کباب ترکی پرفروش ترین غذای ترکیه ای

شرکت فراورده های گوشتی پانی که مسئول پخش کباب ترکی در سراسر ایران می باشد، قصد دارد در این مقاله شما را با پرفروش ترین غذای ترکیه ای آشنا کند. پس برای شاخت بیشتر یکی از غذاهای پر طرفدار ترکیه ای با ما همراه باشید.

 

کباب‌ترکی (دونر کباب) چیست؟

کباب‌ترکی گوشت گاو، گوساله یا مرغی است که دور میله ای روی آتش میگردد و کباب میشود. همچنین دونر به ترکی به معنی چرخان و چرخنده است.

 

مقاله مرتبط: طرز تهیه کباب ترکی گوشت

 

 

تاریخچه‌ی به وجود آمدن کباب

قدیمی‌ها از زمانی که شکار کردن را آموختند تغذیه از گوشت را نیز یاد گرفتند آن‌ها با توجه به کمبود اطلاعاتشان ابتدا از گوشت خام این شکارها استفاده می‌کردند، اما بعدها با کشف آتش توانستند گوشت حیوانات را توسط شعله های آتش کباب کنند و بخورند، سپس تکنیک‌های متفاوت کباب کردن و ترکیب گوشت با سبزی‌ها و ادویه را آموختند.

 

پرفروش ترین غذای ترکیه

امروزه روش طبخ گوشت به این صورت (کباب) باب میل افراد زیادی در خاورمیانه می‌باشد. پخت و روشهای آماده سازی کباب از کاخ های عثمانی رواج پیدا کرده است. ازجمله کباب‌های معروف شده از آن زمان می‌توان به آدانا کباب و آنتیپ کباب که جز کباب‌های آناتولی هستند اشاره کرد. بر اساس تاریخچه دوره عثمانی دونر کباب از ترک‌هایی که گوشت شکار را به شمشیرهایشان می‌کشیدند الهام گرفته‌شده است. حال که با تاریخچه کباب ترکی آشنا شده اید، به سراغ مبدع اولیه کباب ترکی خواهیم رفت.

 

مبدع کباب‌ترکی کیست؟

عده‌ی زیادی دونر کباب را نتیجه‌ی کشف خود می‌دانند، اما این کباب توسط قدیر نورمان به جهان معرفی‌شده است. او که اهل ترکیه بود در جوانی به آلمان سفر کرد. بعد از مدتی رستوران‌داری به دلیل شلوغی محل زندگی‌اش، به این نتیجه رسید که باید درصدد تهیه غذایی برآید که سریعتر آماده شده و اهالی آلمان زمان کمتری را در صف انتظار بمانند. به همین دلیل برای تهیه‌ی کباب‌ترکی دست ‌به‌کار شد. غذایی که نه تنهابه زودی درمیان آلمانی‌ها محبوب شد، بلکه خبرش به کشورهای دیگررسید و مردم بسیاری را شیفته ی خود ساخت. او در سال 2011 موفق به دریافت تأییدیه اتحادیه ترکیه به‌عنوان مبدع این غذا شد.

با توجه به اینکه نام افراد دیگری نیز در تهیه‌ی این غذا مشهوراست، اما نورمان در برابر این ادعاها می‌گوید: درست است که افراد دیگری هم‌جایی از جهان کباب‌ ترکی درست کرده‌اند اما من آن را معرفی کرده‌ام.

 

آلمان پیشکسوت تهیه کباب‌ترکی

با توجه به اینکه دونر کباب یکی از غذاهای معروف ترکیه است اما در آلمان و برلین بیشترین مراکز تهیه‌ی کباب‌ترکی وجود دارد، علاوه براین آلمانی‌ها گوشت و ماشین‌های تهیه‌ی این نوع کباب را برای کشورهای دیگر نیز می‌فرستند. بیش از ده هزار مرکز تهیه‌ی دونر کباب در سراسر آلمان وجود دارد و هر هفته هم یک مرکز جدید در این حوزه آغاز به کار می‌کند. هرروز بیش از 100 کارخانه در سراسر جهان حدود 300 تن مواد کباب ‌ترکی که شامل گوشت گاو، گوشت گوساله، گوشت مرغ و انواع ادویه است را تولید می‌کنند. فروش چشمگیر مراکز تهیه دونر کباب بسیار نزدیک به بازار فروش مک‌دونالد و Burger king است.

 

پر فروش ترین غذای ترکیه

 

خانم سیکورسکی یکی از طرفداران کباب‌ترکی در مورد لذتی که از خوردن این غذا می‌برد می‌گوید: اولین تجربه‌ی کباب‌ترکی من عصر یک روز تابستانی بود بااینکه آن روز یک‌تکه‌ی گوجه‌فرنگی روی لباس جدید من افتاد اما طعم لذیذ گوشت کباب شده‌ی کباب‌ترکی را هیچ‌وقت فراموش نخواهم کرد.

جالب است بدانید کباب‌ترکی باعث صلح در آلمان شرقی نیز شده است چند سال پیش دریکی از شهرهای آلمان شرقی شورش‌های نژاد پرستانه ی وحشتناکی رخ داد. از آن زمان تا الان 15 مرکز تهیه‌ی کباب‌ترکی شروع به کارکردند که طبق آمار، مردم طی چندسال اخیر شاهد هیچ گونه شورشی در آنجا نبوده اند. طبق نظر اکثر مردم کباب‌ترکی باعث ارتباط وصلح دو طرف شده و به آرامش آنجا کمک کرده است. در آخر امیدواریم از مقاله پرفروش ترین غذای ترکیه ای نهایت استفاده را برده باشید؛ همچنین جواب سوالات خود را نیز گرفته باشید.

 

مقاله پیشنهادی: غذای سالم

۱۴۰۰/۴/۱۴ ،۰۷:۵۰:۳۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. مرادی مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    مرسی بابت مقاله خوبتون
    فقط اگر ممکنه غذاهای معروف ترکیه رو هم معرفی کنید

    • Hamin مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژِی خوبی که می فرستید
      از کباب های معروف در ترکیه می توانیم به اسکندر کباب، شیش کباب، علی نازیک کباب، کباب ترکی و… اشاره کرد.

ثبت ديدگاه