4 روش مختلف برای گارنیش نوشیدنی

امروزه بسیاری از رستوران‌ها برای تزئین و زیباتر جلوه دادن نوشیدنی‌های خود از روش‌های متنوع و متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، تزئین نوشیدنی ها می‌باشد. در این متن قصد داریم تا شما را با تمامی نکات مهمی که در خصوص گارنیش و تزئین نوشیدنی وجود دارد آشنا کنیم. بنابراین با پانی، بهترین فروشگاه جهت سفارش کباب ترکی همراه باشید.

 

گارنیش یک نوشیدنی به چه معناست؟

در جواب سوال گارنیش چیست؟ باید گفت که، گارنیش کلمه‌ای انگلیسی است که از لغت فرانسوی گارنیه وارد این زبان شده است. گارنیش به معنای تزئین است و امروزه در بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها طرفداران زیادی دارد و یکی از هنرهای آشپزها و باریستاهای ماهر محسوب می‌شود. اگر می خواهید این موضوع را با چشمان خود ببینید، می توانید به مدرترین کافی شاپ ها و کافه های سنتی تهران و شهر های دیگران سر بزنید.

 

گارنیش چیست

 

 

در واقع می‌توان گفت که گارنیش به موادی گفته می‌شود که بر روی غذا و نوشیدنی قرار داده می‌شوند. تزئین یک نوشیدنی می‌تواند هدف‌های متفاوتی داشته باشد. به طور مثال، برخی فقط برای چشم نوازتر بودن بشقاب یا نوشیدنی خود، آن را با استفاده از گارنیش، تزئین می‌کنند. در صورتی که در برخی غذاها و خوراکی‌های دیگر، گارنیش می‌تواند یک طعم جدید، چه در تکمیل طعم اصلی غذا و چه در تضاد با آن ایجاد کند.

از سوی دیگر، یکی از زیرمجموعه‌های گارنیش، دورچین کردن غذاها و بشقاب‌ها نیز می‌باشد که این کار در اصل با هدف پر کردن اطراف غذای اصلی به کار می‌رود. بنابراین، انواع تزئین نوشیدنی می تواند بر اساس هدف و سلیقه‌ی شما متفاوت باشد. در ادامه، روش‌ها و شیوه‌های گوناگونی را مشاهده خواهید کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن، به اجرای انواع گارنیش مورد نظر خود بپردازید.

 

مقاله پیشنهادی: نیاز بدن به پروتئین

 

 

چه روش‌هایی برای گارنیش نوشیدنی وجود دارد؟

روش‌های متنوع و فراوانی برای تزئین نوشیدنی‌ها وجود دارد. در ادامه، شما را با انواع گارنیش نوشیدنی آشنا می‌کنیم.

 

گارنیش و تزئین نوشیدنی با استفاده از برگ گیاهان معطر

بسیاری از گیاهان معطر که خواص دارویی نیز دارند، برای گارنیش و تزئین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف قابل استفاده هستند. به طور مثال، می‌توانید برای تزئین نوشیدنی خود، از چند برگ نعنا و یا ریحان استفاده کنید که در گارنیش بسیاری از خوراکی‌های پرطرفدار مانند موهیتو کاربرد دارد.

 

گارنیش نوشیدنی

 

 

تزئین و گارنیش نوشیدنی با استفاده از تکه‌های میوه

در بعضی از کافی شاپ‌ها نیز از تکه‌های میوه‌ی تازه برای تزئین  نوشیدنی استفاده می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین میوه‌هایی که به این منظور در کافی شاپ‌های مختلف استفاده می‌شود برش‌های گیلاس و آناناس است. همچنین می‌توانید از اسکوپر بستنی برای شکل دادن به برش‌های میوه‌های مانند هندوانه نیز استفاده کنید.

 

استفاده از خامه‌ و شکلات برای تزئین نوشیدنی‌های سرد

یکی دیگر از انواع گارنیش نوشیدنی های سرد، استفاده از اسپری خامه و شکل‌های مختلف شکلات می‌باشد. به طور مثال، برای گارنیش و تزئین کافه گلاسه و شکلات گلاسه، از مقداری خامه‌ی اسپری شده و سس شکلات، و یا شکلات تلخ رنده شده استفاده می‌کنند.

 

انواع گارنیش نوشیدنی

 

 

گارنیش و تزئین نوشیدنی با استفاده از گل و شکوفه

برخی از گل‌ها خوراکی هستند، بنابراین استفاده از آن‌ها راه مناسبی برای تزئین هر مدل نوشیدنی به شمار می‌رود. نکته‌ی جالبی که در خصوص استفاده از گل‌های مختلف برای تزئین روی نوشیدنی‌ها وجود دارد این است که شما می‌توانید بر اساس طعم گل‌ها و شکوفه‌ها آن‌ها را طبقه بندی کنید و از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال، گل همیشه بهار، طعمی نسبتا تند دارد و گل ختمی طعمی ترش و شیرین دارد که بیشتر در تزئین نوشیدنی‌های گرم و دمنوش‌ها استفاده می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: رستوران های قدیمی تهران

۱۴۰۰/۷/۲۶ ،۱۳:۲۶:۳۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. فرزاد گردان فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ در ۷:۲۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    ویدئویی در رابطه با همین آموزش گارنیش نوشیدنی دارید؟ مثلا اگه بخوام انواع گارنیش موهیتو یا گارنیش اسموتی رو یاد بگیرم.

    • Hamin فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      خیر؛ متاسفانه ما ویدئویی درباره کارنیش ها نداریم.

ثبت ديدگاه