طرز تهیه انواع غذاهای گیاهی ( ۵ دستور پخت متنوع )

در گذر زمان، تعداد افرادی که به گیاه خواری روی آورده اند بیشتر شده است. در این متن، لیستی از ۵ طرز تهیه انواع غذای گیاهی را گرد آورده ایم تا بتوانید از یک وعده‌ی غذایی سالم و در عین حال خوشمزه نهایت لذت را ببرید. پس با پانی همراه باشید.

طرز تهیه انواع غذاهای گیاهی

کوکوی لوبیا سبز

لوبیا سبز، سیب زمینی و قارچ را خرد کنید. کمی پیاز خرد شده را تفت دهید، به آن سیر و زردچوبه اضافه کنید و لوبیا سبز پخته شده را در آن سرخ کنید. قارچ و سیب زمینی را نیز به صورت جدا سرخ کنید. بعد از این که همه‌ی مواد خنک شدند، چند تخم مرغ را خوب هم بزنید و روی سبزیجات بریزید. کمی نمک و فلفل اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید از ادویه‌های دیگری که دوست دارید هم استفاده کنید. توی تابه‌ی مورد نظر خود روغن بریزید و زمانی که داغ شد همه‌ی مایه‌ی کوکو را توی تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود. سپس کوکو را به چند تکه تقسیم کنید و آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز کاملا سرخ شود.

 

طرز تهیه انواع غذاهای گیاهی

 

 

به شما پیشنهاد میکنیم که برای تزئین غذاهایتان حتما مقاله گارنیش چیست را بخوانید.

 

ناگت هویج و کلم بروکلی

برای تهیه‌ی این ناگت‌های خوشمزه، مقداری هویج را رنده کنید و چند تکه کلم بروکلی را بخارپز کنید یا در مایکروفر بگذارید تا نرم شود. سپس آن‌ها را به همراه سیر، تخم مرغ، نمک، فلفل، آرد سوخاری و پودر پیاز در غذاساز بریزید تا مخلوطی کاملا یکدست به وجود بیاید. در صورتی که پودر پیاز در دسترس نیست، می‌توانید یک پیاز کوچک را رنده کنید و آب آن را کاملا جدا کنید و پیاز را در مخلوط ناگت استفاده کنید. از مخلوط به اندازه‌های کوچک جدا کنید و آن‌ها را به شکل ناگت دربیاورید سپس در آرد سوخاری خوب بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید.

 

انواع غذای گیاهی

 

 

 

سیب زمینی شکم پر

فر را از قبل به مدت پانزده دقیقه با درجه‌ی ۱۸۰ سانتی گراد داغ کنید. چند سیب زمینی متوسط را به مدت پنجاه دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار دهید تا برشته شوند. بعد از آن سیب زمینی‌ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را از وسط نصف کنید و توی هر قسمت را با کمک قاشق خالی کنید. سیب زمینی‌ها را له کنید و به آن پنیر پیتزا، ذرت، فلفل دلمه‌ای و هر ادویه‌ای که دوست دارید اضافه کنید. این ترکیب را درون سیب زمینی‌های خالی شده برگردانید و بر روی آن پنیر پیتزا یا چدار بریزید. سیب زمینی‌های شکم پر را به مدت پانزده دقیقه توی فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

 

کباب سبزیجات

برای تهیه‌ی این غذا ابتدا سس آن را آماده کنید. آبلیمو، سیر خرد شده، روغن زیتون، نمک و فلفل را مخلوط کنید و به آن جعفری خرد شده اضافه کنید. کدو، قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای سبز را به صورت حلقه‌ای یا درشت خرد کنید. این سبزیجات را درون سس بریزید و به مدت سه تا چهار ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا طعم دار شوند. پس از آن سبزیجات را به سیخ چوبی بکشید و تا زمانی که نرم شوند گریل کنید.

 

طرز تهیه غذای گیاهی

 

 

نکته: بهتر است قبل از به سیخ کشیدن سبزیجات، سیخ‌های چوبی را به مدت سی دقیقه درون آب قرار دهید و سپس خشک کنید.

 

راتاتویی

در میان این لیست طرز تهیه انواع غذای گیاهی، راتاتویی یکی از مشهورترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این غذا شباهت بسیاری به یتیمچه دارد. برای درست کردن این غذای فرانسوی، در ابتدا کمی پیاز داغ درست کنید، سپس رب گوجه فرنگی را همراه با سیر خرد شده، روغن زیتون، نمک و فلفل را در پیاز داغ تفت دهید. پس از این که بوی خامی رب گوجه از بین رفت، به آن آب اضافه کنید و صبر کنید تا سس غلیظ تر شود. توجه کنید که اضافه کردن آب می‌تواند باعث کم شدن نمک سس شود. پیاز، گوجه فرنگی، کدو و بادمجان را به صورت خیلی نازک حلقه کنید.

 

تهیه انواع غذای گیاهی

 

 

در کف ظرف سس را پخش کنید و سبزیجات را پشت سر هم و به شکل فشرده قرار دهید. به همین شکل ادامه دهید تا تمام ظرف پر شود، روی سبزیجات را کره یا روغن زیتون بمالید و ظرف را با ورقه‌ی آلومینیومی بپوشانید. حتما روی ورقه چند سوراخ کوچک ایجاد کنید تا بافت راتاتویی شل نشود. سپس ظرف را به مدت سی دقیقه در فری که در درجه‌ی ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید‌. پس از سی دقیقه فویل را بردارید و شعله‌ی بالا یا گریل فر را روشن کنید تا روی راتاتویی نیز کاملا برشته شود.

 

مقاله پیشنهادی: فینگر فود

 

تمام این ۵ طرز تهیه انواع غذای گیاهی که در لیست بالا توضیح داده شد علاوه بر خواص زیادی که دارند، از طعم خوبی نیز برخوردار هستند. این غذاها گزینه‌ی مناسبی برای رژیم غذایی کودکان نیز به شمار می‌روند. از توجه شما تا این بخش متشکریم.

۱۴۰۰/۵/۳۰ ،۱۰:۲۹:۱۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه