پر طرفدارترین غذاهای فست فودی

امروزه تنوع فست فود، افراد بسیاری را ترغیب کرده است تا طعم های جدید و بی نظیر را تجربه نمایند. در این مقاله قصد داریم به پر طرفدارترین غذاهای فست فودی و طرز تهیه برخی از آن ها بپردازیم. پس با پانی همراه باشید.

1. ناگت مرغ

ناگت مرغ از پر طرفدارترین غذاهای فست فودی محسوب می شود. این غذا جزء آن دسته از فست فود های پرطرفدار هستند که علاوه بر طعم بسیار خوشمزه ای که دارد، فواید زیادی نیز برای شما دارد؛ به عنوان مثال ناگت مرغ دارای پروتئین می باشد که نقش اساسی در بهبود عملکرد بدن شما دارد.

 

پر طرفدار ترین فست فود

 

 

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که، اگر به دنبال خوش طعم ترین فست فودها هستید وارد مقاله “۱۰ نمونه از خوشمزه ترین فست فود های دنیا”  شوید؛ برای این کار کافی است روی کلمه خوشمزه ترین فست فود های دنیا کلیک کنید.

2. پیتزا

پیتزا که به انگلیسی به آن Pizza گفته می شود، از جمله پر طرفدارترین غذاهای فست فودی محسوب می شود که با مواد غذایی و روش های مختلفی پخت می گردد. در ادامه ما به شما انواع این پیتزاها را معرفی کردیم:

  • پیتزا پپرونی
  • پیتزا پیراشکی
  • پیتزا سبزیجات
  • پیتزا مرغ و قارچ
  • پیتزا ایتالیایی

پیتزا ایتالیایی

پیتزای ایتالیایی در مدل های مختلفی پخت می شود که در اینجا به یکی از انواع پخت های آن خواهیم پرداخت. شما برای پخت این پیتزا به مواد متفاوتی نیاز دارید که در ادامه این مواد را به شما معرفی می کنیم:

مواد لازم برای خمیر

  1. آب: نیم لیتر
  2. آرد سفید: یک کیلو
  3. نمک: 10 تا 15 گرم
  4. مایه خمیر: 3 تا 5 گرم

مواد لازم برای روی پیتزا ایتالیایی

  1. ژامبون: به میزان لازم
  2. قارچ: به میزان دلخواه
  3. پنیر پیتزا موزارلا: میزان لازم
  4. مواد لازم برای سس:
  5. پیاز: 1 عدد
  6. سیر: 2حبه(به میزان دلخواه بین یک یا دو حبه)
  7. کنسرو گوجه فرنگی: یک قوطی(می توانید به جای کنسرو، از گوجه فرنگی تازه و یا رب گوجه فرنگی خانگی استفاده نمایید).

 

اگر به دنبال فست فودی خوشمزه و سالم هستید حتما به شما پیشنهاد می کنیم که از مقاله ” فست فود سالم ” دیدن کنید و نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

 

طرز تهیه فست فود خوشمزه

 

 

 

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

ابتدا آموزش طرز تهیه خمیر را آغاز می کنیم. برای تهیه خمیر آب را تا 30 درجه گرم نموده و مایه خمیر را در آن حل کنید. سپس نمک بزنید. حال زمان آن فرا رسیده است که ماشین همزن را به کار انداخته و آرد را کم کم اضافه کنید تا گلوله نشود. هنگامیکه خمیر خوب ورز داده شد. خمیر را با پلاستیک بپوشانید. خمیر می بایست به مدت پنج الی شش ساعت به حال خود رها شود. خمیر آماده، حجیم شده و پف کرده می باشد و خمیری است که یکدست شده.

هنگامی خمیر مهیا شد روی میز آشپزخانه کمی آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید. سپس آن را به هفت بخش هم اندازه تقسیم نمایید و با آن‌ها گلوله‌هایی درست کنید،کمی آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آن‌ها‌را با پلاستیک بپوشانید و برای 15 تا 20 دقیقه به حال خویش رها فرمایید. در‌این بازه زمانی وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را فراهم کنید.

اکنون ژامبون و قارچ ها روی خمیر بچینید. می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی نیز برا زیباتر شدن و دلچسب شدن غذا استفاده کنید. همچنین زیتون نیز زیبایی خاصی به پیتزا می بخشد. در آخر سس را با کمی روغن ،پیاز و سیر تفت می دهید. سپس به آن ادویه های دلخواه خود را اضافه نمایید. ادویه هایی همچون آویشن، نمک، فلفل، ادویه های مناسبی برای سس می باشند.

3. همبرگر

یکی دیگر از پر طرفدارترین غذاهای فست فودی، همبرگر می باشد. همبرگر، غذای لذیذی است که با گوشت های متفاوت و حتی سویا می توان آن را پخت و محبوب ترین ساندویچ دنیاست. در ادامه ما به شما طرز تهیه همبرگر خانگی را نیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای 6نفر

  1. نان باگت گرد: 6 عدد
  2. سس مایونز: ¼ لیوان
  3. سس کچاپ: ¼ لیوان
  4. نمک: ½ قاشق چایخوری
  5. برگ کاهو: به مقدار دلخواه
  6. سیر: ۱ یا دو حبه رنده شده
  7. پیاز ریز خرد شده: ½ لیوان
  8. فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
  9. پیاز قرمز حلقه شده: ۴ برش نازک
  10. پودر نان خشک یا پودر سوخاری: ¼ لیوان
  11. گوجه فرنگی و خیارشور اسلایس شده: به مقدار دلخواه

 

فست فود خوشمزه

 

 

طرز تهیه همبرگر

ابتدا گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید. اکنون گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، پیاز رنده شده که آب انگرفته شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط نموده و ورز دهید. سپس اجازه دهید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند و تمامی مواد یکدست شوند. مایه استراحت کرده را به شش قسمت مساوی تقسیم و به صورت گرد درست کنید. لازم به ذکر است که پهنای هر عدد همبرگر باید حدود ۱۲ سانتی‌متر و ضخامت آن یک تا ۱ و نیم سانتی‌متر باشد. در نهایت آن ها را در تابه با شعله ملایم گریل می کنید. کمی که خنک شدند آن ها را در بین نان ها گذاشته و مواد دیگر را به میزان دلخواه اضافه می کنید.

4. فلافل

همخ شما تا به حال فلافل خورده اید یا حداقل اسم آن را شنیده اید. پخت این فست فود بسیار ساده بوده و شما می توانید هر زمان که خواستید این غذای ساده و خوش طعم رو درست کنید. فلافل نیز از پر طرفدارترین غذاهای فست فودی می باشد.

مواد لازم برای تهیه فلافل

  1. پیاز: 1عدد
  2. سیر: 1 بوته
  3. جعفری: 100 گرم
  4. نخود (خیس شده): 1 کیلو
  5. فلفل سیاه وسفید:2/3 قاشق چایخوری
  6. نمک: به مقدار متوسط
  7. زیره، گشنیز، زردچوبه، سس انبه: به میزان لازم
  8. روغن: به مقدار کافی( بهتر است روغن شما کنجد باشد.)

طرز تهیه فلافل

در ابتدا نخود ها را به مدت بیست و چهار ساعت بخیسانید و چندین بار آب آن را عوض نمایید تا نفخ آن گرفته شود. حال باید نخود خیس شده را به همراه پیاز، جعفری و سیر را با هم میکس کنید. می توانید مواد ذکر شده را داخل چرخ گوشت بریزید تا خوب مخوط شوند. حالا خمیر ما آماده است. در این مرحله ادویه ها را به آن بیافزایید. بعد از این کار باید آن ها را قالب بزنید و در ظرفی گود و پر روغن سرخ کنید. این مواد را حداقل یک روز قبل از سرخ کردن آماده نمایید.

 

فست فود

 

 

5. هات داگ

ساندویچ هات داگ نیز مانند فلافل فست فودی کم هزینه و خوشمزه است. هات داگ از جمله ساده ترین و پر طرفدارترین غذاهای فست فودی نیز می باشد. ما در ادامه به  شما دستور پخت این فست فود را شرح خواهیم داد:

مواد لازم تهیه هات داگ برای ۵ نفر

  1. کره: ۵۰ گرم
  2. سرکه سیب: ½ لیوان
  3. سس کچاپ: یک لیوان
  4. سیر: ۵ حبه رنده شده
  5. شکر قهوه‌ای: ½ لیوان
  6. نمک: ۱ قاشق چایخوری
  7. پیاز سفید: یک عدد بزرگ
  8. سوسیس هات‌داگ: ۱۰ عدد
  9. خیارشور: به میزان دلخواه
  10. سس خردل: به میزان لازم
  11. سس چیلی یا تند: ½ لیوان
  12. فلفل قرمز تند: ۲ قاشق چایخوری

 

پر طرفدارترین فست فود

 

 

طرز تهیه هات داگ

نخست سس غذا را آماده نمایید. برای درست کردن سس هات داگ ابتدا پیاز را ریز یا به صورت خلالی خرد کرده و در یک قابلمه متوسط با کمی روغن تفت دهید. سپس حبه های سیر را هم تفت دهید. سپس سس کچاپ، سرکه سیب، شکر قهوه‌ای، سس چیلی، فلفل قرمز تند و نمک را اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه به حالت نیمه‌جوش برسد. در طول این زمان حتما درب قابلمه را بگذارید. حالا درب قابلمه را بردارید و اجاز دهید سس ساندویچ هات‌ داگ تنوری خانگی بیست دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ شود. در این فاصله مرتب سس را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی سس غلیظ شد شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید سس خنک شود. بعد از این‌که سس خنک شد آن را در میکسر بریزید و پوره کنید.

 

مقاله پیشنهادی طرز تهیه انواع فینگر فود

 

سوسیس هات‌ داگ‌ را روی منقل کباب یا داخل روغن سرخ کنید. پس از مهیا شدن هات داگ آن را داخل نان به همراه سس هات داگ فلفل چیلی ریز خرده شده و خیارشور میل فرمایید. چنانچه طعم پنیر برای شما دلچسب است می توانید روی آن پنیر رنده شده هم بریزید و بگذارید روی هات داگ کمی گرم و آب شود.

۱۴۰۰/۵/۳۰ ،۱۰:۲۹:۱۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه