماند. استفاده از کره برای تهیه این پلو و برشته و چرب بودن آن، پیلاو را جزو غذاهای محبوب گردشگران و به خصوص مردم محلی ترکیه قرار داده است. می‌توانید پیلاو را با دسرهای مختلف سرو کنید.

 

14. کوفته عدس

غذای ترکی کوفته عدس یک غذای عالی و خوشمزه برای گیاهخواران است. این غذا با سبزیجات خاص معطر، بلغور و عدس تهیه می‌شود و معمولاً به صورت پیش‌غذا در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود. این غذا بسیار خوش‌طعم و مقوی بوده و ظاهر عالی آن اشتها را بیشتر می‌کند.

 

کوفته عدس

 

15. پیده

غذای ترکی پیده شبیه پیتزا است اما ترکیب گوشت و سبزیجات معطر استانبولی آن طعم و عطر نابی را ایجاد کرده است. این غذای محبوب مردم ترکیه بیشتر به عنوان عصرانه سرو می‌شود. ظاهر این پیتزا به صورت مستطیل شکل بوده که تنوع خاصی را در طبخ پیتزاها دارد.

 

16.هونکار بیندی

هونکار بیندی نیز یک غذای ترکیه ای محبوب دیگری است که با بادمجان طبخ می‌شود. البته در ظاهر این غذا شما اصلاً نمی‌توانید بادمجان را تشخیص دهید. چرا که برای این غذا بادمجان را پوره پوره می کنند و به همراه گوشت تکه شده و البته ادویه‌های خاص سرو می‌شود. خوش‌طعم بودن این غذا نیز در بین تمام گردشگران معروف و زبانزد شده است.

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ،۰۹:۰۲:۲۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه