آموزش طرز تهیه کوبیده مرغ در فر

امروزه طبخ کباب روی زغال به دلیل زندگی آپارتمان‌نشینی و نبود فضای مناسب و کافی، کمی سخت شده است. افراد ترجیح می‌دهند کباب را به جای پخت روی منقل داخل فر بپزند به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم طرز تهیه کوبیده مرغ در فر را، در این مقاله برای شما توضیح دهیم.
اگر می‌خواهید تهیه کباب کوبیده مرغ در فر را یاد بگیرید و فوت و فن‌های آن را بدانید، همچنین با طرز تهیه کباب ترکی مرغ آشنا شوید، این مطلب از پانی را تا پایان بخوانید.

 

مواد لازم کوبیده مرغ

در این بخش تمام مواد مورد نیاز برای تهیه کوبیده مرغ را به همراه میزان مورد نیاز از هر کدام آورده‌ایم.

مواد موردنیاز کوبیده مرغ

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

برای طرز تهیه کباب کوبیده مرغ به ترتیب مراحل زیر را طی می‌کنیم:

1. در ابتدا گوشت مرغ را با خردکن کاملاً له می‌کنیم و سپس سیر، پیاز و فلفل دلمه‌ی‌هایی که ریز خورد کرده‌ایم و پودر نان و ادویه‌ها را به همراه نمک با هم مخلوط می‌کنیم.

2. در این مرحله باید مواد را به خوبی ورز دهیم تا یک مایع یک دست به ما بدهد. روی ظرف را پوشانده و چند ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا مواد به خورد هم بروند.

3. یک سینی فر را چرب کرده و مواد را پس از استراحت، به صورت یک دست کف سینی پهن می‌کنیم و به اندازه‌های دلخواه روی آن برش ایجاد می‌کنیم.

4. کمی روغن را با زعفران مخلوط کرده و کباب‌ها را رومال می‌کنیم و روی سینی را با فویل آلومینیومی پوشانده و سپس سینی را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه و مدت ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم.

 

کباب کوبیده مرغ

 

فوت و فن های طرز تهیه کوبیده مرغ

هنگامی که مواد را روی سینی پهن می‌کنید، حتماً توجه داشته باشید که خیلی کلفت یا نازک نباشد زیرا اگر مواد را خیلی کلفت پهن کنید، داخل آن مغز پخت نمی‌شود و اگر نازک باشد هم خشک می‌شود و حتماً توجه کنید همه جای سینی به قطر یکسان مواد را پخش کنید.
برای اینکه روی کباب‌ها طلایی و برشته شود در ۵ دقیقه آخر پخت، فویل روی سینی را برداشته و دوباره با زعفران و روغن، کباب‌ها را رومال کرده و گریل فر را روشن می‌کنیم و سینی را داخل آن قرار می‌دهیم.
اگر می‌خواهید کمی طعم ترش به کوبیده مرغ خود بدهید می‌‌توانید کمی آب لیمو ترش و سماق به مواد آن اضافه کنید.
آب پیاز را حتماً بگیرید تا از وا رفتن کوبیده مرغ جلوگیری کنید. هرچه مواد را بیشتر ورز بدهید مواد منسجم‌تر شده و مزه‌ها بهتر به خورد هم می‌روند.
بهتر است قبل از قرار دادن کباب‌ها در فر از ۱۵ دقیقه قبل، فر را روشن کنید. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن کوبیده، می‌توانید ۳ تا ۴ بار در حین پخت آب جمع شده داخل سینی فر را، روی کوبیده‌ها بزنید.

 

طرز تهیه کباب ترکی مرغ

برای پخت کباب ترکی مرغ، به مواد زیر نیاز داریم. کباب ترکی را هم می‌توان مثل کوبیده مرغ در فر پخت.
مرغ: 700 گرم
فلفل دلمه: 1 عدد
پیاز: 1 عدد درشت
سیر له شده: 1 ق.س
قارچ: 200 گرم

برای پخت کباب ترکی مرغ در فر ابتدا مرغ‌ها را نواری برش زده و با سیر مزه‌دار کرده و سپس اجازه دهید تا مواد با هم استراحت کنند و به خورد هم بروند. سپس روی سینی فر، قارچ‌های برش زده شده را می‌چینیم و سپس به ترتیب خلال‌های پیاز و فلفل دلمه‌ای را روی آن قرار می‌دهیم و بعد مرغ‌ها را می‌گذاریم.
فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه روشن می‌کنیم و سینی حاوی مواد را داخل فر قرار می‌دهیم و یک ساعت و نیم زمان می‌دهیم تا بپزد. روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید و اگر دوست داشتید که روی آن طلایی شود، ۵ دقیقه آخر پخت فویل را برداشته و گریل را روشن کنید.

 

کباب ترکی مرغ

 

طرز تهیه جوجه ترش

برای طرز تهیه جوجه ترش هم ابتدا باید سینه‌های مرغ را به صورت مستطیل برش زده و پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به آن اضافه کنیم. بعد زعفران دم کرده، ماست چکیده، گردو، رب انار، روغن مایع و نمک و فلفل را به مرغ‌ها اضافه کرده و کمی ورز می‌دهیم. چند ساعتی در یخچال می‌گذاریم تا طعم مواد به خوبی به خورد مرغ‌ها برود.
جوجه ترش را می‌توانید هم به سیخ بکشید و روی زغال آن را کباب کنید و هم داخل تابه با در بسته آن را بپزید. ولی باید توجه داشته باشید حرارت باید کنترل شود زیرا ممکن است به خاطر وجود رب انار جوجه‌ها بسوزند.

 

سخن پایانی
در این مطلب طرز تهیه کوبیده مرغ در فر را آموزش دادیم که برای وقت‌هایی که تعداد زیادی مهمان دارید، بتوانید با زحمت کم، غذای بسیار خوشمزه برای آن‌ها آماده کنید. همچنین کباب ترکی مرغ در فر هم یک پیشنهاد راحت و سریع برای وقت‌هایی است که زمان زیادی برای غذا درست کردن ندارید و به دنبال یک غذای فوری هستید. سفارش کباب ترکی هم یک راه بسیار خوب برای یک غذای سریع و خوشمزه است.

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ،۰۹:۵۳:۳۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه