۵ طرز تهیه فینگر فود مرغ

فینگرفودها نوعی از غذاهای ساده و شیک هستند که بدون نیاز به استفاده از قاشق و یا چنگال سرو می‌شوند. این غذاها برای مدتی طولانی در مهمانی‌ها و مجالس مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. در این متن قصد داریم تا شما را با چند طرز تهیه فینگر فود مرغ آشنا کنیم. با پانی همراه باشید.

 

فینگر فود مرغ و سبزیجات

برای تهیه‌ی این فینگر فود، در مرحله‌ی اول مقداری فیله‌ی مرغ یا سینه‌ی مرغ بدون استخوان را همراه با پیاز، سیر و ادویه بپزید. برای از بین بردن بوی گوشت مرغ می‌توانید از مقداری دارچین، زردچوبه و برگ بو نیز استفاده کنید. پس از این که گوشت مرغ کاملا پخت، آن را به دلخواه خود ریز یا ریش ریش کنید.

 

فینگر فود مرغ

 

 

مقداری ژامبون گوشت را خرد کنید، پیازچه، گشنیز و جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و با مرغ مخلوط کنید. یک قاشق سس مایونز و یک قاشق ماست را مخلوط کنید، به آن کمی ادویه و نمک و فلفل سیاه بزنید و با مخلوط مرغ، ژامبون و سبزیجات ترکیب کنید.

یک برش نان تست را با وردنه کمی صاف کنید و آن را به چهار تکه‌ی مساوی تقسیم کنید. یک لایه از ترکیب مرغ را بر روی نان بریزید و با گوجه‌های گیلاسی یا خیارشور تزئین کنید.

 

فینگر فود فیله‌ سوخاری

این طرز تهیه فینگر فود بسیار ساده است، با این وجود طعم بسیار دلچسبی دارد و در سریع ترین زمان ممکن آماده می‌شود. در اولین مرحله لازم است که فیله‌های مرغ را طعم دار کنید. برای این کار، فیله‌ها را مدتی در تخم مرغ هم زده و نمک و فلفل سیاه بخوابانید تا کاملا مزه دار شوند. سپس هر تکه مرغ را در آرد گندم بغلتانید و دوباره در ماده‌ی تخم مرغ قرار دهید. در آخر سطح مرغ را کاملا با آرد سوخاری بپوشانید و به مدت بیست دقیقه سرخ کنید تا سطح هر تکه طلایی شود و داخل آن نیز کاملا بپزد.

 

تهیه فینگر فود مرغ

 

 

 

فینگر فود مرغ و پنیر موزارلا

چند فیله‌ی مرغ را بپزید و رنده کنید. به آن پنیر خامه ای، پنیر موزارلای رنده شده و پنیر چدار رنده شده اضافه کنید. مقداری جعفری و شوید خشک شده را له کنید و به این ترکیب اضافه کنید. در صورت امکان می‌توانید از جعفری تازه استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری به غذا بدهد. در آخر ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید. ادویه‌های اصلی در این طرز تهیه فینگر فود مرغ عبارتند از: نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز. این مواد را خوب با هم مخلوط کنید و در یک ظرف مربع یا مستطیل شکل پهن بریزید. ظرف را درون فریزر بگذارید و اجازه دهید حداقل دو ساعت در آن جا بماند تا مواد خودشان را بگیرند و سفت تر شوند. پس از این زمان ظرف را بیرون بیاورید تا با وارونه کردن ظرف همه‌ی مواد به شکل کامل و یک دست از ظرف بیرون بیایند. با یک چاقوی تیز، برش‌های کوچکی به اندازه‌ی انگشت ببرید. این برش‌ها را در تخم مرغ همزده و آرد سوخاری بغلتانید و سپس سرخ کنید.

 

فینگر فود رولت مرغ

فیله‌ی مرغ را به شکل قطعات ریز تکه تکه کنید و با کمی روغن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه سرخ کنید. چند نان ترتیلا را بر روی سینی بگذارید و سطح آن‌ها را با سس گوجه فرنگی بپوشانید. مرغ‌ها را روی ورقه‌های ترتیلا بریزید و به آن کمی جعفری تازه و پنیر موزارلا اضافه کنید. نان‌های ترتیلا را با دقت رول کنید و درون فر قرار دهید. تنها پنج دقیقه کافی است تا پنیر موزارلای درون فینگر فودها کاملا آب شود. پس از آن فینگر فودهای رولت مرغ را از فر خارج کنید و با سس و دورچین دلخواه سرو کنید.

 

طرز تهیه فینگر فود

 

 

 

کوردن بلو

برای درست کردن کوردن بلو، ابتدا سینه‌ی مرغ را از استخوانش جدا کنید. سپس با یک چاقوی تیز هر سینه را به شکل عرضی برش دهید تا دو برش نازک به دست بیاید. مقداری نمک و فلفل سیاه به هر دو طرف این برش‌ها بزنید و آن‌ها را خوب طعم دار کنید و کنار بگذارید. یک ورقه‌ ژامبون مرغ یا گوشت را باز کنید و یک ورقه پنیر چدار را بین آن بگذارید و ژامبون را تا کنید.

نکته: می‌توانید به جای پنیر چدار، از انواع دیگری مانند پنیر گودا یا پنیر موزارلا نیز استفاده کنید.

تکه ژامبون را بین فیله‌ی مرغ بگذارید و برش مرغ را ببندید تا کاملا دور ژامبون را بگیرد. در این مرحله، می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید تا مطمئن شوید ژامبون و پنیر هنگام سرخ شدن، از فیله‌ی مرغ بیرون نمی‌ریزند.

کوردن بلوهای آماده شده را در تخم مرغ هم زده و سپس در آرد سوخاری بیندازید تا این مواد خوب هر کوردن بلو را پوشش دهد. پس از آن، آن‌ها را در روغن داغ و با حرارت متوسط سرخ کنید. پس از آن که سطح فینگر فود‌های مرغ طلایی شد، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال کاغذی یا دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. سپس همراه با گارنیش دلخواه سرو کنید.

این چند طرز تهیه فینگر فود مرغ را می‌توانید در مجالس خودمانی و جشن تولدها و … سرو کنید تا همه از طعم خوب آن لذت ببرند. از این که تا این جا با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ،۱۲:۱۶:۱۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه