طریقه طرز تهیه سوپ جو سفید

طعام طلایی در این مقاله قصد دارد شما را با چگونگی تهیه سوپ جو سفید آشنا کند. اما پیش از آن که وارد بحث اصلی، طریقه طرز تهیه سوپ جو سفید شویم مقدمه ای را درباره سوپ جو سفید بیان می کنیم.

 

سوپ جو سفید

سوپ جو سفید یکی از سوپ های بسیار های پر طرفدار و بسیار خوش طعم می باشد،طرز تهیه سوپ جو سفید بسیار راحت می باشد. سوپ جو سفید از آن دسته از سوپ های بسیار خوشمزه و همچنین پر فایده است که می توان در ایام سرد سال فضای خانواده را بسیار گرم و صمیمی کند و همچنین در بسیاری از رستوران ها نیز این سوپ به عنوان یکی از پیش غذا های پر طرفدار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طرز تهیه سوپ جو سفید

 

 

این سوپ یکی از سوپ های بسیار معروفی است که کافیست یک بار آن را امتحان کنید و طرفدار آن شوید.علاوه بر خوشمزگی زیاد سوپ جو سفید،دارای خواص درمانی بسیار خوبی برای سرماخوردگی و همچنین بی حالی بدن می باشد.سوپ جو سفید به صورت های مختلفی قابل پخت می باشد که در این مقاله یکی از کاربردی ترین و بهترین راه های پخت این سوپ را به شما آموزش جامع و کامل می دهیم پس لازم است که مقاله زیر را با دقت تمام مطالعه کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر

سوپ جو سفید یکی از غذای های مجلسی و پر طرفدار می باشد.طرز تهیه سوپ جو سفید همراه با شیر بسیار راحت می باشد،کافی است طبق دستور العملی که در ادامه شرح داده می شود عمل کنید تا یک سوپ بسیار لذیذ سرو کنید. موارد لازم برای تهیه سوپ جو سفید همراه با شیر:

  • پیاز یک عدد
  • شیر یک لیوان
  • هویج یک عدد
  • جو پرک به مقدار یک لیوان
  • سینه مرغ به اندازه 100 گرم
  • خامه در صورت تمایل به مقدار لازم
  • آرد به اندازه 2 قاشق غذاخوری
  • کره به میزان 2 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

برای آماده کردن یک سوپ جو سفید همراه شیر کافی است ابتدا،جو پرک را در قابلمه ای بریزید و سپس به اندازه یک لیوان آب با سایز متوسط بر روی آن آب اضافه کنید.در مرحله بعد لازم است که جو پرک را همراه با آب بر روی حرارت قرار دهید و مقدار شعله ی آن را به اندازه مناسب قرار دهید تا آب به جوش بیاید. در این روش می توانید از جو نیز استفاده کنید اما لازم است که جو را از شب قبل در کاسه ای آب بگذارید تا کاملا خیس بخورند.

 

سوپ سفید

 

 

در ادامه کار لازم است 2 الی 3 مرتبه آب آن را عوض کنید و به آن زمان بدهید تا کاملا جو پرک ها پخته شوند.سینه مرغ را در قابلمه آب قرار دهید و کمی به آن نمک، فلفل، زردچوبه به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شود. پیاز ها ابتدا باید به خوبی خرد کنید و در کنار سینه مرغ اجازه دهید تا پخته شوند و لازم است که مقداری از پیاز های را نیز در قابلمه جو پرک ریخته تا با آن نیز کمی پخته شود.

در نظر بگیرید که لازم است جو پرک در حال پخت را مدام هم بزنید زیرا احتمال ته گرفتگی دارد. در مرحله بعد لازم است که هویچ را پوست کنده و سپس به خوبی رنده شود و یا می توانید به صورت نگینی نیز خرد کنید. بعد از پخت سینه مرغ باید اجازه دهید تا خنک شود،در مرحله بعد باید مرغ ها را به صورت ریز ریش ریش کنید و به سوپ همراه با هویچ ها اضافه کنید.

لازم است که شیر را در حدود 15 دقیقه قبل از یخپال خارج کنید تا با دمای محیط یکسان شود و زمانی که به سوپ اضافه می کنید حالت بریدگی پیدا نکند.باید کره را آب کنید و سپس با شیر مخلوط کنید و حالت سس مانند در بیاورید. بعد از پختن کامل مواد داخل سوپ،سس کره و شیر را به آرامی به آن اضافه می کنیم و حدود چند دقیقه به آن باید اجازه دهید تا با دیگر مواد به خوبی ترکیب شود.

به مرحله پایانی کار رسیدید و هم اکنون سوپ جو سفید شما آماده شده است و قابل سرو می باش. برای زیبایی ظاهر ظرف سوپ خودتان می توانید مقداری جعفری خورد شده بر روی آن تزئین کنید، سوپ آماده است نوش جان.

 

سوپ جو

 

 

 

طرز تهیه سوپ جو سفید با خامه

طرز تهیه سوپ جو سفید با خامه، همانند طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر می باشد و به راحتی و اندکی تفاوت پخته می شود. مواد لازم برای پخت سوپ جو سفید همراه خامه :

  • پیاز یک عدد
  • خامه به میزان کافی و دلخواه
  • هویج یک عد
  • جو پرک به مقدار یک لیوان
  • سینه مرغ به اندازه 100 گرم
  • آرد به اندازه 2 قاشق غذاخوری
  • کره به میزان 2 قاشق غذاخوری

برای آماده کردن یک سوپ جو سفید همراه خامه کافی است ابتدا،جو پرک را در قابلمه ای بریزید و سپس به اندازه لیوان آب با سایز متوسط بر روی آن آب اضافه کنید.در مرحله بعد لازم است که جو پرک را همراه با آب بر روی حرارت قرار دهید و مقدار شعله ی آن را به اندازه مناسب قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

 

سوپ جو سفید

 

 

در ادامه کار لازم است 2 الی 3 مرتبه آب آن را عوض کنید و به آن زمان بدهید تا کاملا جو پرک ها پخته شوند. سینه مرغ را در قابلمه آب قرار دهید و کمی به آن نمک، فلفل، زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شود. پیاز ها ابتدا باید به خوبی خرد کنید و در کنار سینه مرغ اجازه دهید تا پخته شوند و لازم است که مقداری از پیاز های را نیز در قابلمه جو پرک ریخته تا با آن نیز کمی پخته شود. در مرحله بعد لازم است که هویچ را پوست کنده و سپس به خوبی رنده شود و یا می توانید به صورت نگینی نیز خرد کنید.بعد از پخت سینه مرغ باید اجازه دهید تا خنک شود،در مرحله بعد باید مرغ ها را به صورت ریز ریش ریش کنید و به سوپ همراه با هویچ ها اضافه کنید.

لازم است که خامه را در حدود 15 دقیقه قبل از یخپال خارج کنید تا با دمای محیط یکسان شود و زمانی که به سوپ اضافه می کنید حالت بریدگی پیدا نکند.باید کره را آب کنید و سپس با خامه مخلوط کنید و حالت سس مانند در بیاورید.بعد از پختن کامل مواد داخل سوپ، سس کره و خامه را به آرامی به آن اضافه می کنیم و حدود چند دقیقه به آن باید اجازه دهید تا با دیگر مواد به خوبی ترکیب شود.

می توانید سرو این سوپ را بعد از گذشت چند دقیقه یعنی زمانی که کمی خنک تر شده باشد کنید، مزه و طعم خامه را در زمان سرد شدن آن بهتر متوجه می شوید. در این مرحله سوپ جو سفید همراه خامه آماده است و قابل سرو شدن نیز می باشد. برای زیبایی و همچنین طعم بهتر و خوشمزه تر سوپ جو سفید همرا خامه می توانید در آخر کار مقدار جعفری خرد شده را بر روی سوپ بریزید و جلوه ظاهری سوپ را تغییری زیبا دهید.

 

تهیه سوپ جو سفید

۱۴۰۰/۱/۱۵ ،۱۱:۵۰:۰۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه