معرفی انواع فینگر فود تولد

همیشه برای داشتن یک جشن تولد هیجان انگیز لازم به پرداخت هزینه‌های گزاف به کترینگ‌ها و شرکت‌های برگزاری مراسمات نیست. گاهی می‌توان با پیروی از یک دستورالعمل جامع فینگر فود تولد، با کمترین هزینه اقدام به درست کردن فینگر فود برای تولد و تزئین آن به زیبا‌ترین شکل ممکن کرد.

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه 10 فینگر فود مناسب برای جشن تولد را به شما آموزش دهیم. پس اگر در این شرایط اقتصادی مایلید یک جشن تولد به یادماندنی با غذاهای لذیذ، اما به صرفه را برای عزیزانتان برگزار کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. فینگرفود‌ها به دلیل تنوع زیادی که دارند، بسیار مورد علاقه عموم قرار می‌گیرند.

معرفی انواع فینگرفود تولد و مجالس

 

فینگر فود تولد

این روزها در بیشتر جشن‌ها و میهمانی‌ها در کنار میوه و شیرینی و نوشیدنی که وسایل پذیرایی اصلی محسوب می‌شوند، فینگر فود ها را نیز می‌بینیم که بسیار مرسوم شده‌اند. فینگرفودها، با توجه به تنوع طعم و ویژگی‌هایی که دارند طرفداران بسیاری در میان تمام رده‌های سنی پیدا کرده‌اند.

فینگر فود در واقع همان غذاهای رایجی است که در اندازه کوچک‌تر به عنوان غذای انگشتی که بدون کارد و چنگال سرو می‌شوند. در اوایل، فینگرفودها تنها با یکسری مواد غذایی خاص تهیه می‌شدند، اما امروزه حتی می‌توان غذاهای سنتی ایرانی مثل کوکو، دلمه برگ مو و ته‌چین را نیز به عنوان فینگر فود تولد سرو کرد.

فینگر فود‌ها انواع مختلفی دارند و در انواع سرد و گرم سرو می‌شوند. فینگرفود گرم باید نوع سرو متفاوتی نسبت به سایر انواع وسایل پذیرایی داشته باشد تا هنگام سرو تازه و گرم آماده خوردن باشد. فینگر فود سرد نیز طرفداران خاص خود را دارد و معمولاً در یخچال نگهداری می‌شود. فینگر فود‌ها با نام‌های، غذای انگشتی و لقمه‌ای نیز شناخته می‌شوند.

فینگر فود های مناسب تولد و مهمانی ها

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 5 نوع از بهترین فینگر فود های دنیا

 

10 فینگر فود برای تولد

در این بخش تعدادی فینگر فود برای تولد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

  • فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین انواع فینگر فود تولد، کراکت مرغ و پنیر است. برای اماده‌سازی این فینگر فود تولد بسیار لذیذ، لازم است، سینه مرغ پوره شده را با پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و جعفری به خوبی ورز دهید. از مایه آماده شده برای هر عدد کراکت به اندازه یک گردو بردارید و آن را در کف دست باز کنید. وسط هر کراکت مقداری پنیر پیتزا و ژامبون خورد شده بریزید و به شکل رول، گلوله یا هر شکل دیگری که دوست دارید فرم دهید. کراکت‌ها را اول در آرد سفید، سپس در تخم مرغ هم زده و آخر سر در آرد سوخاری بغلتانید. سپس آن‌ها را برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند. پس از آن می‌توانید کراکت‌ها را سرخ کنید.

چه فینگر فودی برای تولد مناسب است

بیشتر بخوانید: ۵ طرز تهیه فینگر فود مرغ

 

  • فینگرفود لازانیا رولی

عاشقان غذاهای ایتالیایی حتما عاشق این فینگر فود تولد می‌شوند. به‌طور معمول لازانیا به‌ صورت لایه‌ لایه تهیه و سرو می‌شود اما وقتی قرار باشد پای فینگرفود وسط بیاید، لازانیا را می‌توان به صورت رولی نیز سرو کرد. برای اماده کردن فینگرفود رولی، ورقه‌های لازانیا را همان طور که روی پاکت آن گفته شده اماده کنید. هر ورقه لازانیا را با موادی که از قبل آماده کرده‌اید و پنیر پیتزای فراوان رول کنید. رول‌های آماده شده را در فر بگذارید و برای تزئین آن از انواع ذرت و فلفل‌های رنگی استفاده کنید.

لازانیا رولی گزینه مناسب برای فینگر فود تولد

 

  • فینگر فود راتا

راتا مرغ با طعم معرکه‌اش یکی از انواع فینگر فود تولد محبوب است که مدتی است وارد منوی ایرانی‌ها شده است. برای درست کردن این فینگرفود مرغ ریش ریش شده را با جعفری، پنیر لبنه و سس مایونز ترکیب کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه راتا، نان تست را به اشکال هندسی متنوعی از مربع و مستطیل، ستاره و مثلث، نواری یا حلقه‌ای کاتر بزنید و درون آن را با مایه راتا پر‌نمایید.

راتا برای فینگر فود تولد

 

  • فینگرفود تارت قارچ و مرغ با پنیر

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین فینگر فود تولد و جشن‌ها، تارت قارچ و مرغ با پنیر است. برای درست کردن فینگرفود تارت قارچ و مرغ، باید مرغ‌ها را آبپز و مزه‌دار کرد. سپس ریش ریش کرده و همراه قارچ تفت دهید و داخل نان تارت قرار دهید. هر چه پنیر تارت بیشتر باشد، این غذا از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین فینگر فود تولد و جشن‌ها، تارت قارچ و مرغ با پنیر است

  • فینگرفود بقچه بادمجان

یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در لیست فینگر فود تولد قراردهید، بقچه بادمجان است. بقچه بادمجان یکی از آسان‌ترین و لذیذ‌ترین غذا‌هاست که به راحتی با کمی گوشت چرخ کرده، سیر، بادمجان و روغن طبخ می‌شود. برای درست کردن این بقچه لذیذ، بادمجان‌ها را با قطر نازک برش دهید، و به صورت بعلاوه روی هم قرار دهید و داخل آن را با گوشت چرخ شده پر کنید. بقچه را جمع کنید و روی آن را با خلال دندان فیکس کنید و درون روغن داغ فراوان سرخ کنید. فینگرفودها با دست خورده می‌شوند و برای سرو آن‌ها از کارد و چنگال استفاده نمی‌شود.

فینگر فود بقچه بادمجان برای تولد

 

  • فینگر فود کالزونه مارپیچی تند

خمیر را خوب ورز دهید و اجازه دهید تا برای ۱۰ دقیقه استراحت کند. خمیر را به صورت دایره‌های ۷ اینچی برش دهید و مقداری از ترکیبی که برای کالزونه آماده کرده‌اید درون آن بریزید. خمیرها را با کمک دست جمع کنید تا مواد از آن بیرون نریزد. مایه کالزونه مارپیچی شامل: پنیر پیتزا، سوسیس، پیاز، فلفل، قارچ و سس پیتزا است. این فینگر فود برای تولد را برای 17 تا 20 دقیقه در فر پخت کرده و داغ در ظرف‌های رنگی سرو کنید.

 

  • فینگر فود پاستای جامبو شلز

یکی از خوشمزه‌ترین فینگر فود تولد، پاستای جامبو شلز است. جامبو شلز یا پاستا صدفی نوعی از پاستا است که تنوع زیادی دارد. اما به طور معمول سرو آن شامل دو روش سرد و گرم است. جامبو شلز سرد با انواع مواد سالاد ماکارونی یا سالاد الویه پر می‌شود. در جامبو شلز گرم نیز از انواع ترکیبات گوشت و مرغ با انواع پنیرها استفاده می‌شود که به خاطر آب شدن پنیر لازم است در فر آن را طبخ کرد. برای تزئین این فیگرفود می‌توانید از انواع سس‌ها استفاده کنید.

فینگر فود جامبو شلز برای تولد

 

  • فینگر فود اسپرینگ رول

اسپرینگ رول‌ها به دلیل تنوع موادی که درون آن استفاده می‌شود و قابلیت سرو هم به صورت سرد و هم به صورت گرم، در فینگر فود تولد بسیار پرطرفداراند. کافی است خمیر بسیار نازکی تهیه کنید و آن را به قطعات مربعی تقسیم کنید. حال مواد داخل آن را بر اساس سلیقه و ذائقه خود و میهمانانتان انتخاب نمایید. ترکیب های گوشتی با گوشت چرخ کرده و یا سبزیجاتی مانند سیب زمینی و سبزیجات، از رایج‌ترین اسپرینگ رول‌ها در فینگر فود برای تولد محسوب می‌شوند.

  • تورتیلای مارپیچی

برای تهیه‌ی این فینگرفود خوشمزه پنیر را روی نان به خوبی پخش کنید. پیازچه، زیتون، ژامبون و نمک میوه را روی نان بریزید. در این مرحله نان را با احتیاط رول کرده؛ سپس داخل پلاستیک قرار دهید و برای ۲ساعت در یخچال بگذارید. هنگام سرو، نان تورتیلا را از یخچال بیرون آورید و برش بزنید.

  • کسادیا

کسادیا یک فینگر فود و پیش‌غذای مکزیکی است که بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی مکزیک تهیه می‌شود. کودکان اغلب کسادیا را بسیار دوست دارند و یک فینگرفود لذیذ برای تولد بچه‌ها است و می‌توان آن را تنها در عرض ۱۵ دقیقه آماده کرد. در گام اول طرز تهیه‌ی فینگر فود تولد، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه، قارچ‌های اسلایس شده، رب گوجه و سس ورشستر را با هم ترکیب کنید.

سپس داخل یک تابه نچسب یک عدد نان تارتیلا را قرار دهید و با پنیر پیتزا و موادی که آماده کرده‌اید آن را پر کنید. دو طرف نان را روی شعله طلایی کنید و با سبزیجات مختلف تزیین کنید. فینگرفودها را می‌توان حتی به عنوان غذای اصلی نیز سرو کرد.

کسادیا فینگر فود مناسب تولد

 

کلام پایانی

آماده کردن فینگر فود تولد بیشتر از آن که به هزینه‌ای که می‌کنید مرتبط باشد، مربوط به تزئین و هنر شما خواهد بود. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره‌ی این مطلب با پانی ما به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۲/۸/۲۸ ،۱۶:۲۴:۰۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ریحانه فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ در ۱۲:۱۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    بازم به فینگرفود تولد هایی که معرفی کنید اضافه کنید لطفا. خیلی خوب بودن

    • Hamin فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ در ۱۲:۱۶ ب.ظ - پاسخ دادن

      خیلی ممنون که مقاله سایت پانی رو مطالعه کردید. بهتون پیشنهاد میکنم برای اطلاع از انواع فینگر فود برای تولد ، مقاله ۵ طرز تهیه فینگر فود مرغ رو هم مطالعه کنید.

ثبت ديدگاه