معرفی انواع کباب های جهان

هنگامی که قصد سفر به کشوری را دارید، از جمله اولین اقدامات، تحقیق و بررسی درباره‌ی غذا‌ها و رستوران‌های آن‌جاست. این موضوع از جهات مختلفی نقش حیاتی برای شما خواهد داشت. فرهنگ غذایی کشورها از مهم‌ترین شناسه‌ها و شاخص‌ها جهت پی بردن به اصالت و فرهنگ آن ملت است. برخی غذاها به قدری در جهان معروف و محبوب هستند که گاها به خاطر آن غذا باروبندیل سفر را جمع خواهید کرد و راهی شهر و حتی کشوری دیگر می‌شوید تا آن غذای معروف را در زادگاه خودش میل کنید. همه‌ی این‌ها جایگاه غذا و اهمیت آن را ثابت می‌کند. در این مقاله با ما باشید تا با انواع کباب های جهان آشنا شوید.

 

کباب های ایرانی

در کنار فرهنگ، هنر و تاریخ غنی ایرانی، آشپزی ایرانی‌ها نیز در جهان بسیار معروف است. کباب نوعی غذای پرطرفدار و محبوب در میان مردمان خاورمیانه است که اغلب در میهمانی‌ها و مجالس سرو می‌شود و عضو مهمی در منوی غذایی اکثر رستوران‌های ایرانی به شمار می‌آید. کباب ایرانی از انواع کباب های دنیا است که از زمان ناصرالدین شاه قاجار و به دستور شخص شاه وارد ایران شد، پس از ورود به ایران دستخوش تغییر و تحولاتی شده و امروزه به شکل‌های مختلف با انواع گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.

 

انواع کباب های دنیا

 

 

از جمله مشهورترین انواع کباب ایرانی می‌توان به چلوکباب کوبیده، جوجه کباب، کباب بختیاری، کباب سلطانی، کباب ترش، کباب چنجه، کباب برگ و ده‌ها نوع کباب لذیذ دیگر که تنها شنیدن اسم آن‌ها باعث آب افتادن دهان می‌شود اشاره کرد.

 

کباب های عربی

خوراک‌های عربی معمولا متعلق به محدوده ترکیه، عراق، سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، قبرس و مصر هستند. انواع کباب های جهان در هر کشور متناسب با فرهنگ غذایی آن کشور، طعم و عطر متفاوتی خواهند داشت. انواع کباب عربی به حدی محبوب هستند که آوازه‌ی آن تا اروپا هم رفته و بسیاری از مردم در کشورهای غربی به این غذای لذیذ علاقه‌مند هستند.

 

کباب های جهان

 

 

اعراب قومی هستند که به غذا و خوراکشان بسیار اهمیت می‌دهند و غذاهای فوق العاده متنوع و لذیذی را درست می‌کنند، به گونه‌ای که اگر بخواهید سفره‌ای از کباب‌های عربی بچینید انتخاب‌های گسترده‌ای از انواع کباب‌ها با رسپی‌ها و طعم‌های مختلف پیش‌رو شما خواهد بود. برخی از بهترین کباب‌های عربی شامل: فیله کباب عربی، شیش کباب و کباب شورا است.

 

کباب های ترکی

طبخ کباب از دوره سلطان محمد فاتح در کاخ‌های عثمانی رواج پیدا کرد. کباب‌ها جایگاه خاصی در فرهنگ غذایی ترکیه دارند و با روش‌های متفاوتی طبخ می‌شوند. در کنار کباب‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده و شیوه‌ی پخت، برنج، سبزی و انواع مخلفات نیز سرو می‌گردد. امروزه کشور ترکیه در بین توریست‌ها به خصوص گردشگران اروپایی و آمریکایی، به دلیل داشتن انواع کباب های جهان، شهرت بسیاری دارد. شاید نام کباب یک نام عمومی به نظر برسد اما آنچه، کباب‌های ترکی را از دیگر کباب های دنیا متمایز می‌کند، طرز پخت، ظاهر و همینطور مواد اولیه‌ای است که در آن به کار می‌رود.

 

کباب های دنیا

 

 

زادگاه برخی از بهترین‌ انواع کباب‌های ترکی در استان‌های جنوب‌شرقی ترکیه است و در آنجا با رسپی اصلی طبخ می‌شوند. گردشگران نیز از سراسر دنیا به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند تا کباب اصل ترکیه را در زادگاه اصلی‌اش تست کنند. همانطور که گفتیم ترکیه یکی از بهترین کشورها برای امتحان کردن طیف وسیع و متنوع غذاهای ترکی است. برخی از انواع کباب ترکی شامل، آدانا کباب، اورفا کباب، علی نازک کباب (Ali Nazik Kebab)،اسکندر کباب، دونر کباب (Döner Kebab) و چوپ شیش (Çöp Şiş) می‌شود.

 

محبوب‌ترین کباب های جهان

کباب غذایی بسیار لذیذ و محبوب بین علاقمندان به خوراک است. اما به راستی بهترین و خوشمزه ترین انواع کباب در دنیا کدام‌اند؟ در تهیه و پخت کباب‌ها از گوشت بره یا گوساله استفاده می‌‌شود و همچنین برای مزه‌دار کردن گوشت از پیاز و ادویه‌جات استفاده می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین کباب های جهان شامل:

کباب چنجه: کباب چنجه با گوشت بره تهیه می‌شود. چنجه بسیار پرطرفدار است و مانند دیگر کباب‌های ایرانی با گوجه ‌کبابی و برنج زعفرانی، کره روی پلو و البته پیاز خورده می‌شود.

چلو کباب کوبیده: یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، چلوکباب کوبیده است. این نوع کباب از گوشت گاو یا گوشت گوسفند چرخ‌کرده درست می‌شود.

کباب عربی گوشت و بادمجان: این کباب در بین اعراب طرفداران زیادی دارد و به نام شامی کباب عربی نیز معروف است. کباب عربی گوشت و بادمجان، همراه با ماست، خیار و سس سیر عربی بسیار لذیذ و مقوی خواهد بود.

 

محبوبترین کباب های جهان

 

 

شیش کباب: شیش کباب یا کباب سیخی را می‌توان یکی از محبوب‌‌ترین کباب‌های کشور‌های عرب زبان دانست. تنوع رنگ مواد کباب شده در شیش کباب باعث ایجاد ظاهری هیجان انگیز بر سفره‌ها خواهد شد.

چوپ شیش: چوپ شیش (Çöp Şiş) یکی دیگر از انواع کباب های دنیا است. چوپ شیش تکه‌های گوشت و چربی گوشت بره است که به سیخ کشیده می‌شود.

علی نازک کباب: از نظر محبوبیت، علی نازک کباب (Ali Nazik Kebab) یک کباب کلاسیک آبدار و مخلوطی از برهٔ کبابی طعم‌دار است که همراه بادمجان کبابی گرم و ماست ساده سرو می‌شود.

 

سخن پایانی

سنت‌ها، غذاهای ملی، دسر‌ها و نوشیدنی‌ها شناسه‌های هستند که نشان دهنده‌ی اصالت یک ملت‌اند. در این مقاله سعی کردیم انواع کباب های جهان را مختصرا توضیح دهیم، امیدواریم که مطالعه ان برای شما سود بخش بوده باشد.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۲:۵۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. حلما مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    با این حساب کدام یک از انواع کباب ها در جهان بهترینه؟

    • Haminteam مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ در ۶:۰۲ ق.ظ - پاسخ دادن

      دوست عزیز سلام. ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. فکر می کنم که کباب های ایرانی بهترین باشند!

ثبت ديدگاه