بهترین کباب کوبیده مرغی که می توانید میل کنید!!

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ یک راه حل عالی برای عاشقان این کباب سنتی ایرانی است که از خوردن گوشت قرمز محروم هستند. در این مطلب شما را با چند روش برای طرز تهیه این کباب خوشمزه آشنا می‌کنیم. سپس فوت و فن‌هایی را برای بهتر شدن آن شرح می‌دهیم. این دستور مناسب 4 نفر است و در صورتی که تعداد کم و زیاد شود، می‌توانید مقدار مواد را با نسبت و تناسب اصلاح کنید. پس در ادامه با پانی که برگترین کارخانه تولید کباب ترکی در کشور می باشد، همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه

برای افرادی که دچار فشار و چربی خون، ناراحتی قلبی و… هستند، گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز بسیار سالم‌تر است. گوشت مرغ مورد استفاده برای کباب کوبیده مرغ باید فیله یا گوشت سینه بدون پوست و استخوان و زواید دیگر باشد. این مواد را برای کباب کوبیده مرغ تهیه کنید:

  • سینه یا فیله مرغ: 600 گرم
  • پیاز بزرگ: 2 عدد
  • سیر: 4 حبه
  • پودر تخم گشنیز: نصف قاشق چای‌خوری
  • زعفران دم‌کرده: یک قاشق غذاخوری
  • کره: 50 گرم
  • نمک: یک قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری
  • فلفل: نصف قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه

 

 

اولین روش برای دستور پخت کباب کوبیده مرغ روی ذغال

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی همین روش طبخ روی ذغال است. در این طرز تهیه این مراحل را طی کنید:

1_ گوشت لخم و یکپارچه مرغ را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب آن کامل برود. سپس آن را دوبار چرخ کنید. حال یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و مرغ چرخ شده را داخل آن بریزید.

2_ پیاز و سیر را رنده ریز کنید (با فشار دست آب پیاز را بگیرید). سپس به کاسه حاوی مرغ اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی پودر تخم گشنیز را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به مواد اضافه کنید. حال مواد را خوب مخلوط کنید و ورز دهید.

3_ یک سلفون روی کاسه بکشید و آن را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت سه ساعت مایه کباب را به سیخ بکشید. برای این‌کار به اندازه یک مشت از مواد بردارید و روی سیخ پهن قرار دهید و آن را در دو طرف سیخ با ضخامت یکسان پهن کنید.

4_ منقل ذغال را آماده کنید. در شیوه پخت کباب کوبیده مرغ رستورانی دقت کنید که ذغال‌ها یکدست روشن شده باشند در غیر این صورت بوی ذغال خام می‌توان تأثیر بدی روی طعم کباب بگذارد.

5_ کره را روی حرارت قرار دهید، با زعفران دم‌کرده مخلوط کنید و با یک برس یا قلمو، آماده داشته باشید. با آماده شدن ذغال‌ها، سیخ‌های کباب را روی منقل قرار دهید و با سرعت باد بزنید تا یک طرف آن خود را بگیرد. سپس سیخ‌ها را برگردانید و مجدد با سرعت باد بزنید.

6_ وقتی دو طرف کوبیده خود را گرفت اجازه دهید تا با حرارت معمول مغزپخت شود. حال با کمک برس روی کوبیده‌ها را هم حین پخت و هم بعد از برداشتن از روی حرارت کره ذوب‌شده و زعفران بزنید تا هم خشک نشوند و هم عطر و رنگ زعفرانی بگیرند.

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی

 

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

 

 

دومین روش جهت طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ ای

ممکن است بسیاری از ما در منازل آپارتمانی خود امکان برپا کردن منقل و اجرای طرز تهیه انواع کباب ایرانی به این روش را نداشته باشیم. طرز تهیه کباب کوبیده مرغ ‌تابه‌ای نیز به همان اندازه کباب منقلی به ما غذایی خوشمزه می‌دهد.

برای آماده کرده کباب کوبیده مرغ تابه‌‌ای از همان مواد و همان روش آماده‌سازی که در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی روز ذغال گفتیم استفاده کنید. تنها برخی تفاوت‌ها در این طرز پخت وجود دارد که آن‌ها را شرح می‌دهیم:

1_ در این روش استفاده از کره و زعفران نیاز نیست اما درصورت تمایل می‌توانید کف تابه را با کره چرب کنید. همچنین می‌توانید زغفران را با مایه کباب مخلوط کنید.

2_ در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای مواد کباب را کف تابه پهن کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی کباب کوبیده مقداری آب انداخت و یک طرف آن خود را گرفت، برش‌های عمودی در آن ایجاد کنید و نوارهای کباب را برگردانید. پس از چند دقیقه حرارت را کم کنید و اجازه دهید با شعله ملایم مغزپخت شود.

3_ در دستور پخت کباب کوبیده مرغ رستورانی به روش تابه‌ای می‌توانید حلقه‌های گوجه فرنگی روی کباب بچینید. همچنین می‌توانید از فلفل دلمه‌ای یا فلفل سبز تند برای طعم‌دهی بهتر استفاده کنید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

 

 

 

آخرین روش برای طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در توستر

کباب کوبیده مرغ در توستر هم عالی می‌شود. برای این روش کافی است همان تکنیک‌های آماده‌سازی که در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی شرح دادیم، به کار ببندید. سپس این مراحل را انجام دهید:

1_ سینی توستر را چرب کنید. مواد کوبیده مرغ را با دست به شکل نواری حالت دهید و کف سینی قرار دهید. با توجه به طرز کار توستر ممکن است دما و مدت زمان پخت متفاوت باشد. این اطلاعات را می‌توانید از دفترچه راهنمای دستگاه توستر خود به دست آورید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در توستر

 

 

 

فوت و فن تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی

سه دستور پخت کباب کوبیده مرغ را شرح دادیم. با این حال خوب است به نکاتی در این باره توجه کنید:

1_ در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ گوشت مرغ باید کاملا یکدست باشد. بنابراین از فیله یا سینه بدون استخوان استفاده می‌شود.

2_ اگر کباب کوبیده مرغ را برای تعداد زیادی از میهمانان آماده می‌کنید، بهتر است در مصرف سیر احتیاط کنید. ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند.

3_ دلیل استفاده از پودر تخم گشنیز برای عطر غذا است. ترکیب طعم تخم گشنیز با مرغ عالی خواهد شد.

4_ در صورت تمایل می‌توانید مقداری گوشت قرمز چرخ‌کرده با مرغ مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کباب را به صورت ترکیبی درست کنید و یک کباب کوبیده رنگارنگ داشته باشید.

5_ در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی پیش از به سیخ کشیدن کباب‌ها بهتر است آن‌ها را ده دقیقه ورز دهید تا از سیخ نریزد.

6_ یک ظرف آب گرم کنار دست خود داشته باشید. می‌توانید در آن مقداری زردچوبه و نمک بریزید. برای آن‌که گوشت به دستتان نچسبد و به سیخ کشیدن کباب‌ها را آسان‌تر انجام دهید باید گاهی کف دست خود را در این محلول بزنید.

7_ افزودن پاپریکا در دستور پخت کباب کوبیده مرغ خوشمزه راهکار خوبی است.

8_ آب لیموترش تازه طعم متفاوتی به کباب کوبیده مرغ می‌دهد. می‌توانید در سس کره و زعفران مقداری آب لیموترش اضافه کنید یا بعد از پخت و هنگام سرو روی کباب‌ها آب لیمو‌ترش بریزید.

9_ در طرز تهیه کباب کوبیده می‌توانید از سیخ‌های چوبی استفاده کنید و کباب کوبیده را در فر یا تابه رژیمی بپزید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ روی ذغال

 

بیشتر بخوانید: کوبیده مرغ در فر

 

سخن پایانی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ را به سه روش ذغالی رستورانی، تابه‌ای و در توستر برای شما شرح دادیم. اگر افراد خانواده نمی‌توانند از گوشت قرمز استفاده کنند، می‌توانند این کباب کوبیده را امتحان کنند. همچنین شاید راه حلی برای اعضای خانواده از جمله بچه‌هایی باشد که به خوردن مرغ طبخ شده به روش معمول علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. اگر شما هم ادویه یا چاشنی خاصی سراغ دارید که در شیوه آماده کردن کباب کوبیده مرغ کاربرد دارد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند، خوشحال می‌شویم که ما را مطلع کنید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب ایرانی

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ،۰۷:۳۶:۰۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه