10 نکته برای پیشگیری از ویروس کرونا در رستوران ها

از آنجا که هر روز افراد مبتلا به ویروس کرونا بیشتر مشخص می شود و ترس از بیماری تنفسی گسترش می یابد، رستوران ها از زنجیره های بزرگ به افراد مستقل تغییر مسیر می دهند تا با شرایط جدید به سرعت در حال تغییر باشند. پانی در این مقاله روش هایی جهت پیشگیری از ویروس کرونا در رستوران ها را به شما (مدیریت رستوران) ارائه می دهد.

رستوران دارها با توجه به این ویروس به کارمندان خود دستوراتی را ارسال کردن تا مرتباً همه دسته های درب، لیوان های کافه های قهوه، میزها، ظرف ها، صندلی ها، حمام و سایر سرویس های بهداشتی را ایمن سازی کنند.

برای سالم ماندن در برابر این ویروس خطرناک و همه گیر بهتر است به یکسری از نکات دقت کرد و با رعایت کردن این موارد به سلامت خود در حین غذا خوردن کمک کنیم.

برخی از ترفندهای آزمایش شده با زمان وجود دارد (برای اینکه منصفانه باشد و ویروس به هیچ وجه به بدن شما نفوذ نکند، باید تمام وقت موارد بهداشتی را رعایت کنید) تا به شما کمک کند از خوردن ویروس کرونا یا هر میکروب دیگر در حین صرف غذا در رستوران یا منزل خود داری کنید.

اگر رستوران دارید حتما مقاله نکات بهداشتی در رستوران را مطالعه کنید.

در اینجا چند نکته اساسی و آسان برای رعایت نکات سالم برای حفظ سلامت در هنگام صرف غذا در رستوران ها آورده شده است:

  • دستان خود را مرتبا و با دقت بشویید

دستان خود را کاملاً با صابون و آب (گرم) بشویید و قبل از دست زدن به مواد غذایی، دست های خود را با یک دستمال تمیز خشک کنید، بعد از دست زدن به مواد غذایی خام از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ و سبزیجات و بعد از تماس با سطل، رفتن به توالت، دمیدن بینی یا لمس کردن حیوانات (از جمله حیوانات خانگی) نکات بیشتری درباره شستشوی دست را انجام دهید.

پیشگیری از کرونا در رستوران

  • میزهای کار را مرتبا ضدعفونی کنید

قبل و بعد از آماده سازی غذا، میزهای کار را بشویید و ضدعفونی کنید، به خصوص بعد از اینکه گوشت خام (از جمله مرغ)، تخم مرغ خام، ماهی و سبزیجات را لمس کردید. نیاز به استفاده از اسپری های ضد باکتریایی هست یا با آب گرم و صابون و الکل، خوب ضدعفونی کنید.

نکات بهداشتی در پیشگیری از کرونا در رستوران

  • ظرف ها را مرتبا بشویید

دستمال، حوله ها و ظرف ها را بطور مرتب بشویید و ضدعفونی کنید و بگذارید قبل از استفاده مجدد از آنها به طور کامل خشک شود. پارچه های کثیف و مرطوب محل مناسبی برای انتشار میکروب ها هستند، پس خیلی باید مراقب باشید.

  • از تخته های خرد جداگانه استفاده کنید

برای تهیه مواد غذایی خام مانند گوشت و ماهی از یک تخته خردکن جداگانه استفاده کنید. این امر به منظور جلوگیری از آلوده کردن غذاهای آماده برای خوردن با باکتری های مضر است که می توانند در مواد غذایی خام قبل از پخته شدن وجود داشته باشند. به هیچ وجه از تخته ای که برای خرد کردن گوشت و ماهی استفاده کرده اید، روی آن مواد سالاد را خرد نکنید.

جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

  • گوشت خام را جداگانه نگه دارید

یکی از نکاتی که باید جهت پیشگیری از ویروس کرونا در رستوران ها رعایت کنید، نگهداری جداگانه گوشت خام می باشد. مخصوصاً مهم است که گوشت خام را از غذاهای آماده مانند سالاد، میوه و نان دور نگه دارید. این بدان دلیل است که این غذاها ( سالاد، میوه و نان ) قبل از خوردن آنها پخته نمی شوند، بنابراین باکتری هایی که از غذاهای مانند گوشت خام وارد آن ها می شوند کشته نمی شوند.

  • گوشت خام را در قفسه های جداگانه نگه دارید

همیشه گوشت خام را در کیسه های پلاستیکی بپوشانید و آن ها را در قفسه های جداگانه یخچال و فریزر نگهداری کنید، جایی که نمی تواند روی سایر غذاها لمس شود و یا چکه کند.

  • مواد غذایی را کاملاً بپزید

اطمینان حاصل کنید که مرغ، گوشت، همبرگر، سوسیس و کباب کاملا پخته شده اند، باید رنگ این مواد غذایی تغییر کند. به طور مثال طوری پخته شود که دیگر رنگ گوشت صورتی نباشد و تغییر رنگ داده باشد. قبل از پختن گوشت خام (از جمله مرغ و بوقلمون)را به خوبی بشویید، زیرا این مواد غذایی می تواند پخش کنند ویروس به بقیه مواد غذایی درون ظرف باشد.

جلوگیری از شیوع کرونا در رستوران

  • مراقب باکتری های اطراف آشپزخانه رستوران باشید

انجماد مرغ خام باعث کاهش سطح باکتری ها و ویروس ها می شود اما آنها را کاملاً از بین نمی برد. امن ترین راه برای از بین بردن همه اثرات باکتری ها و ویروس ها، پختن مرغ به طور کامل است. پس تا قبل از پخت کامل مرغ، گوشت و ماهی باکتری ها درون آشپزخانه رستوران حضور دارند.

  • یخچال خود را زیر دمای 5 درجه نگه دارید

دمای یخچال خود را زیر دمای 5 سانتی گراد نگه دارید و برای بررسی آن از دماسنج یخچال استفاده کنید. این دما مانع از رشد و تکثیر میکروب ها و ویروس های مضر می شود. از پر کردن یخچال خودداری کنید در صورت پر شدن بیش از حد، هوا نمی تواند به درستی گردش کند، که می تواند درجه حرارت کلی یخچال را تحت تأثیر قرار دهد.

  • باقیمانده غذاها را به سرعت خنک کنید

اگر مواد غذایی پخته اید که نمی خواهید بلافاصله آن را بخورید، در سریع ترین زمان ممکن (در مدت 90 دقیقه) آن را خنک کنید و آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. هر 2 روز مواد غذایی درون یخچال می توانید از مواد غذایی باقیمانده استفاده کنید.

حتی اگر به نظر می رسد که مواد غذایی بوی خوبی ندارد، از خوردن مواد غذایی تاریخ گذشته استفاده نکنید. تاریخ های استفاده بر اساس آزمایش های علمی انجام می شود که نشان می دهد چگونه به سرعت می توان اشکالات مضر در مواد غذایی بسته بندی شده ایجاد کرد.

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در رستوران

امیدواریم که از مقاله نکات اصلی پیشگیری از ویروس کرونا در رستوران نهایت استفاده را برده باشید. ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ،۱۲:۲۹:۲۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه