طرز تهیه 5 نوع از بهترین فینگر فود های دنیا

امروزه دیگر فینگر فود ها تبدیل به یک میان وعده فوق العاده برای مردم شده اند. شاید شما هم این نوع غذا را در عروسی ها، مجالس و مهمانی ها میل کرده باشید و طرفدار آنها شده باشید. اما اصلی ترین سوال این است که طرز تهیه فینگر فود ها چگونه است؟ فینگر فود ها انواع متفاوتی دارند که پانی در این مقاله به شما طرز تهیه 5 فینگر فود پر طرفدار دنیا را آموزش می دهد. اما قبل از آن باید به یکسری نکات توجه کرد که در ادامه به شما می گوئیم.

در ابتدا باید شما معنی فینگر فود را بدانید؛ فینگر به معنای انگشت یا انگشتی و فود به معنای غذا می باشد، پس با کنار هم گذاشتن این کلمات به معنای غذای انگشتی خواهیم رسید. همچنین فینگر فود به غذایی می گویند که شما بتوانید بدون استفاده از قاشق، چنگال و چاقو و تنها با استفاده از انگشتان بتوانید آنها را میل کنید. پس با ما همراه باشید و از طرز تهیه 5 فینگر فود پرطرفدار دنیا لذت ببرید.

 

طرز تهیه فینگر فود لقمه سیب زمینی کریسپی

اولین طرز تهیه فینگر فود، مربوط به لقمه سیب زمینی کریسپی می باشد. سیب زمینی های کوچک را به خوبی بشویید و بر روی آن برش های عمیقی ایجاد کنید. سیب زمینی ها را درون یک کاسه بگذارید و به آن ها مقداری کره ی آب شده و نمک و فلفل اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از این که مطمئن شدید که تمام سیب زمینی ها خوب مزه دار شده اند آن ها را درون سینی فر بچینید و در دمای 180 درجه ی سانتی گراد به مدت سی تا چهل دقیقه قرار دهید. پس از این مدت زمان می توانید این لقمه ها را با نمک یا بیکن سرو کنید.

 

طرز تهیه فینگر فود

 

 

 

طرز تهیه فینگر فود چیزکیک لقمه ای

مقداری بیسکوییت را به خوبی له کنید. سپس به آن کره ی آب شده را اضافه کنید. یک قالب مربع شکل را چرب کنید و بیسکوییت را درون آن ریخته و فشار دهید تا سطح آن صاف شود. سپس این قالب را به مدت ده دقیقه در فری با درجه حرارت 200 سانتی گراد قرار دهید. مقداری پنیر ماسکاپونه را با شکر مخلوط کنید و به آن خامه ی ترش، آرد، وانیل و تخم مرغ اضافه کنید. این مواد را درون قالب بریزید و دوباره به مدت سی دقیقه درون فر با درجه حرارت 120 سانتی گراد قرار دهید. پس از سی دقیقه آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. قبل از سرو بهتر است که چیزکیک را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید و پس از آن، چیزکیک را به اندازه های کوچیک برش بزنید.

 

تهیه فینگر فود

 

 

 

کباب لقمه بره و ماست یونانی

برای تهیه ی این فینگر فود خوش طعم، در ابتدا گوشت بره را چرخ کنید. دو حبه سیر و یک پیاز نسبتا کوچک را به خوبی خرد کنید و همراه با جعفری خرد شده، و زردچوبه به گوشت اضافه کنید. سپس به مقدار دلخواه به ماده ی کباب نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید تا تمامی مخلوط طعم دار شود. مقداری از مایه را بردارید و با دست به شکل سوسیس دربیاورید و آن ها را بر روی یک سینی بگذارید. برای این که پس از طبخ شکل خود را از دست ندهند روی آن ها را بپوشانید و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید. ماست یونانی، نعنای خرد شده و کمی سیر خرد شده را ترکیب کنید و کنار بگذارید. سیخ های چوبی را از هر تکه کباب عبور دهید و آن ها را به مدت ده دقیقه سرخ کنید تا مغزپخت شوند. پس از آن، همراه با ترکیب ماست یونانی آن را سرو کنید.

 

 طرز تهیه فینگر فود کرپ اسفناج و پنیر

در این قسمت از مقاله طرز تهیه فینگر فود، به شما طرز تهیه کرپ اسفناج و پنیر را آموزش می دهیم. اسفناج بدون ساقه، تخم مرغ و نمک را با گوشت کوب برقی به خوبی له کنید و هم بزنید. مقداری آرد و بیکینگ پودر به آن اضافه کنید و در صورتی که بافت مایه بیش از حد سفت شد کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید. مانند پنکیک، مایه را در چند نوبت در تابه ای نچسب سرخ کنید. هر بار یک ملاقه از مایه را درون تابه بریزید تا قطر کرپ زیاد نشود. پنیر خامه ای را با نمک، فلفل، پودر سیر و سایر ادویه های دلخواه ترکیب کنید و روی ورقه های کرپ بمالید. سپس آن را رول کنید. قبل از سرو به مدت چند دقیقه درون یخچال قرار دهید.

 

مقاله مرتبط: طرز تهیه فینگر فود مرغ

 

 

بروسکت گوجه فرنگی

برای درست کردن این بروسکت باید از گوجه های گیلاسی و کوچک استفاده کنید. در ابتدا گوجه ها را در ماهیتابه بریزید و به آن ها نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. باید صبر کنید تا گوجه ها بپزند و نرم تر شوند. این فرایند نزدیک به پانزده دقیقه طول خواهد کشید. پس از آن چند نان تست را به اندازه های کوچک برش بزنید و بر روی آن ها روغن زیتون بریزید. در صورت تمایل می توانید از کره ی ذوب شده به جای روغن زیتون استفاده کنید. مقداری سس پستو بر روی نان ها بمالید و سپس یک تکه پنیر پارمزان بر روی هر نان قرار دهید و گوجه های تفت داده شده را در کنار آن بگذارید. برای تزئین و بهتر شدن طعم این بروسکت ها می توانید از طعم ریحان و فلفل سیاه کمک بگیرید.

 

فینگر فود

 

 

 

در آخر هم امیدواریم که از مقاله طرز تهیه فینگر فود بهترین استفاده را کرده باشید و بتوانید پرطرفدار ترین فینگر فود های دنیا را به عالی ترین شکل ممکن درست کرده باشید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ،۱۲:۱۵:۰۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۱ دیدگاه

در باره نویسنده :

یک دیدگاه

  1. تینا فروردین ۱۱, ۱۴۰۳ در ۶:۳۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    لطفا انواع فینگرفود ایرانی را هم معرفی کنید.

ثبت ديدگاه