چگونه یک شعار تبلیغاتی جذاب بنویسیم

شعار تبلیغاتی نقاط قوت شرکت و دلیل منحصربه‌فردی که رستوران شمارا نسبت به رقبا ویژه و متفاوت نشان می‌دهد را ذکر می‌کند. یک شعار خوب نه‌تنها باعث جلب مشتری بیشتر می‌شود بلکه با یک جمله‌ی ساده شرکت را نیز معرفی می‌کند. پانی در این مقاله قصد دارد تا به شما نحوه نوشتن یک شعار تبلیغاتی جذاب را آموزش دهد. با ما همراه باشید.

چرا رستوران‌ها به شعار تبلیغاتی نیاز دارند؟

اگر شعار تبلیغاتی را متناسب با نقاط قوت خود بنویسید و تجربه‌ی واقعی مشتریان با شعار تبلیغاتی که برای رستوران در نظر گرفته‌اید هم‌خوانی داشته باشد، از خوردن غذاهای شما لذت برده و این لذت را در شبکه‌های اجتماعی با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند.

 

 

شعار رستوران

 

پس برای اینکه مشتریان جدید شمارا بشناسند و برای اولین بار به رستورانتان بیایند باید دست‌به‌کار شوید و خود را به آن‌ها معرفی کنید. به آن‌ها بگویید بهترین غذایی که درست می‌کنید چیست، خدمات متفاوتی که ارائه می‌دهید کدم‌اند و چه تجربه‌ای برایشان به ارمغان آورده‌اید در این صورت آن‌ها شمارا پیدا خواهند کرد.

5 راهکار ساده برای نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی

  1. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. ابتدا مخاطبان هدف رستوران را انتخاب کرده و نیازهایشان را بررسی کنید؛ و شعار تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای بنویسید که برای آن‌ها جذاب و قابل‌فهم باشد.
  2. از عبارات کوتاه استفاده کنید. شعارهایی با عبارات کوتاه‌تر (3 تا 7 کلمه) برای تبلیغات و اثرگذاری بیشتر تبلیغات مناسب‌تر هستند. یک شعار کوتاه برای رستوران یا فست فود شما توجه مشتریان بیشتری را جلب خواهد کرد. برعکس زمانی که چند عبارت یا یک پاراگراف را به‌عنوان شعار انتخاب می‌کنید، مطمئناً افراد کمتری برای خواندنش زمان می‌گذارند و شعار تبلیغاتی شما مؤثر واقع نخواهد شد. علاوه براین شعاری که کوتاه‌تر باشد، راحت‌تر و بیشتر به یاد میماند.
  3. از عبارات ویژه و متفاوت استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایجی که رستوران‌دارها هنگام نوشتن شعار انجام می‌دهند این است که از عبارات عمومی و تکراری استفاده می‌کنند؛ مانند غذای خوب و خدمات خوب. این عبارت دقیقا چه چیزی را درباره‌ی شرکت شما روشن می‌کند؟ آیا تفاوتی با شعارهای دیگر کسب‌وکارها دارد؟ علاوه بر این‌همه‌ی رستوران‌ها مدعی هستند که غذای خوب و خدمات خوب ارائه می‌دهند. پس این‌یک شعار تأثیرگذار و ویژه نیست. تصور کنید اگر شما به‌عنوان مشتری با شعار غذای خوب و خدمات خوب مواجه شوید، چه احساسی خواهید داشت؟ آیا این شعار شمارا نسبت به انتخابتان دلگرم می‌کند؟ مطمئناً نه. پس چه چیزی رستوران شمارا ویژه و متفاوت خواهد کرد؟ آیا آن غذای فوق‌العاده‌ای است که سرو می‌کنید یا سابقه‌ی زیادی که در این حرفه دارید؟ بنابراین همه‌چیز را از ابتدا بررسی کنید؛ و تنها دلیل منحصربه‌فردی که رستورانتان به خاطر آن ارزش یک‌بار تجربه را دارد، هایلایت کرده و از آن در شعار تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  4. احساس نیاز مشتریان که میل به غذا می‌باشد را برانگیخته کنید. متن شعار رستوران وظیفه‌اش خلق نیازی ست که توانای ارضای آن را دارد. پس لذت یک وعده خوشمزه، لذیذ و بی‌عیب و نقص را در مشتریانتان بیدار کرده و مخصوصاً در اولین دیدار از آن‌ها خوب پذیرایی کنید تا هر زمان احساس گرسنگی داشتند رستوران شمارا به خاطر بیاورند.
  5. نسبت به تعهدی که می‌دهید صادق باشید. سعی کنید فراتر از توانتان متعهد نشوید؛ مثلاً اگر شعار شما داشتن بهترین برگر شهر است پس باید واقعاً آن را داشته باشید. در غیر این صورت شما با شعار نامناسب تنها باعث نارضایتی مشتری شده‌اید. فراموش نکنید بزرگ‌نمایی در نوشتن شعار تبلیغاتی کار بسیار ساده‌ای است، اما این کار به‌سرعت شهرت و صداقت شمارا از بین می‌برد.

توجه داشته باشید که مشتریان با یک شعار نامتناسب با واقعیت رستوران شما زودتر از نداشتن شعار پراکنده‌شده و اعتمادشان را نسبت به شما از دست می‌دهند.

 

 

انتخاب شعار تبلیغاتی رستوران

 

با استفاده از شعار تبلیغاتی برای رستوران مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و درصورتی‌که از خدمات و غذاهایی که ارائه می‌دهید و تناسب آن‌ها با شعارتان اطمینان حاصل کنند به مشتریان بالفعل شما تبدیل خواهند شد، در خاطر آن‌ها باقی میمانید و آن‌ها را ترغیب می‌کنید که قرار بعدی با دوستانشان را در رستوران شما بگذارند. بناراین باید شعار تبلیغاتی تأثیرگذار، مختصر و جذاب بنویسید.

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ،۰۹:۳۵:۴۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه