17 فینگر فود جالب و پرطرفدار، آموزش پخت انواع فینگر فود

این روزها همه ما نام فینگر فود را بارها شنیده ایم و یا شاید در مهمانی‌ها، عروسی‌ها و مجالس انواع مختلف آن را تست کرده‌ایم. اما سوال اینجاست که فینگر فود چیست و به چه نوع غذاهایی گفته می‌شود؟

امروز انواع فینگر فود را در سفره مهمانی ها، جشن ها و تولد ها و .. مشاهده می کنیم. غذاهای فینگر فود بسیار محبوب و مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. از این رو تصمیم گرفتیم تا مقاله ای در مورد آموزش و طرز تهیه انوع فینگر فود برای شما تهیه کنیم.

 در ادامه 17 فینگر فود جالب و پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم پس با بزرگترین شرکت پخش کباب ترکی تا پایان این مقاله همراه باشید.

انواع فینگر فود

 

فینگر فود چیست؟

در ابتدا باید بدانیم Finger Food به چه معناست؟ Finger به معنای انگشت و Food به معنای غذا است پس ترکیب این دو کلمه در کنار هم به معنی غذای انگشتی می باشد. درواقع فینگر فود یا غذای انگشتی، به غذاهای کوچکی گفته می‌شود که شما بتوانید آن‌ها را به صورت لقمه‌ای با انگشت، بدون نیاز به قاشق، چنگال و کارد میل کنید.

فینگر فود چیست

 

انواع فینگر فود را از لحاظ شکل ظاهر

فینگر فود ها از نظر ظاهر به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

1_ فینگر فودهایی که برای سرو آنها از سیخ چوبی استفاده می شود: برای این مدل از فینگر فودها از یک سیخ چوبی با تکه هایی از گوجه، خیار شور، کالباس استفاده می‌شود و یا سیخ چوبی با تکه های قارچ، مرغ سرخ شده و گوجه گیلاسی و یا تکه‌های از میوه‌های فصل استفاده می‌شود.

2_ انواع فینگر فود با نان تست: فینگر فودهایی که از یه تکه نان تست و ترکیب مواد مختلفی همچون مرغ، سالاد الویه و یا کالباس تهیه می‌شود.

3_ ساندویچ های کوچک و لقمه ای: این فینگر فود ها شامل انواع ساندویچ‌های کوچک مثل مینی همبرگر یا رول‌های نان پنیر و سبزی هستند.

انواع مدل های غذاهای فینگرفود

 

طرز تهیه فینگر فود های پرطرفدار

در این بخش با آموزش پخت انواع فینگر فود آشنا خواهیم شد.

1. فینگر فود نان و پنیر

یکی از آسان ترین فینگر فود ها که مواد لازم برای تهیه آن به راحتی قابل دسترسی است، فینگر فود نان و پنیر است که یک گزینه مناسب برای دورهمی‌های دوستانه به عنوان یک پیش غذا است. برای تهیه این نوع فینگر فود در کنار تکه‌های کوچک نان، می‌توانید از انواع پنیرهای ایرانی که مزه‌های مختلفی دارند استفاده کنید و سپس روی آن‌ها را با خیار، گوجه فرنگی، سبزیجات معطر، گردو و یا زیتون تزئین کنید.

 

 

2. فینگر فود رولت ژامبون

رولت ژامبون، هم مورد پسند مهمانان بزرگسال و هم مهمانان کوچک‌تر خواهد بود. برای تهیه این فینگر فود 2 یا 3 لایه نان لواش را روی هم قرار دهید و یک لایه نازک مایونز بزنید. سپس چند ورق ژامبون روی نان‌ها قرار دهید، دوباره مقداری مایونز روی آن بزنید و ذرت و خیار شور را اضافه کنید. حال به آرامی شروع به رول کردن نان با همه مواد روی آن کنید تا جایی که به یک استوانه تو پر برسید. با یک چاقوی تیز رولت را به حلقه‌های باریک‌تر برش دهید و فینگر فود شما آماده سرو است!

 

 

3. کاناپ مرغ و سبزیجات

در طرز تهیه فینگر فود مرغ، سینه مرغ پخته و خیلی ریز ریش شده، آب لیموی تازه، سس مایونز، ماست یونانی، برگ کرفس ساطوری شده، پیازچه نگینی خرد شده، جعفری ساطوری شده، و نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید. می‌توانید برای یک دست شدن ترکیب، آن را داخل مخلوط کن به خوبی له کنید. ترکیبی که به دست آوردید را می‌توانید روی نان تست قرار داره و کاناپ مرغ داشته باشید.

 

 

4. رول مرغ و سیب ‌زمینی

رول مرغ و سیب زمینی یکی از فینگر فود های مرغ می باشد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر نسبت به انواع این فینگر فود روی کلمه طرز تهیه فینگر فود کلیک کنید. برای تهیه رول مرغ و سیب زمینی ابتدا باید سیب‌زمینی را با کمی نمک و ادویه طعم دار کرده و نیم پز کنید، سپس برش دهید. سینه مرغ را به صورت نوارهای باریک هم عرض تکه‌های سیب‌زمینی برش بزنید و با کمی ادویه و نمک طعم دار کنید. برای دو ساعت کنار بگذارید. سپس نوارهای سینه مرغ را دور سیب‌زمینی پیچیده و سرخ کنید.

 

5. فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

یک گزینه خوشمزه برای فینگر فود کراکت مرغ است. سینه مرغ را پخته و خرد کنید، پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای، سیب‌زمینی پخته، جعفری خردشده، ادویه و نمک را به مرغ اضافه کنید و با یک عدد تخم‌مرغ ورز دهید. سپس به شکل دلخواه درآورده سوخاری و سرخ کنید.

 

 

6. کیک مرغ تک نفره

برای درست کردن کیک مرغ ابتدا مرغ را همراه با مقداری پیاز، نمک و زردچوبه پخته و آن را رشته رشته می‌کنیم. سپس سس و ماست را با هم ترکیب می‌کنیم. در مرحله بعد جعفری ریز شده را همراه با مرغ داخل ظرف حاوی سس و ماست می‌ریزیم. پیازچه‌ها را هم به صورت خلالی خرد می‌کنیم. کمی نمک هم به حسب ذایقه به مواد اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می‌کنیم. سپس دور نان تست‌ها را با چاقو می‌بریم و لایه‌ی اول را در سینی می‌گذاریم. سپس مواد را روی نان‌ها می‌ریزم و پخش می‌کنیم. در نهایت ردیف دوم نان‌ها را می‌چینیم و مواد را می‌ریزیم و در پایان کیک مرغ تک نفره را چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ماست به خوبی جذب کیک شود. سپس کیک مرغ را تزیین و سرو می‌کنیم.

 

 

7. فینگر فود دلمه قارچ یا قارچ شکم پر

قارچ‌های متوسط و بزرگ را انتخاب کنید و با احتیاط داخلشان را خالی کنید. می‌توانید از انواع سس ماکارونی برای پر کردن داخل شکم قارچ‌ها استفاده کنید؛ فقط برای این استفاده باید سس را خشک‌تر و کم آب تر تهیه کنید. قارچ‌ها را درون سینی فر چیده و روی هرکدام یک تکه پنیر پیتزا بگذارید. به مدت 10 دقیقه درون فر بگذارید. بعد از طبخ می‌توانید روی آن‌ها گوجه گیلاسی یا فلفل دلمه‌ای بگذارید.

 

 

8. ته چین قالبی، فینگر فود ایرانی بسیار محبوب

ته چین قالبی تک نفره یک فینگر فود ایرانی خوشمزه و دوست داشتنی است. از نظر ظاهری، شکل خیلی خوبی دارد و اگر پخت خوبی هم داشته باشد برای پذیرایی از میهمان گزینه مناسبی است. برای تهیه ته چین قالبی تک نفره، برنج آبکش شده را با زرده تخم مرغ، ماست و زعفران مخلوط می‌کنیم. بعد سینه مرغ را خرد می‌کنیم و داخل قالب مافین را چرب می‌کنیم. سپس مقداری از برنج را داخل ظرف ریخته، روی آن مقداری سینه مرغ می‌گذاریم و قالب را با برنج پر می‌کنیم و سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده می‌گذاریم. بعد از این‌که مافین سرد شد، ته چین را از آن خارج می‌کنیم. روی اون را با زرشک تفت داده شده، خلال پسته یا بادام تزیین می‌کنیم. ته چین قالبی تک نفره آماده سرو و استفاده هست.

 

 

 

9. بورک گوشت

یکی از انتخاب‌های مناسب برای فینگر فود، انواع بورک است. یکی از انواع بورک، بورک گوشت است. برای تهیه این فینگر فود، گوشت چرخ شده را به همراه پیاز تفت بدهید. سپس فلفل دلمه و قارچ خردشده را اضافه کنید. در آخر که این مواد پخته شد، رب گوجه فرنگی و ادویه دلخواه را تفت داده و اضافه کنید. بعد از خنک شدن مواد، آن‌ها را در خمیر یوفکا پیچیده و سرخ کنید.

 

 

 

10. رول کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از انواع کوکوهای سنتی است. این غذا ظاهر بسیار خوبی دارد و برای استفاده در سفره‌های مهمانی و مجالس یک انتخاب مناسب به عنوان فینگر فود ایرانی است. برای شروع طرز تهیه فینگر فود رول کوکو سبزی، ابتدا کوکو سبزی را طبق دستور همیشگی آماده کنید و در قالب بریزید و قالب را در فر قرار دهید، پس از پخته شدن از فر خارج کنید و سپس مواد میانی را روی کوکو مالیده و رول کرده در یخچال قرار دهید و پس از چند ساعت برش بزنید.

 

 

 

11. بقچه بادمجان

برای تهیه بقچه بادمجان به عنوان فینگر فود، بادمجان را برش زده و سرخ کنید. رب گوجه فرنگی و زردچوبه اضافه کنید. بادمجان‌ها را به صورت به‌علاوه قرار داده و وسط آن از مخلوط گوشت بگذارید. بادمجان‌ها را به صورت بقچه ببندید و با خلال‌دندان فیکس کنید. فینگر فود بادمجان بقچه‌ای شما آماده سرو است!

 

 

 

12. پنیر سوخاری

پنیر سوخاری از انواع فینگر فود سوخاری ساده و خوشمزه است که مواد اولیه آن پنیر موتزارلا، پودر سوخاری، روغن برای سرخ کردن، تخم مرغ و آرد است. طرز تهیه این نوع فینگر فود بسیار ساده است، کافی است پنیر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آن را اول در تخم مرغ زده شده فرو برده و سپس در آرد سوخاری فرو ببرید. سپس پینر ها را داخل روغن داغ کمی سرخ کنید تا آرد روی آن برشته شود.

فینگر فود پنیر سوخاری

 

13. رول تخم مرغ و سبزیجات

برای تهیه این فینگر فود خوشمزه و مقوی ابتدا هویج و پیازچه را ریز خرد کنید، در یک کاسه تخم مرغ‌ها را هم بزنید سپس همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و کف ماهیتابه که از قبل داغ شده است می‌ریزیم. بعد از پختن تخم مرغ شروع به رول کردن آن می‌کنیم و بعد آن را برش می‌دهیم.

 

14. کورن داگ خانگی

کورن داگ از جمله انواع پرطرفدار فینگر فود تولد، مهمانی‌ها و مراسم‌ها است و مواد تشکیل دهنده آن شامل: سوسیس هات داگ است که با لایه ای از خمیر آرد ذرت پوشیده شده و در روغن داغ سرخ می‌شود. کورن داگ برای آسان‌تر خورده شدن معمولا با سیخ چوبی سرو می‌شوند، اما بدون چوب هم می‌توان آن را سرو کرد.

کورن داگ از غذاهای فینگر فودی

 

15. لازانیا فنجانی

لازانیا غذایی است که همیشه در تمام مهمانی‌ها طرفدار دارد؛ پس انتخاب آن به عنوان فینگر فود هم قطعا جذاب خواهد بود. روش تهیه لازانیا فنجانی یا مینی لازانیا به این صورت است که بعد از اینکه مواد گوشتی لازانیا را آماده کرید، قالب کاپ کیک را چرب کرده و خمیر فیلو را در آن بگذارید. مقداری پنیر ریکوتا روی خمیرها بگذارید و بعد یک قاشق از مایع گوشتی روی آن بریزید. کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و یک خمیر دیگر روی آن قرار دهید. مجدد کمی پنیر ریکوتا و بعد یک قاشق از مواد ریخته و پنیر پیتزا رنده شده روی آن بریزید. فر را از قبل گرم کنید و قالب را به مدت 10 تا 15 دقیقه به حرارت 180 درجه درون فر قرار دهید.

 

16. سمبوسه با سبزیجات

سمبوسه یکی از لذیذ ترین غذاها و فینگر فودهای ایرانی است که از ترکیب گوشت، پیاز، ادویه و سیب زمینی آماده می شود. پس از پخت مواد اولیه این فینگر فود با نان لواش  آن را بر روی تکه های نان به صورت مثلثی یا رول شده بریزید و در روغن سرخ و سپس سرو کنید.

سمبوسه یک فینگر فود ایرانی

 

17. تارت میرزا قاسمی، تارت کشک بادمجان

میرزا قاسمی یکی از خوشمزه ترین غذا های شمال کشور ایران می باشد که طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه این فینگر فود خوشمزه کافی است تعدادی بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، نمک و فلفل و روغن در اختیار داشته باشیم. لازم به ذکر است نان تارت شور آماده را نیز تهیه کنید. در ابتدا بادمجان های کبابی را پوست گرفته و آن ا به صورت نگینی خرد کنید.

سیرها را له کرده و در یک تابه با حرارت ملایم به همراه بادمجان ها تفت دهید. سپس گوجه فرنگی های ساطوری شده را به آن اضافه نمایید و در آ[ر نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه های دلخواهتان را اضافه و مخلوط کنید. در آخر تخم مرغ ها را درون تابه بشکنید و صبر کنید تا کامل ببندد و بخته شود. حالا می توانید قاشق قاشق از میرزاقاسمی آماده شده در تارت ها بریدید و با سبزی آن را تزئین نمایید.

 

کلام آخر

سینی فینگر فود شما می‌تواند ترکیبی از موارد بالا، یا فینگر فودهای دیگری که خودتان به آن‌ها علاقه دارید باشد. فینگر فودها به خاطر جذابیت و اینکه راحت سرو می‌شوند جایگاه خوبی در مراسم و سفره‌های مهمانی پیدا کرده‌اند. با کمی وقت گذاشتن و خلاقیت می‌توان از انواع غذاها مدل فینگر فودی آن‌ها را تهیه کرد. اما اگر می‌خواهید پذیرایی خود را تکمیل کنید، سفارش فینگر فود برای تولدها، جشن‌ها و سایر مجالس، کار شما را راحت می‌کند.

۱۴۰۳/۱/۸ ،۱۱:۰۶:۳۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۱۷ نظر

در باره نویسنده :

۱۷ نظر

  1. افسانه کریمی اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    ببخشید شما این غذای فینگرفود را هم به صورت اماده میفرشید؟ اگر آره لطفا راهنمایی کنید چجوری میشه ازتون خرید یا اگر نمیفروشید جایی را میشناسید که معرفی کنید بشه برای جشن ها به صورت عمده ازش خریداری کرد؟

    ممنون میشم بهم اطلاع بدید

    • ساناز پناهی اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      نه، متاسفانه ما غذاهای فینگر فود را خودمون نمیفروشیم. ولی آنلاین شاپ های زیادی هستن که هم به صورت رسمی و هم به صورت خانگی این ها را درست میکنن و میفرشون، می توانید به آنها مراجعه کنید.
      اگر برای تهیه فینگرفود هاتون به کباب ترکی خرد شده آماده احتیاج داشتید میتونید روی محصولات ما حساب ویژه ای باز کنید

    • مژگان دی ۲۲, ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام من دارم واسه فروش
      یعنی خانمم درست میکنه این شماره سفارش ما هستش ۰۹۱۳۸۵۳۸۴۴۹ اگر خواستید در خدمتم

      • Hamin دی ۲۵, ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب.ظ - پاسخ دادن

        سلام دوست عزیز

        دوستان عزیز شما می توانید از این دوستمان برای خرید کمک بگیرید.

    • نرگس اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ در ۳:۴۴ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز به شما پیشنهاد میکنم به پیج های اینستاگرامی یه سر بزنید

      • Hamin اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ در ۱:۰۹ ب.ظ - پاسخ دادن

        سلام دوست عزیز

        ممنون بابت نظرتون

    • حسن زاده آبان ۱۴, ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیزبنده خانگی درست میکنم وبرای سفارش میتونید به من زنگ بزنید۰۹۱۴۲۷۳۷۹۱۲

    • میترا آذر ۵, ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز ،من تمام این فینگرهارو درست میکنم

      • z.hashemi اسفند ۶, ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق.ظ - پاسخ دادن

        سلام ممنون از توجه شما به سایت پانی

    • شقایق آبان ۳, ۱۴۰۲ در ۷:۱۹ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام من شهر تهران هستم اگه لازم داشتین درخدمتم
      ۰۹۳۵۵۹۹۹۶۶۱

  2. دانیال خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ در ۸:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام بابت مقالتون ممنون

    • Hamin خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۱ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبتتان

  3. حلما مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام ممنون بابت مطالب خوبتون. در مورد فینگر فود های ایرانی هم میشه موارد بیشتری رو در سایت قرار بدید؟

    • Haminteam مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ در ۶:۰۳ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام وقتتون بخیر
      خیلی ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      حتما:)

  4. نسیم بهمن ۱۵, ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق.ظ - پاسخ دادن

    متشکرم
    خلاصه و مفیذ

    • z.hashemi اسفند ۶, ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      ممنون از توجه شما

  5. بابایی فروردین ۸, ۱۴۰۳ در ۱۰:۴۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    در فینگرفود رول تخم مرغ و سبزیجات می توانیم از جعفری و گشنیز هم استفاده کنیم؟

ثبت ديدگاه