آشنایی با طرز تهیه سوپ رستورانی

ما امروز قصد داریم به شما طرز تهیه سوپ رستورانی را آموزش دهد. اما پیش از آن که وارد بحث اصلی،آشنایی با طرز تهیه سوپ رستورانی یا همان سوپ جو قرمز شویم مقدمه ای را درباره سوپ جو قرمز رستورانی بیان می کنیم. پس با پانی همراه باشید.

 

سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز رستورانی یکی از سوپ های بسیار های پر طرفدار و بسیار خوش طعم می باشد، طرز تهیه سوپ رستورانی جو قرمز بسیار راحت می باشد. سوپ جو قرمز از آن دسته از سوپ های بسیار خوشمزه و همچنین پر فایده است که می توان در ایام سرد سال فضای خانواده را بسیار گرم و صمیمی کند و همچنین در بسیاری از رستوران ها نیز این سوپ به عنوان یکی از پیش غذا های پر طرفدار مورد استفاده قرار می گیرد. این سوپ یکی از سوپ های بسیار معروفی است که کافیست یک بار آن را امتحان کنید و طرفدار آن شوید.

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

 

 

مواد لازم برای تهیه سوپ جو قرمز

موارد لازم برای آماده سازی این سوپ خوش طعم عبارتند است از:

  • پیاز متوسط به تعداد 2 عدد
  • هویج کوچک و یا متوسط به تعداد 2 عدد
  • روغن مایع به میزان یک قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ به اندازه نصف یک سینه کامل
  • جعفری خورد شده به اندازه 2 قاشق غذا خوری
  • جو پوست کنده به اندازه یک پیمانه ( لیوان متوسط )
  • رب گوجه فرنگی به اندازه 2 قاشق غذا خوری سر پر
  • نمک به اندازه کافی
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • زرد چوبه به میزان کافی

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز

طرز تهیه سوپ رستورانی جو قرمز،بسیار ساده می باشد فقط کافی است برای آماده کردن این سوپ طبق دستور العمل، عمل کنید تا سوپی بسیار خوش طعم آماده کنید. این سوپ یکی از سوپ هایی است که حتی کسانی هم سر رشته ای در آشپزی ندارند می توانند به راحتی این سوپ را آماده کنند. با این مقدار موادی که گفته می شود می توان برای ظرفیت چهار نفر این سوپ را آماده کنید، اما اگر برای تعداد افراد بیشتری می خواهید این سوپ را آماده کنید کافی است که مقدار مواد را ضرب و یا تقسیم کنید تا مفدار آن کم و زیاد شود.

 

سوپ رستورانی

 

 

 

دستور پخت سوپ جو قرمز

ابتدا باید جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و باید به مدت حداقل شش ساعت باید فرصت دهید تا خیس بخورند. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید تا طعم سوپ را بهتر کند. پس از گذشت این بازه زمانی برای خیس خوردن جو های پوست کنده، جو های پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت شعله مناسب قرار دهید. حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشد که باید هر چند دقیقه یک بار جو ها را هم بزنید تا ته نگیرد و به ته قابلمه شما نچسبد.

جو باید تا زمانی که لعاب بندازد روی حرارت گاز قرار داشته باشد و زمانی که شروع کرد به لعاب انداختن آن را از روی شعله بردارید. در مرحله بعد از لعاب انداختن یکی از پیاز ها پوست بگیرید و به صورت کاملا ریز خورد کنید. قابلمه ای را که برای تهیه سوپ جو قرمز در نظر گرفته اید را روی حرارت شعله قرار دهید و به میزان یک قاشق غذا خوری روغن مایع به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که روغن مایع را به مقدار زیاد در قابلمه خود بریزید باعث بیش از حد چرب شدن سوپ شما می شود و این امر در تغییر مزه سوپ شما بسیار موثر است و ممکن با سلیقه بعضی از افراد جور نباشد.

 

سوپ جو قرمز

 

در ادامه کار پیاز خورد شده را به داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز ها نرم شوند و سپس بعد از آن باید هویج ها را به صورت نگینی ریز خورد کنید و یا همچنین می توانید هویج ها را نیز به صورت رنده شده درشت در بیاورید و سپس به پیاز های تفت داده شده اضافه کنید و لازم است که به مدت چند دقیقه پیاز ها و هویج ها با هم تف داده شوند. پس از این که هویج ها و پیاز ها با هم تف داده شدند لازم است که مقدار زرد چوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و همچنان عمل تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه های اضافه شده کاملا به خورد پیاز ها و هویج های در قابلمه بروند و مزه آن ها را تغییر دهند.

سپس لازم است که سینه مرغ را به همراه دو لیوان آب و یک عدد پیاز و مقداری زرد چوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید، قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا محتوای داخل قابلمه نیمپز شوند البته لازم به ذکر است که گفته شود، باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل این کار نشوید. پس از این که سینه مرغ نیم پز شد لازم است که آن را به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید.

باید سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج تف دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد باید جو را باید به همراه چهار لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و لازم است که حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب سریع تر به جوش بیاید. در مرحله بعد از این که آب به جوش آمد باید حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سوپ جو قرمز با حرارت ملایم جا بیفتد. لازم است که در 30 دقیقه پایاینی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت دهید تا طعم و مزه خامی رب گرفته شود.

پس از سرخ شدن رب باید آن را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و سپس به سوپ خود اضافه کنید. در بازه زمانی 15 دقیقه آخر کار باید نمک سوپ جو قرمز را به میزان کافی اضافه کنید و همچنین به میزان دلخواه نیز می توانید فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. در همین مرحله لازم است که جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید. دیگر لازم نیست که در قابلمه را ببندید آن را نگذارید تا رنگ جعفری سبز و با طراوت باقی بماند. همچنین می تواندی کمی از جعفری را برای تزیین و زیبا سازی روی سوپ جو قرمز نگه دارید و در آخر کار از آن ها استفاده کنید.

 

تهیه سوپ رستورانی

 

 

پس از این که سوپ آماده شد می توانید آن را در ظرف سوپ خوری خود بریزید و به همراه آبلیمو و یا همچنین می توانید به همراه لیمو ترش تازه که مزه آن بسیار مناسب و کاربردی است سرو کنید و از خوردن این سوپ جو قرمز نهایت استفاده را ببرید و همچنین می توانید طرز تهیه سوپ رستورانی این سوپ خوش طعم را به دوستان خود نیز معرفی کنید.

۱۴۰۰/۱/۱۵ ،۱۱:۵۱:۲۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه