با انواع فینگر فود ایرانی و طرز تهیه آن آشنا شوید

اگر برای میان وعده یا عصرانه هوس غذای لذیذ و متنوعی کرده‌اید و یا اینکه برای مهمانی و دورهمی‌های خود دنبال سرو غذای متفاوتی هستید؛ فینگر فود گرینه مناسبی برای معرفی به شماست. آشنایی شما با انواع فینگر فود ایرانی بسیاری از دغدغه‌هایتان را برای سرو یک غذای جدید از بین می‌برد.

در ادامه می‌خواهیم راجع به طرز تهیه‌ فینگر فود ایرانی صحبت کنیم. با پانی همراه باشید تا با زیر و بم فینگرفود و هر چیزی که باید درباره فینگر فود ایرانی و انواع آن بدانید آشنا شوید.

 

 

فینگر فود چیست؟

 

فینگر فود در لغت به معنی غذای انگشتی است و به غذاهایی گفته می‌شود که در اندازه‌های کوچک برای پیش غذا، میان وعده و حتی گاهی غذای اصلی سرو می‌شوند. روش آماده کردن و پخت فینگر فود و همچنین اندازه کوچک آن، باعث شده به راحتی بتوان آن را با دست خورد و نیازی به قاشق و چنگال نیست.
فینگر فود را با توجه به طرز تهیه‌ی آن می‌توان به صورت گرم و سرد و در طعم‌های بسیار متنوع آماده و سرو کرد.

 

طرز تهیه فینگر فود ایرانی

 

در چه مجالسی از فینگر فود ایرانی استفاده می‌شود؟

 

انواع فینگر فود ایرانی، را می‌توان در جشن‌های مختلف مانند فینگر فود تولد، جشن فارغ‌التحصیلی، دورهمی‌های دوستانه، پیش غذای عروسی، عصرانه مراسم نامزدی، مراسم سالگرد عقد و ازدواج و همه‌ی مراسمات خاص و مجلل استفاده کرد. در کل، فینگر فود غذایی لوکس به حساب می‌آید و به خاطر ظاهر جذاب و چشم نوازی که دارد، غذایی مجلسی محسوب خواهد شد که ممکن است برخی هم، آن را برای مجالس خودمانی‌تر استفاده کنند.

 

آشنایی با انواع فینگر فود ایرانی

 

طرز تهیه فینگر فود ایرانی بسیار راحت بوده و شما در زمان کوتاهی می‌توانیدانواع فینگر فود ایرانی را تهیه و سرو کنید.

● طرز تهیه‌ فینگر فود مرغ

با مرغ، انواع فینگر فود ایرانی و متنوعی را می‌توان تهیه کرد که طعم لذیذی داشته باشند.
در طرز تهیه فینگر فود مرغ، آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده می‌توان آن را به صورت کبابی و سرخ کرده و بخار پز با انواع سس و چاشنی‌ها به همراه انواع نان‌ها تهیه و میل کنید.

 

فینگر فود مرغ

 

● طرز تهیه انواع فینگر فود سوخاری

با سوخاری کردن انواع مواد غذایی می‌توان فینگر فود‌های خیلی متوع و لذیذی داشته باشید.

با یک پیاز و پودر سوخاری و کمی سس شما می‌توانید انواع فینگر فود سوخاری خوشمزه را تهیه کنید.
تکه‌های کوچک مرغ همراه با پودر سوخاری، یک فینگر فود لذیذ با مرغ را به شما می‌دهد.
توپک‌های کوچک سوخاری با سیب زمینی پخته شده و پودر سوخاری تهیه می‌شود.

 

● طرز تهیه فینگر فود دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع فینگر فود ایرانی است.
شما می‌توانید با مواد غذایی مثل پیاز، برنج، لپه، سبزی دلمه، روغن و گوشت چرخ کرده و برگ مو و مقداری سرکه و نمک و فلفل به میزان لازم شما یک فینگر فود ایرانی بسیار لذیذ تهیه کنید.
برنج و لپه را کاملاً پخته تا نرم شوند. پیاز نگینی خرد شده، سبزی ساطوری شده و گوشت را تفت داده تا بپزند سپس لپه پخته شده و برنج آبکش کرده را نیز به آن‌ها اضافه کنید.
مقداری از مواد اصلی را وسط برگ‌های موی نرم شده در آبجوش ریخته و لبه‌های برگ را برگردانید و بپیچید طوری که مواد بیرون نریزند.
برای پخت دلمه‌ها را در یک قابلمه مناسب که کف آن را چرب کرده‌اید بچینید و مقداری آب به همراه کمی سرکه و روغن مایع روی آن‌ها بریزید. تا زمانی که آب درون قابلمه کامل بخار نشده است برای پخت دلمه‌ها به آن زمان دهید.

 

● فینگر فود سالاد الویه و سالاد ماکارونی

از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین فینگرفودها سالاد ماکارونی و سالاد الویه هستند.
سالاد الویه شما با سیب زمینی پخته شده به همراه هویج، نخود فرنگی، ژامبون مرغ و گوشت و سس سفید آماده است. سالاد الویه را می‌توان با انواع نان با توجه به سلیقه خودتان تزیین و سرو کنید.
طرز تهیه فینگر فود ایرانی سالاد ماکارونی هم مانند سالاد الویه است اما به جای سیب زمینی باید از ماکارونی پخته شده استفاده کرد. برای پذیرایی، آن را در ظرف‌های کوچکی سرو کنید.

 

سالاد ماکارونی یکی از انواع فینگر فود ایرانی است.

 

سخن پایانی
امروزه فینگر فودها از پرطرفدارترین غذاها برای سرو در انواع مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست. تهیه آن‌ها راحت است و شما برای پذیرایی از مهمانان چندین گزینه خواهید داشت و آن‌ها با توجه به علاقه خود طعم‌های مختلفی را امتحان خواهند کرد.

این که چطور یک فینگر فود خوشمزه تهیه کنید، به حوصله و دقت شما نیاز دارد. بهتر است قبل از اینکه تصمیم گرفتید برای مجلس امشب اقدام به تهیه فینگرفود کنید، زمان مورد نیاز برای تهیه آن را هم در نظر بگیرید و مطمئن شوید که فرصت کافی برای تهیه آن را دارید. در این مقاله سعی شد انواع فینگر فود ایرانی را معرفی کرده و شما را با طرز تهیه فینگر فود ایرانی آشنا کنیم.

۱۴۰۳/۲/۱۷ ،۰۶:۱۸:۲۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه