آموزش طرز تهیه کباب شووا

کباب شووا یکی از انواع کباب‌ عربی است که معمولاً در مناسبت‌های خاص به ویژه در ایام عید از آن استفاده می‌کنند. این غذا عموماً یک غذای لاکچری محسوب می‌شود که شیخ‌های عرب از آن استفاده می‌کنند. این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است.
در این مطلب از پانی طرز تهیه کباب شووا و نکات مهمی که باید در هنگام تهیه به آن توجه شود را شرح داده ایم.

 

طرز تهیه کباب شووا

 

طرز تهیه کباب شووا

معمولاً کباب شووا باید از گوشت بره تهیه شود و همچنین انتخاب نوع گوشت و کیفیت آن نیاز به دقت دارد. در ادامه به طرز تهیه کباب عربی شووا و مواد لازم آن می‌پردازیم.

مواد لازم کباب شووا

 

1. پس از اینکه گوشت را پاک کرده و به خوبی شسته و خشک کردید، باید تمام قسمت‌های آن را به کره آغشته کنید. در این مرحله ادویه‌جات و فلفل را روی گوشت مالیده و اجازه دهید چند ساعتی استراحت کند تا مواد به خوبی به خورد گوشت برود.

2. تا زمانی که گوشت در حال استراحت کردن است، پیاز را همراه کره تفت دهید و پس از اینکه پیازها سبک شدند، قیصی، هویج، کرفس و کشمش را به آن اضافه کرده و به آن نمک و فلفل بزنید.

3. حالا در این مرحله باید پوست پرتقال را به همراه سه پیمانه آب و شکر بجوشانید تا زمانی که غلیظ شود.

4. پس از اینکه بره به مدت ۳ الی ۴ ساعت استراحت کرد، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و شکم بره را با مواد آماده شده پر کنید و با نخ مخصوص بدوزید.

5. در مرحله آخر بره را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت دو ساعت اجازه دهید تا پخته شود. از یک ظرف آب می‌توانید برای خشک نشدن گوشت استفاده کنید.

 

اگر هم می‌خواهید کباب شووا را به روش سنتی بپزید، می‌توانید آن را داخل برگ موز یا برگ نخل بپیچید و سپس روی آتش قرار دهید. این روش پخت کمی دشوارتر است ولی طعم بی‌نظیری به کباب می‌دهد.

 

 

مراحل تهیه کباب شووا

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بختیاری کباب

 

فوت و فن‌ های پخت شووا کباب

  • ادویه‌هایی که به کباب شووا اضافه می‌شوند شامل گشنیز، جوز هندی و زیره هستند که کل سطح گوشت باید به آن‌ها آغشته شود.

 

  • در روش سنتی، کباب شووا را در تنورهای زیرزمینی که برای پخت نان در قدیم استفاده می‌شد، می‌پزند و فرایند پخت آن معمولاً ۱ تا 2 روز طول می‌کشد و پس از خارج شدن از تنور، سطح گوشت بسیار ترد و داخل آن آبدار است.

 

  • پیچیدن گوشت در لایه‌ای از برگ موز می‌تواند باعث شود تا گوشت بسیار نرم و آبدار شود و به خوبی بپزد ولی باید توجه کنید که گوشت را به خوبی و کامل در چند لایه از برگ بپیچید.

 

  • با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از سبزیجات معطر هم برای این غذا استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه سس

کباب شووا را می‌توان همراه برنج یا نان سرو کرد ولی اگر علاقه دارید در کنار این‌ غذا یک سس خوش طعم هم داشته باشید، می‌توانید از رسپی که در این بخش قرار داده‌ایم استفاده کنید.

 

سس کباب شووا

 

در طرز تهیه سس عربی ابتدا گوجه‌ها را به وسیله مخلوط کن کاملاً له می‌کنیم. در ظرفی سیرهای رنده شده را با روغن تفت داده و فلفل قرمز را که خرد کرده‌ایم با رب و سرکه به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مواد به خورد هم بروند. سپس پوره‌های گوجه را به مخلوط اضافه کرده و زمانی که قل ریز خورد، شعله را کم کرده و می‌گذاریم تا به غلظت برسد. این سس عربی را در کنار غذاهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید.

 

سخن پایانی
کباب شووا که طرز پخت آن‌ را توضیح دادیم از پرطرفدارترین غذاهای عربی است که بسیار خوشمزه بوده با تمام ذائقه‌ها هماهنگ هستند. همچنین کباب ترکی آماده یکی از آسان‌ترین روش‌هایی است که بتوان با کمترین زحمت و هزینه طعم بی‌نظیر کباب ترکی را تجربه کرد.

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ،۰۷:۳۲:۴۰ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه