آموزش طرز تهیه کباب ترکی خانگی

کباب ترکی خوشمزه‌ترین و پرفروش ترین غذای ترکیه ای است که می‌توان با گوشت قرمز، گوشت مرغ یا بوقلمون آن را تهیه کرد. اگر طرز تهیه کباب ترکی خانگی درست و اصولی باشد، می‌تواند به اندازه کباب‌های رستوران‌های ترکیه خوشمزه یا حتی از آن بهتر باشد.
در این مطلب طرز تهیه کباب ترکی در منزل راه برای شما آماده کرده‌ایم و روش‌های پخت آن با گوشت مرغ، بوقلمون و گوشت قرمز را به همراه مراحل کامل و نکات شرح می‌دهیم.

 

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

1- کباب ترکی خانگی با گوشت

برای تهیه کباب ترکی خانگی باید این مواد را که در جدول زیر نام برده‌ایم آماده کنید.

کباب ترکی خانگی

مراحل تهیه کباب ترکی خانگی

برای طرز تهیه کباب ترکی خانگی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

1. در ابتدا پیاز و فلفل پاپریکا را به وسیله غذاساز یا خردکن کاملاً پوره کنید.

2. پس از اینکه آب آنها را کاملاً گرفتید گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

3. در این مرحله نمک و ادویه‌جات را اضافه کرده و در یک ظرف نسبتا بزرگ آنها را با هم ورز می‌دهیم و در یخچال گذاشته و اجازه می‌دهیم به مدت دو ساعت استراحت کنند.

4. پس از گذشت این مدت زمان، گوشت‌ها را از داخل یخچال بیرون آورده و به اندازه یک مشت کوچک از گوشت را برداشته و روی سیخ چوبی قرار داده و آن را روی سیخ پهن می‌کنیم.

5. در آخر کباب‌های آماده شده را با کمی روغن در ماهیتابه سرخ می‌کنیم.

 

توجه داشته باشید طرز تهیه کباب ترکی خانگی با گوشت به این صورت است که باید در انتخاب گوشت توجه زیادی داشته باشید و از گوشت تازه استفاده کنید و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد و استراحت دادن به گوشت، آن را در روغن سرخ کردنی سرخ کنید. حتماً فاصله بین کباب‌ها را هم رعایت کنید تا به هم نچسبند زیرا ممکن است از هم باز شوند. اگر هم قصد دارید کباب ترکی را درون فر بپزید می‌توانید آن را روی سیخ‌های گردان فر قرار داده یا داخل سینی فر بچینید و اجازه دهید نیم ساعت در فر بپزد.

2- طرز تهیه کباب ترکی خانگی باگوشت بوقلمون

 

کباب ترکی با گوشت بوقلمون

 

در طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون ابتدا گوشت بوقلمون را به وسیله غذاساز یا چرخ گوشت به خوبی چرخ کرده و سپس پیاز رنده و آب گرفته شده را به همراه سیر، فلفل قرمز و سبز خرد شده، جعفری خرد شده، پوست لیمو، آبلیمو، نمک و ادویه‌جات در یک ظرف ریخته و به خوبی ورز می‌دهید. مهمترین نکته در طرز تهیه کباب ترکی خانگی این است که آب پیاز کاملا گرفته شود. در اخر گوشت‌ها را روی سیخ قرار داده و در ماهیتابه، بدون روغن سرخ می‌کنید.

 

3- طرز تهیه کباب ترکی خانگی با مرغ

 

کباب ترکی با مرغ

 

سینه مرغ نسبت به ران کمی چربی کمتری دارد و بافت خشک‌تری به کباب شما می‌دهد. اگر می‌خواهید کباب بافت نرم‌تری داشته باشد از ران مرغ استفاده کنید.
طرز تهیه کباب ترکی مرغ به این صورت است که تکه‌های مرغ را به همراه پیاز که آب آن گرفته شده و دو حبه سیر، یک قاشق رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، کره فلفل پاپریکا و ادویه و نمک به مدت یک روز در یخچال استراحت می‌دهیم. سپس آنها را بیرون آورده و در خردکن ریخته و به خوبی چرخ می‌کنیم.
بعد گوشت را با دست ورز می‌دهیم و به اندازه یک دایره کوچک برداشته روی سیخ‌ها را پهن می‌کنیم. در آخر می‌توانید آن را در فر با دمای ۲۰۰ درجه بپزید یا درون ماهیتابه سرخ کنید.

 

نکاتی که در طرز تهیه کباب ترکی خانگی باید رعایت کنیم:

 

• نکته مهمی که در طرز تهیه کباب ترکی خانگی باید حتماً به آن توجه کنید تا گوشت شما از روی سیخ نیفتد، این است که گوشت را به خوبی استراحت دهید.

• بهترین گوشتی که برای کباب ترکی می‌توانید از آن استفاده کنید گوشت بره است.

• سعی کنید ز ادویه‌جات خیلی متنوعی استفاده نکنید اصلی‌ترین ادویه‌جات برای کباب ترکی فلفل سیاه قرمز و نمک است.

• حتماً حداقل ۴ تا ۵ ساعت گوشت ورز داده شده را در یخچال استراحت دهید و بعد از به سیخ کشیدن هم حدود یک ساعت به آن استراحت دهید.

 

نکات پخت کباب ترکی

 

سخن پایانی
با رعایت تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید یک کباب ترکی خوشمزه داشته باشید. حتی اگر نمی‌خواهید کباب ترکی خود را با گوشت تهیه کنید، می‌توانید از مرغ یا بوقلمون برای طرز تهیه کباب ترکی خانگی استفاده کنید.
اگر مدت زمان استراحت دادن به کباب ترکی برای شما طولانی است و می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه برسید، می‌توانید از کباب ترکی آماده استفاده کنید که طعمی بسیار دلپذیر دارد. اگر از خود می‌پرسید آیا خرید کباب ترکی آماده به صرفه است، باید بگوییم که بله نسبت به وقت و زمانی که برای تهیه کباب ترکی صرف می‌شود استفاده از این کباب‌های آماده می‌تواند بسیار به صرفه باشد.

۱۴۰۳/۱/۷ ،۱۹:۵۴:۳۰ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه