طرز تهیه خوشمزه ترین کباب رویال

در کشور ما ایران و اکثر کشورهای دنیا انواع کباب ها در سایز ها و طعم های مختلفی طبخ می شود. تنوع بالای این غذا و طرز تهیه آسان آن موجب شده تا کبابها به غذایی محبوب برای مهمانی ها و دورهمی ها تبدیل شود. کباب رویال یکی از انواع کباب هایی با طعم و شکل متفاوت است. پانی که فروشنده رول کباب ترکی می باشد، در این مطلب به طرز تهیه کباب رویال، یک کباب متفاوت برای مهمانی ها و دورهمی ها خواهد پرداخت، تا با تهیه و طبخ آن در کنار خانواده از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

کباب جزو غذاهای معروف و محبوب مردم خاورمیانه و بخصوص مردم ایران است. در تهیه و پخت اکثر کباب ها از گوشت قطعه قطعه شده یا چرخ شده گوساله یا گوسفند، گوشت تکه تکه شده یا چرخ شده مرغ استفاده می شود. در مراحل تهیه کبابها اکثرا از پیاز و انواع ادویه ها برای طعم دار کردن گوشت استفاده می شود. کباب ها را معمولا در سیخ چوبی، فلزی یا توری کباب بر روی آتش منقل کباب می کنند. برخی از کبابها نیز بر روی تابه و در روی شعله اجاق کباب می شود.

کبابها به تنهایی مثل کباب کوبیده یا جوجه کباب از یک نوع گوشت قرمز یا سفید تهیه می شوند، برخی دیگر نیز جزو کباب های میکس بوده و از دو نوع گوشت تهیه می شوند مثل کباب بختیاری یا کباب نگین دار.

 

تهیه کباب رویال

 

کباب ها در هر منطقه ای از ایران به روش خاصی تهیه می شود. از آنجایی که کبابها روش تهیه آسانی دارند، بنا بر این در اکثر دور همی و گردش ها افراد ترجیح می دهند از کباب به عنوان غذا استفاده نمایند.

کباب ها هم با نان و هم با برنج سرو می شوند. برخی از کبابها می توانند به عنوان پیش غذا نیز سرو شوند. کباب رویال نیز جزو کباب های میکس می باشد که از دو نوع گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه می شود. کباب رویال کباب فوق العاده شیکی است که جلوه بسیار زیبایی به میز مهمانی شما می دهد. از این رو تهیه این کباب شیک و لذیذ را به شما توصیه می کنیم. با استفاده از این دستور می توانید کبابی شیک و لذیذ را تهیه نمایید که جواهر میز غذای شما بوده و پذیرایی عالی را داشته باشید. اما قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه کباب رویال برویم به شما پیشنهاد می کنیم که از انواع کباب ایرانی مطلع شوید. پس با ما همراه شوید.

 

مواد لازم برای کباب رویال

جهت تهیه کباب رویال شما به موادی که در ادامه به ان اشاره می کنیم نیاز دارید:

  • فیله مرغ: 2 عدد
  • گوشت چرخ کرده نصف گوساله بدون چربی و نصف گوسفندی قلوه گاه: 700 گرم
  • تخم مرغ: 1عدد
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل: به میزان لازم
  • زعفران دمکرده: 2 قاشق چایخوری
  • پیاز رنده شده آب گرفته: 2 عدد
  • روغن زیتون: 2قاشق غذا خوری
  • آب نارنج: 4 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه کباب رویال

جهت رول کردن از سینه مرغ استفاده می شود. سپس فیله مرغ را به ورقه های نازک برش می دهیم. فیله های مرغ برش خورده را با یک عدد پیاز خلالی، نمک، فلفل، آب نارنج، زعفران و روغن زیتون مزه دار می کنیم. فیله های مرینت شده را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا فیله ها طعم دار شوند. برای قسمت گوشتی کباب رویال، پیازها را رنده کرده و آب آنها را می گیریم.

 

کباب رویال

 

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم تا چسبندگی گوشت بیشتر شده و گوشت منسجم شود. گوشت ورز داده شده را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا گوشت خودش را بگیرد و وا نرود. زمانی که فیله های مرغ مزه دار شدند، آنها را روی تخته گوشت قرار داده و با بیفتک کوب تنها از یک سمت مرغ ها را می کوبیم تا پهن و نازک شود. در هنگام پهن کردن فیله ها مراقب باشید تا فیله ها پاره نشود. در صورت پاره شدن مواد کباب گوشت به بیرون خواهد ریخت و کباب بد منظره خواهد شد.

در قدم بعد و بعد از دو ساعت که گوشت ورز داده شده خودش را گرفت، کمی از گوشت کبابی را برمیداریم (تقریبا به اندازه یک سیب کوچک) و ابتدای فیله های مرغ پهن شده قرار می دهیم. فیله مرغی را که لای آن گوشت کباب را قرار دادیم، رول کرده و می پیچیم. موقع رول کردن فیله های مرغ آنها را به گونه ای بپیچید که مخلوط گوشتی از داخل آن پیدا نباشد تا موقع کباب کردن بر روی منقل وا نرود. سیخ را از وسط آن رد می کنیم. سپس کباب های رویال را بر روی آتش ملایم منقل کباب می کنیم.

در صورتی که به آتش و منقل یا باربیکیو دسترسی نداشتید، می توانید آنها را داخل روغن سرخ کنید. برای سرخ کردن آنها، انتهای فیله ها را بعد از رول کردن، با خلال دندان سفت کنید. سپس کف ماهیتابه را کمی چرب کنید. رول ها را داخل ماهیتابه بچینید و آنها را بر روی شعله ملایم گاز، سرخ نمایید. حتما درب ماهیتابه را بگذارید تا فیله ها در آبی که پس می دهند پخته شوند. بعد از اینکه آب فیله ها کشیده شدند، دمای شعله را کمی زیاد تر کنید تا فیله ها برشته تر شوند. از آنجایی که به جهت قرار دادن مواد گوشتی داخل فیله مرغ رول ها کلفت هستند، بنابراین برای بهتر پختن آنها، از روغن کمتر و شعله ملایم تر استفاده نمایید.

 

طرز تهیه کباب رویال

 

نکتاتی که باید در طرز تهیه کباب رویال به آنها توجه داشته باشید

  • حتما برای کباب کردن رول ها بر روی ذغال از شعله ملایم استفاده کنید. اگر شعله تند باشد کباب ها مغز پخت نشده و فیله ها خواهد سوخت.
  • مراقب باشید تا فیله ها هنگام به سیخ کشیدن پاره نشوند.
  • برای اینکه طعم کباب گوشتی بهتر باشد و وا نرود از دو نوع گوشت گوساله و گوسفندی استفاده نمایید.
  • می توانید به جای آب نارنج از آبلیمو نیز برای مرینت کردن فیله های مرغ استفاده نمایید.
  • کباب رویال را می توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی و با برنج سرو نمایید.

امیدواریم که توانسته باشیم بهترین طرز تهیه کباب رویال که خودش در لیست بهترین انواع کباب دنیا نیز حضور دارد، را به شما آموزش داده باشیم و شما نیز بتوانید به بهترین شکل این کباب خوشمزه و لذیذ را آماده کنید.

۱۴۰۱/۴/۲۶ ،۰۸:۳۲:۳۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. فاطی مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    واقعا کباب رویال فوق العاده ای شد این خوشمزه ترین کبابی بود که من خوردم

    • Hamin مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبت شما

ثبت ديدگاه