مراحل اخذ مجوز کترینگ سیار

گرفتن مجوز کترینگ سیار یک مرحلۀ قانونی است که به شما و تجارت شما اجازه می دهد، تا در یک شهرداری خاص مواد غذایی خود را بفروشید. روند دریافت مجوز شما بسته به مکانی که به آن احتیاج دارید متفاوت است. از آنجایی که، درخواست مجوز مناسب و گذراندن هرگونه بازرسی قابل اجرا است. پانی کارخانه تولید کننده انواع رول کباب ترکی و به عنوان مرکزی معتبر جهت اطلاع از قیمت رول کباب ترکی، در این مقاله تمامی مراحل اخذ مجوز کترینگ سیار را به شما معرفی می کند.

 

اخذ مجوز کترینگ سیار

 

 

کدام قانون در کسب و کار شما اعمال می شود؟

قانون ایمنی مواد غذایی دارای سطوح مختلفی است. در حالی که FDA ممکن است فرآوری مواد غذایی و دارویی را در سطح فدرال کنترل کند، بسیاری از قوانین مربوط به فروشندگان مواد غذایی از ایالت و دولت های محلی است. این بدان معناست که موقعیت مکانی، عامل بزرگی در گرفتن مجوز کترینگ سیار است که یک فروشندۀ مواد غذایی ممکن است لازم داشته باشد. فروشندگان سیار مواد غذایی به ویژه تحت تأثیر این مسئله قرار می گیرند، زیرا ممکن است در یک روز در چندین مکان مختلف تجارت کنند.

رانندگی با کامیون مواد غذایی از طریق خطوط شهرستان می تواند شرایط مجوز را تغییر دهد یا به مجوز جداگانه ای نیاز دارد. افرادی که قصد راه اندازی رستوران سیار دارند باید با اطلاعات مربوط به قوانین فروش در منطقه (یا مناطقی) که قصد فعالیت در آن را دارند، مسلح باشند. با بررسی وب سایت مجوز ایالتی خود شروع کرده، سپس به وب سایت های شهر بروید و در آخر به شرایط مورد نیاز برای شهرستان های جداگانه بروید که در آنها کار می کنید. اگر از بخش دقیق مورد نظر خود مطمئن نیستید، به وب سایت دولت ایالتی یا استان بروید و از عملکرد جستجو برای جستجوی “فروشنده مواد غذایی” استفاده کنید.

هنگامی که منطقه مناسب وب سایت را پیدا کردید، باید دربارۀ واجد شرایط بودن مجوز از دولت، اطلاعات کسب کنید. سپس، باید در مورد روند کار اطلاعاتی کسب کنید. به یاد داشته باشید، همۀ جزئیات ممکن است بسته به اینکه از کدام نهاد دولتی می خواهید مجوز خود را دریافت کنید، متفاوت باشد.

 

قانون اخذ کترینگ سیار

 

مقاله مرتبط: قیمت گذاری منوی رستوران 

 

 

به کدام مجوز فروشنده مواد غذایی نیاز دارم؟

بسته به شهرداری مورد نیاز، ممکن است چندین نوع مجوز فروش مواد غذایی در دسترس داشته باشید. به عنوان مثال، گاهی اوقات گزینۀ مجوز موقت وجود دارد. این مورد برای شرایطی لازم است که تجارت شما فقط برای مدت زمان محدودی از فروش غذا مانند یک جشنواره یا نمایشگاه خیابانی باشد. همچنین ممکن است مجوز فروش مواد غذایی محدود را داشته باشید. این موارد فروش را به منطقه خاصی از شهر یا یک ملک خاص مانند پارک عمومی یا منطقه تجاری محدود می کند. از طرف دیگر، مجوزهای بدون محدودیت امکان فروش در همه مکان ها را بدون محدودیت فراهم می کنند.

در بعضی جاها، مجوز فروش مواد غذایی ممکن است محدود یا نا محدود باشد. مجوزهای محدود فقط به شما امکان می دهد مواد غذایی از پیش بسته بندی شده را بفروشید و نیازهای شدیدتری برای بازرسی بهداشت ندارید. مجوزهای نا محدود به شما امکان می دهد هم غذاهای بسته بندی شده و هم غذاهای آماده بفروشید. هزینه های مجوز می تواند در این دو مجوز متفاوت باشد، بنابراین اگر مجوز کسب و کار شما را تأمین کند، ارزش پیگیری مجوز محدود را دارد.

 

مراحل اخذ مجوز کترینگ سیار

 

 

بعضی از شهرداری ها مجوزهای فروشنده مواد غذایی جداگانه را برای افراد و کامیون ها یا گاری هایشان دارند. به عنوان مثال، شهر نیویورک مجوزی را به خود فروشنده توزیع می کند که عکس فروشنده و شماره مجوز او را نشان می دهد. اما اگر او از گاری استفاده می کند، این مجوز یک پروسه درخواست و هزینه جداگانه است که همراه با برچسب برای چسباندن به سبد خرید است.

 

روند درخواست مجوز کترینگ سیار

اگرچه روند درخواست مجوز کترینگ سیار، بسته به جایی که می خواهید از مجوز فروشنده مواد غذایی خود استفاده کنید، ممکن است متفاوت باشد، اما برخی مراحل جهانی وجود دارد. ابتدا باید برنامۀ مجوز را از وب سایت شهرداری که می خواهید در آن فعالیت کنید، دریافت کنید. کاملا پر کنید، چون قرار است از شما در مورد ساختار تجارت و امکاناتی که قصد دارید مواد غذایی خود را به فروش برسانید، اطلاعاتی را از شما بخواهد. اگر مکان فیزیکی دائمی باشد، برنامه آدرس را می پرسد. اگر یک واحد تلفن همراه دارید که از آن استفاده می کنید، برنامۀ مجوز به احتمال زیاد از شما برنامۀ مکان پیشنهادی شما را می خواهد.

در شهرهای بزرگتر، ممکن است تعداد محدودی مجوز فروشنده مواد غذایی در هر زمان داده شود. از لحاظ تئوری، این صنعت باعث رقابت می شود اما از ازدحام جمعیت جلوگیری می کند. اگر می خواهید در یکی از این منطقه ها فعالیت کنید، ممکن است گرفتن مجوز برای راه اندازی رستوران سیار جدید بسیار دشوار باشد. بعضی اوقات، ممکن است یک لیست طولانی انتظار وجود داشته باشد، اما در برخی موارد، می توانید قرعه کشی کنید.

 

روند درخواست مجوز کترینگ سیار

مقاله مرتبط : متراژ مغازه برای جواز کسب فست فود

 

هنگامی که درخواست فروشنده مواد غذایی خود را کامل کردید، احتمالاً مجبور خواهید بود هزینۀ درخواست را در زمان ارسال بپردازید. پس از بررسی و تأیید درخواست شما، باید هزینه های مجوز را قبل از دریافت آن پرداخت کنید. بیشتر مجوزها برای یک سال هستند و پس از آن باید آنها را تمدید کنید. این روند نیز می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی شما را ملزم می کند که یک درخواست تمدید را پر کنید، جریمه هایی را که در حال حاضر دارید پرداخت کنید و سپس هزینۀ تمدید را پرداخت کنید. در بیشتر موارد، هزینۀ تمدید به طور قابل توجهی کمتر از هزینه اصلی خواهد بود.

 

بازرسی بهداشت یکی از مراحل اخذ مجوز کترینگ سیار

پروانۀ فروشنده مواد غذایی شما احتمالاً با بازرسی واحدهای بهداشتی از تاسیسات یا واحد شما ارائه می شود. بسته به روندی که برای مجوز راه اندازی کترینگ سیار درخواست می کنید، یا باید در زمان تعیین شده به ساختمان ادارۀ بهداشت محلی مراجعه کنید یا بازرس به شما مراجعه خواهد کرد. بازرسی فقط از رعایت قوانین محلی مربوط به مواد غذایی اطمینان حاصل خواهد کرد.

به عنوان مثال، ممکن است مجبور باشید در منطقه ای که می فروشید امکانات سرویس بهداشتی در دسترس داشته باشید. بازرس احتمالاً می خواهد مطمئن شود که مواد غذایی در دمای مناسب ذخیره شده اند. بررسی دیگر این است که شما هیچ غذایی را که خارج از محل مجاز تهیه شده یا غذایی خارج از محدوده مجاز شما نیست، نمی فروشید.

 

بداشت در کترینگ سیار

 

 

بازرسی بهداشت معمولاً هزینه جداگانه ای از هزینۀ اخذ پروانه کسب رستوران سیار دریافت می کند. که هنگام تعیین وقت ملاقات یا ارسال درخواست بازرسی، باید هزینۀ آن را پرداخت کنید. اگر کسب و کار شما از بازرسی بهداشت عبور نکرد، باید زمان دیگری را برنامه ریزی یا درخواست کنید و همچنین هزینه بازرسی مجدد را پرداخت کنید. شما پس از طی کردن تمامی این مراحل می توانید مجوز کترینگ سیار را بدست بیاورید؛ ولی آیا بعد از آن نیازی به یک ایده جذاب برای افتتاحیه رستوران دارید؟ ما در مقاله ایده برای افتتاحیه رستوران به شما این آموزش را داده ایم؛ تا بتوانبد با استفاده از آن به یادماندنی ترین افتتاحیه را در منطقه برگزار کنید.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

۱۴۰۳/۲/۱۱ ،۰۶:۰۴:۵۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. مطهره مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام بر شما
    نحوه دریافت مجوز فست فود سیار را ممکن است توضیح دهید؟
    سوال بعدی هم این است که راه اندازی فست فود سیار کار سختی است یا همه افراد می توانند این کار را بکنند؟

    • Hamin مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      برای پاسخ به سوال اول شما: به قسمت روند درخواست مجوز کترینگ سیار در همین مقاله مراجعه کنید و آن را با دقت بخوانید
      برای پاسخ به سوال دوم شما: هر کاری برای شروع سختی دارد ولی پیشنهاد ما به شما ادامه تلاش و پیگیری نسبت به این موضوع می باشد.

ثبت ديدگاه