5 نوشیدنی برای بهبود هضم غذای گوشتی

مصرف برخی غذاها و به خصوص غذاهای چربی‌دار و گوشت، دلیل اصلی ایجاد مشکلات گوارشی در افراد است. امروزه مشکلات و بیماری‌هایی چون سوءهاضمه و سوزش معده بسیار شایع شده است و قصد ما از نوشتن این مقاله آگاهی دادن و ارائه راه‌حل‌هایی جهت رفع این نوع مشکلات در افراد می‌باشد. در این مطلب کوتاه می‌خواهیم به معرفی 5 نوشیدنی برای بهبود هضم غذای گوشتی بپردازیم. پس با پانی که سایتی برای سفارش کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

 

1. آب سبزیجات

آب سبزیجات یک نوع نوشیدنی مخلوط از انواع سبزی‌ها می‌باشد. سبزیجاتی که در تهیه این نوع نوشیدنی استفاده می‌شود عبارت است از: جعفری، کرفس، خیار، کلم کالی. برخی از افراد نیز برای طعم دادن به این نوشیدنی از لیمو و زنجبیل نیز استفاده می‌کنند. پژوهش‌ها مشخص کرده‌اند که نوشیدن آب سبزیجات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد و دقیقاً همان منافع سبزیجات را در بدن تأمین می‌کند. آب سبزیجات سرشار از مواد معدنی چون منیزیم، پتاسیم و کلسیم است و به همین دلیل این نوع نوشیدنی می‌تواند به راحتی اثرات منفی غذاهای پرچرب و اسیدی چون گوشت‌ها را رفع نماید. دقت کنید که این نوشیدنی برای هضم انواع گوشت مناسب می باشد.

 

2. آب گرم و لیموترش

مخلوط آب گرم و لیموترش یک نوع تحریک کننده دستگاه گوارش محسوب می‌شود. این نوع نوشیدنی احساس سنگینی بعد از غذا را رفع و به هضم چربی کمک می‌کند. در حقیقت مخلوط آب گرم و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی در بدن می‌شود و با وجود اینکه لیموترش، یک نوع میوه ترش و اسیدی است اما باعث اسیدی شدن دستگاه گوارش نمی‌شود.

 

آب گرم و لیمو ترش

 

3. چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان به رفع مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذاها کمک می‌کند. مصرف یک لیوان چای سبز، کلسترول خون را کاهش داده و سلامتی و شادابی سلول های بدن را حفظ می‌کند. پزشکان مصرف 3 لیوان چای سبز را به بیماران قلبی توصیه می‌کنند؛ زیرا نوشیدن چای سبز موجب ترمیم رگ ها و قلب شده و روند ترمیم سلول‌ها را سریع می‌کند.

 

4. آب هویج

آب هویج یک منبع غنی از مواد معدنی و مواد مغذی است. به گونه‌ای که یک لیوان آب هویج، حداقل از 3 و یا 4 هویج تهیه شده است که حاوی قند زیادی می‌باشد. این نوشیدنی خوشمزه و لذیذ حاوی مواد معدنی چون پتاسیم، ویتامین A، ویتامین K، منگنز، فیبر غذایی، نیاسین، فسفر، مس و ده‌ها مواد معدنی دیگر است که برای بدن و به خصوص پوست بسیار مفید می‌باشد. مواد موجود در آب هویج به درمان و پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرطان و دیابت کمک می‌کند و بینایی را تقویت می‌کند. علاوه بر منافع گفته شده، این نوشیدنی برای هضم غذای گوشتی نیز بسیار مؤثر است.

 

مقاله مرتبط: خواص گوشت

 

 

5. زنجبیل

زنجبیل یک نوع گیاه بومی است که کاربردهای دارویی و غذایی بسیاری دارد. به گونه ای که زنجبیل در کاهش واکنش های آلرژیک و التهاب در افراد بسیار سودمند است. در طب سنتی از زنجبیل برای تسهیل گوارش و کاهش تهوع استفاده می‌کنند. بسیاری از داروهای ضداسیدی که از جانب پزشکان جهت درمان ترش معده تجویز می‌شود، تنها به تسکین محدود این بیماری کمک می‌کند. اگر افرادی که دچار این نوع بیماری هستند، تنها روزانه یک فنجان آب زنجبیل بنوشند، مطمئناً دیگر به درد معده دچار نخواهند شد. آب زنجبیل جذب غذا را بهبود داده و التهاب را کاهش می‌دهد.

 

چای زنجبیل

 

در آخر هم به شما پیشنهاد می کنیم برای خوشمزه تر شدن غذای گوشتی خود حتما از مقاله سایت پانی دیدن کنید و روش پخت گوشت را به شکل صحیح و اصولی بیاموزید.

 

مقاله پیشنهادی: انواع همبرگر رژیمی

۱۴۰۰/۵/۱۲ ،۰۷:۱۳:۳۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۴ نظر

در باره نویسنده :

۴ نظر

  1. زیبا آذر ۹, ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    اگر از بین دارو ها بخواهید دارویی را برای هضم گوشت معرفی کنید، کدام ماده ررا معرفی می کنید.

    • Hamin آذر ۹, ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      برای پاسخ به سوال کدام ماده به هضم گوشت کمک میکند، باید بگوییم که همه موادی که دارای فیبر بالایی هستند می توانند به هضم غذا کمک کنند. از دارو ها هم قرص های پروبیوتیک به شما در این امر کمک می کنند.

  2. علی گودرزی بهمن ۲, ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام و ممنون از مطالب بسیار مفیدتون
    لطفاً یه دارو برای کشتن اشتها معرفی کنید
    ممنون

    • z.hashemi اسفند ۶, ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام ممنون از توجه شما
      برای این مورد با پزشک صحبت کنید.

ثبت ديدگاه