بهترین روش برای طراحی کافه رستوران در ساحل

جذابیت نمای داخلی و بیرونی رستوران‌ها و کافه‌ها اولین گام در جهت جذب مشتری و مشتری مداری است. امروزه الهام از طبیعت در طراحی رستوران‌ ها به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین سبک‌های طراحی تبدیل شده است. در ادامه‌ این مطلب سعی داریم شما را با اساسی ترین نکات درباره‌ی طراحی رستوران ساحلی آشنا کنیم، پس تا انتهای مطلب با پانی بزرگترین تولید کننده رول کباب ترکی آماده همراه باشید.

 

طراحی رستوران کنار دریا (ساحلی)

طراحی صحیح و اصولی رستوران باعث می‌شود مشتری‌ها، علاوه بر لذت بردن از کیفیت بالا و طعم خوش غذا از حضور در فضای دنج و صمیمی رستوران نیز لذت ببرند. از جمله موارد حائز اهمیت در طراحی و اجرای رستوران منطقه‌ای است که قرار است کافه و رستوران در آن‌جا دایر شود. منطقه ساخت از دو جهت بر جذب مشتری و بازاریابی رستوران حائز اهمیت است.

ابتدا جغرافیای منطقه اجرا به دلیل طراحی نمای بیرونی رستوران؛ به عنوان مثال طراحی رستوران ساحلی در کنار دریا می‌تواند با الهام از المان‌های طبیعی انجام شود. شکل‌های هندسی منحصر به فرد در عین سادگی می‌توانند بسیار چشم‌نواز باشند و مشتری‌ها را برای ایجاد یک تجربه‌ی جدید در مکانی منحصر به فرد فرا بخوانند.

 

کافه رستوران ساحلی

 

 

دومین نکته رقبای رستوران در آن منطقه است. به طور مثال اگر قرار است طراحی کافه رستوران ساحلی در یک منطقه اجرا شود، باید سایر رستوران‌های منطقه را بررسی کرد تا یک طراحی منحصر به فرد و متفاوت با باقی رستوران‌ها پیاده شود. این نکته در مناطق ساحلی به دلیل تعداد زیاد رستوران‌ها و توریستی بودن منطقه، بیشتر از مناطق دیگر اهمیت پیدا می‌کند.

 

طراحی کافه رستوران ساحلی

پس از طراحی نمای بیرونی رستوران ساحلی، نوبت به طراحی داخلی رستوران می‌رسد. طراحی رستوران ساحلی باید به گونه‌ای باشد که مشتری را به حضور در آن‌جا ترغیب کند و علاوه بر ایجاد احساس لذت از طعم و کیفیت غذا باعث ایجاد احساس نشاط و سرزندگی در فرد شود تا بتواند ساعت‌ها بدون خستگی در کافه و رستوران بنشیند.

یکی از نکات مهم در مدیریت رستوران ساحلی توجه به نورپردازی صحیح و اصولی است. نورپردازی باید متناسب با کاربرد و بهره‌وری محیط باشد، قبل از تعیین کردن نحوه نورپردازی، ابتدا باید سبک طراحی کافه رستوران مشخص شود. یک رستوران مدرن و شیک از چراغ‌های روشنایی و نورپردازی امروزی استفاده می‌کند و یک رستوران با فضایی قدیمی و نوستالژیک نورپردازی رومانتیک و کلاسیک را انتخاب می‌کند.

بعد از تعیین سبک کاری رستوران نورپردازی متناسب با آن را انتخاب کنید و بر جذابیت و دلنوازی رستوران خود بیا فزایید. پیشنهاد ما برای نور پردازی رستوران ساحلی استفاده از پنجره‌های بزرگ است. چراکه در طراحی کافه رستوران ساحلی ورود نور طبیعی به مجموعه هم روشنایی بهتری دارد و هم باعث می‌شود افراد درون رستوران دید مناسبی به دریا و ساحل داشته باشند. علاوه بر این پنجره‌های بزرگ و سرتاسری باعث می‌شود از بیرون، درون رستوران دیده شود که این خود یک راهکار دیگر برای جذب بیشتر مشتری است.

 

رستوران ساحلی

 

 

طراحی رستوران ساحلی با الهام از ستاره دریایی

انتخاب رستوران برای مشتریان بر اساس نما بیرونی امری غیر قابل انکار است. طراحی این مدل رستوران ها باید به گونه‌ای باشد که مشتریان هنگام عبور از کنار آن نتوانند از تجربه‌ی حضور در آن چشم پوشی کنند. یکی از انواع مدل‌های طراحی کافه رستوران های کنار دریا الهام از المان‌های طبیعی است. یکی از این المان‌ها ستاره‌‌های دریایی‌اند که با آناتومی جذاب خود هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کنند. طراحی رستوران در سواحل دریایی شمالی و حنوبی کشور با الهام از شکل هندسی و منحصر به فرد ستاره‌های دریایی باعث شده که ساختمان با ریتمی طبیعی در ساحل رشد کند و چشم‌ها را خیره به خود کند.

طراحی کافه رستوران در جزیره کیش و قشم برگرفته از طرح ستاره دریایی نه تنها می‌تواند رابطه‌ای متعادل بین ساختار، عملکرد و معیارهای زیبایی شناختی ایجاد کند، این طراحی همچنین می‌تواند باعث ایجاد یک ساختار بی‌نظیر برای گذراندن تعطیلات برای توریست‌ها و دوستداران طبیعت باشد. نمای ساختمانی مدرن و رنگ‌های روشن به کار رفته در طراحی رستوران های کنار دریا می‌تواند در مخاطب باعث ایجاد احساس آرامش و افزایش تعاملات دوستانه شود. نشستن در فضای بیرونی رستوران یکی از المان‌های بی‌نظیر در طراحی رستوران ساحلی به شمار می‌آید. نورپردازی نمای خارجی نیز در طراحی این نوع کافه رستوران دریایی باید به گونه‌ای باشد تا در هنگام شب توجه مشتریان را به سمت رستوران جلب کند. برای داشتن مشتریانی بیشتر در هنگام نورپردازی نما خارجی لازم است دقت و حساسیت بیشتری نیز خرج شود.

 

طراحی کافه رستوران ساحلی

 

 

 

کلام آخر

در این مطلب توجه شما را به نکاتی درباره‌ی طراحی رستوران ساحلی جلب کردیم. امیدواریم به کمک این توصیه‌ها بتوانید نمایی شیک و بی‌نظیری را برای رستوران‌های کوچک و بزرگ طراحی کنید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۳۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه