مراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی یکی از پردرآمدترین کسب و کارهایی است که برای افراد مختلف و به خصوص خانم ها جذابیت فراوانی دارد. اگر شما دستپخت خوبی دارید راه اندازی رستوران یا تهیه غذای خانگی می تواند یکی از مناسب ترین شغل ها برای شما باشد. پانی نیز در این مقاله به شما تمامی ماراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی را نشان می دهد.

نحوه راه اندازی تهیه غذای خانگی

در ابتدای کار باید هدف خود را مشخص نمایید. باید تمام امکانات خود را بسنجید و بر اساس آنها تصمیم گیری کنید. سرمایه اولیه خود را مشخص نمایید. همچنین تمام هزینه ها را با جزئیات بررسی کنید. اگر از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید بسیار زودتر به نتیجه خواهید رسید. در ادامه باید سوالات بسیاری را از خودتان بپرسید مثلاً اینکه آیا می خواهید از مشتریانتان در همان فضا پذیرایی کنید یا فقط به صورت بیرون بر باشد؟ آیا مغازه برای خودتان است یا میخواهید جایی را اجاره کنید؟ همه مسائل را به دقت بررسی نمایید و بدون عجله به تمام جزئیات آن فکر کنید.

 

تهیه غذای خانگی

 

 

 

راه اندازی آشپزخانه غذای بیرون بر

برای راه اندازی آشپزخانه غذای بیرون بر باید مراحل زیر را انجام دهید:

در مرحله اول نحوه راه اندازی تهیه غذا باید سرمایه مورد نیاز را بررسی کنید. هزینه های راه اندازی آشپزخانه غذای بیرون بر شامل تهیه فضا آشپزخانه، تجهیزات آشپزخانه مانند: یخچال، گاز، دستگاه کباب زن و …، هزینه مواد اولیه مصرفی باید به صورت دقیق مشخص شود.

در مرحله بعد کیفیت غذا و همچنین دستپخت شما بسیار مهم است. آشنایی با هنر آشپزی و مهارت در آن، از ملزومات این شغل است.

در مراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی انتخاب نام مناسب یکی از مراحل مهم محسوب می‌شود. بی شک داشتن یک نام مناسب و خلاقانه از عوامل مهم موفقیت در هر شغلی محسوب می شود. باید تلاش کنید نامی که انتخاب می کنید حوزه کاری شما را نشان دهد و در ذهن افراد بماند.

در مرحله بعدی از نحوه راه اندازی تهیه غذا، باید مشتری مداری و احترام به مخاطب را مورد توجه قرار دهید. علاوه بر کیفیت غذا اخلاق خوب و خوش قولی در این شغل بسیار حائز اهمیت است و میتواند به افزایش مشتریان بینجامد.

 

تهیه غذا در منزل

 

 

مرحله بعد انتخاب نیروی کار مناسب است. باید بدانید که برای راه اندازی تهیه غذای خانگی به چند نفر نیروی کار احتیاج دارید؟ شما برای آشپزی در آشپزخانه، همچنین تهیه مواد اولیه و تحویل غذای مشتری به نیروی کارآمد احتیاج دارید.

مرحله بعد در نحوه راه اندازی تهیه غذا اخذ مجوزها لازم برای یک آشپزخانه بیرون بر است. تمام مشاغل و بالاخص اغذیه فروشی ها باید مجوز و کارت بهداشت برای تهیه غذا خود تهیه نمایند.

مرحله مهم دیگر تبلیغات است. باید به این مطلب توجه نمایید که چگونه می توانید بهترین روش تبلیغاتی را استفاده کنید. چه افرادی گروه هدف خرید غذای شما هستند. چطور می توانید در شبکه های اجتماعی برند خود را تبلیغ کنید؟ مثلاً چه شرکت هایی در نزدیکی شما وجود دارند؟

در مرحله بعد باید بدانید که با غذا های مانده چکار کنید. شما میتوانید در ساعتی پایانی قیمت غذای خود را با تخفیف بدهید یا حتی غذا های مانده را به دست نیازمندان برسانید. اگر آنها را به یخچال گذاشته و به دست مشتری دهید باید به زودی با کسب و کار خود خداحافظی کنید.

در مرحله آخر می توانید کاری کنید که خاطره خوشی را برای مشتریان خود بسازید. مثلا می توانید در اولین خرید تاریخ تولد آنها را بگیرید و در روز تولد آنها، با دادن تخفیف ویژه برایشان خاطره ساز شوید.

 

مراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی

 

 

قبل از گفتن کلام آخر، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در منو خود کباب ترکی مرغ را قرار دهید؛ اگر هم بلد نیستید که این غذا را تهیه کنید، فقط کافی است مقاله  کباب ترکی مرغ در فر را مطالعه نمائید؛ و در انتها به شما گوشزد می کنیم باید خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید زیرا هیچ کسب و کاری از اول پر رونق و پرطرفدار نبوده است. پس با تلاش ادامه دهید و امیدتان را از دست ندهید. امیدواریم با مطالعه مطالب بالا در زمینه ی مراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی به شما در شروع کسب و کارتان کمک کرده باشیم.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ،۰۸:۴۰:۴۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. بهاره رحیمی اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    به نظرمن خیلی خوبه خودمم مشغول اشپزی هستم با دیپلمم میشه کار کرد

    • Hamin اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب.ظ - پاسخ دادن

      خیلی ممنون

ثبت ديدگاه