مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

شاید شما هم مثل خیلی از افراد اینطور تصور کنید که مدیر رستوران عموما در دفتر محل کار خود نشسته و مشغول حسابرسی میباشد درحالیکه اینگونه نیست. رستوران داری همانطور که جز شغل های پردرآمد محسوب می شود، کار بسیار سختی است که ما سعی داریم بخشی از مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران را برای شما بیان کنیم. پس تا پایان این مقاله با یکی از کارخانه های مسئول پخش کباب ترکی که سایتی جهت اطلاع شما از قیمت گوشت کباب ترکی نیز می باشد، یعنی پانی همراه باشید.

 

وظیفه مدیر رستوران چیست؟

مدیر رستوران بعنوان یکی از مهمترین اشخاص رستوران وظایفی را بر عهده دارد که انجام دقیق و درست آنها، موجب تمایز یک رستوران با سایر رقبا میشود. اگر شما بعنوان یک مدیر رستوران دغدغه این را دارید که غذای خوب و خدمات عالی به مشتریان خود ارائه دهید، پس شما حتما زمینه این را دارید که از رستوران معمولی خود، یک رستوران عالی بسازید. فقط کافیست از مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران مطلع شده و انها را اجرا کنید تا همه چیز آنطور که میخواهید پیش برود.

مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

 

از آنجا که فاکتورهای زیادی در جلب رضایت مشتری در رستوران اثر گذار است، پس اهمیت مهارت های مدیر رستوران بیشتر شده و او می بایست نظارت کافی و دقیقی را بر همه امور داشته باشد. باتوجه به آنکه مشتریان رستوران از مناطق مختلف و با سلایق گوناگونی هستند، پس مدیر می بایست نحوه چیدمان منو، چیدمان رستوران، برخورد کارکنان رستوران با مشتریان و… را به نحوی تنظیم کند که مورد اقبال بیشتر مشتریان قرار گیرد. یکی از بهترین کار هایی که می توانید در این حوزه انجام دهید خواندن مقاله ای درباره طراحی رستوران می باشد.

از جمله فاکتورهای مهم در رستوران داری؛ برنامه ریزی درست برای غذاها، نحوه برخورد با مشتری، انتخاب چیدمان و دکور متناسب با سبک غذا، رعایت اصول بهداشتی و امکانات رفاهی در رستوران و… است که توجه به آنها تمرکز زیادی را میخواهد و از جمله وظایف مدیر داخلی رستوران میباشد. در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که برای رعایت اصول بهداشتی مقاله نکات بهداشتی در رستوران ها و بهداشت شخصی کارکنان رستوران را مطالعه کنید.

مدیر رستوران می بایست از رضایت مشتریان از غذا و خدمات ارائه شده، آگاهی پیدا کرده و توانایی شناخت انواع سلیقه های آنها را داشته باشد تا بتواند تا حد کافی به تحقق انتظارات معقول مشتریان خود بپردازد. چرا که دقت به همین مسائل بعضا جزئی نیز میتواند از یک رستوران معمولی، یک رستوران مشهور و محبوب بسازد که افراد زیادی دوست دارند حداقل یکبار در آن غذا میل کنند.

مدیریت رستوران؛ نیازمند این است که شما در ساعات و روزهای زیادی در مجموعه حضور داشته باشید. شب ها، تعطیلات و آخر هفته ها زمان هایی است که مردم بیشتر تمایل دارند به رستوران آمده و غذا میل کنند. پس حضور مدیر رستوران در این ساعات بسیار مهم و غیر قابل جایگزین است. برای رستوران داری بهتر می توانید مقاله نحوه مدیریت امور مالی رستوران را مطالعه کنید تا هزینه های خود را کاهش دهید.

مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

این شغل به دلیل اهمیتی که دارد، فرصت شغلی مناسبی نه تنها در ایران بلکه خارج از کشور هم دارد و به راحتی میتوانید در کشورهای دیگر اقامت بگیرید. شما با کسب دانش و مهارت کافی در این زمینه و حتی تحصیل در این بخش میتوانید تسلط کافی به بازار کار، نحوه ی ورود به این شغل، میزان درامدی که مدیر رستوران میتواند کسب کند و … بدست آورده و گام های خود را مستحکم تر کنید.

مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

مدیر رستوران می بایست با نظارت و کنترل مناسب، از اجرای درست روند همه ی بخش ها در رستوران اطمینان داشته و مراقب باشد تا همه چیز در ایده آل ترین حالت ممکن و استاندارد رعایت شود.

 

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

 

از جمله وظایف یک مدیر رستوران میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • تهیه یک لیست مناسب برای منو
  • برگزاری تبلیغات مناسب
  • جذب نیروی کارامد و توانمند
  • برگزاری جلسه های انگیزشی برای کارکنان
  • ارائه امکانات رفاهی مناسب برای کارکنان و مشتریان مجموعه ( نظیر پارکینگ، سالن بازی کودک، نماز خانه و… )
  • کنترل کمی و کیفی دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی
  • نظارت و کنترل میزان بودجه رستوران
  • افزایش مهارت های ارتباطی کارمندان برای برخورد با مشتری
  • و…

مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

به عنوان یک مدیر رستوران چه مهارت هایی باید داشته باشیم؟

شما بعنوان بخش مرکزی و مهم رستوران باید مهارت های زیر را داشته باشید تا بهترین عملکرد در رستوران توسط شخص شما و کارکنان اتفاق بیفتد و در نهایت مجموعه ی رستوران پیشرفت کند. از جمله ی این مهارت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخورداری از دانش چیدمان سالن و دکور، انتخاب رنگ مناسب، انتخاب ظروف زیبا و متناسب و…
  2. بهره گیری مناسب از قوه ی خلاقیت خود برای هرچه بهتر و متفاوت تر ارائه دادن خدمات رستوران
  3. توانایی ایجاد انگیزه و کنترل شرایط توسط کارمندان
  4. کسب مهارت کافی برای جذب مشتریان به رستوران
  5. توانایی مدیریت و کنترل بخش حسابرسی رستوران
  6. توانایی برنامه ریزی مناسب برای همه ی بخش های رستوران
  7. قدرت برقراری ارتباط خوب و مناسب با افراد
  8. کنترل رستوران در مواقع ایجاد تنش و روزهای کاری پر فشار
  9. ایجاد گروه تیمی مناسب برای بهبود عملکرد
  10. کنترل و نظارت بر مسائل بهداشتی ، ایمنی و امنیتی رستوارن
  11. استفاده از ابزارهای تشویقی کارکنان برای افزایش بهره وری

مهارت های مورد نیاز مدیر رستوران

موارد ذکر شده تنها بخشی از توانایی هایی بود که یک مدیر رستوران باید انها را اخذ کرده و تلاش کند در هریک قویا متخصص شود. مدیری که در عین نظارت و جدیت، ارتباط خوبی با کارمندان و مشتریان خویش می سازد، خروجی بسیار بهتری را از این موج مثبت ایجاد شده در رستوران دریافت کرده و بهتر میتواند همه چیز را در رستوران مدیریت کند. در همین رابطه می توانید مقاله 8 نکته‌ای که نباید در مدیریت رستوران نادیده بگیرید را مطالعه کنید.

همچنین مدیری که نه تنها به خود، بلکه به افزایش مهارت گفتگو و ساخت ارتباط موثر کارمندان و مشتریان توجه میکند و از آموزش های مربوطه در این زمینه به انها بهره میگیرد، در حقیقت مشغول پیمودن گام های موفقیت بوده و دیر یا زود به نتیجه ی مطلوب دست می یابد.

بهتر است شخصی برای مدیریت رستوران انتخاب شود که تیپ شخصیتی نزدیک تری به آن داشته تا بتواند از کار خود بیشتر لذت برده و عملکرد مناسب تری را از خویش برجای بگذارد. چراکه آمار نشان میدهد افرادی که به شغل خود علاقه مند هستند بهتر از سایرین میتوانند به مدیریت چالش هایی که ناگریز در رستوران رخ میدهد بپردازند و از انجام انها خسته نمیشوند چراکه انگیزه ی کافی برای ارتقا و پیشرفت را همواره در خود حفظ میکنند.

 

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه کباب ترکی گوشت

۱۴۰۰/۶/۲۸ ،۱۱:۵۸:۲۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ناشناس بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    شما مقاله ای هم درباره وظایف مدیر داخلی رستوران دارید؟ مقاله ای که توش درباره حقوق مدیر داخلی رستوران هم گفته باشه

    • Hamin بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۷ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      خیر. ما مقاله تخصصی درباره وظایف مدیر رستوران نداریم. ولی سعی می کنیم در اولین فرصت در این باره نیز مطلب بنویسیم.

ثبت ديدگاه