آموزش تهیه‌ی 8 نوع سوپ پرطرفدار

سوپ علاوه بر این که غذایی بسیار مقوی و خوشمزه به شمار می‌آید، گزینه‌ی بسیار مناسبی به عنوان یک پیش غذای محبوب برای مجالس و مهمانی‌ها نیز محسوب می‌شود. تا به امروز مطمئنا با انواع رایج آن، مانند سوپ جو و سوپ قارچ آشنایی دارید، اما سوپ‌های پرطرفدار و خوشمزه در سراسر جهان تنها به این مدل‌ها محدود نمی‌شوند. در این متن طرز تهیه انواع سوپ های پرطرفدار در جهان به سادگی آموزش داده شده اند. پس با شرکت پانی که فروشنده رول کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

 

سوپ پیاز

برای تهیه‌ی این سوپ فرانسوی، پیاز را به شکل خلال خرد کنید. در ماهیتابه مقداری کره و روغن زیتون بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. پس از حدود پانزده دقیقه نمک، فلفل سیاه و کمی شکر را به پیاز اضافه کنید. برای این که بافت و غلظت سوپ مناسب باشد یک قاشق آرد سفید را در محتویات ترکیب کنید سپس آب مرغ یا سبزیجات را در قابلمه بریزید. یک ساعت صبر کنید تا سوپ جا بیفتد و سپس آن را سرو کنید.

 

طرز تهیه سوپ

 

 

 

سوپ تره فرنگی

اصالت این سوپ به کشور فرانسه برمی‌گردد که زادگاه طرز تهیه انواع سوپ های خوشمزه و معروف دیگر نیز به شمار می‌آید. همچنین پیش از پخت آن لازم است به این نکته توجه کنید که این سوپ بافتی مانند بافت سوپ‌های فنجانی دارد یعنی که غلظت آن کم است و بافت آن یکدست است. برای پخت این سوپ لازم است که در ابتدا مقداری کره را در قابلمه بیندازید و آن را آب کنید.

سیب زمینی و تره فرنگی را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید و همراه یک پیاز کوچک و چند حبه سیر که رنده شده هستند به کره‌ی آب شده اضافه کنید و برای مدت کوتاهی تفت بدهید. پس از این که پیاز سبک‌تر شد و سبزیجات کمی تغییر رنگ دادند به آن ادویه‌های مورد نظر خود مانند نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و … اضافه کنید.

در این مرحله باید سه تا چهار لیوان آب سبزیجات یا مرغ را اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ تره فرنگی به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن محتویات قابلمه، حرارت را کم کنید تا تمامی سبزیجات به خوبی مغز پخت شوند. پس از چند دقیقه مقداری از سبزیجات را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به خوبی پخته اند. حالا می‌توانید با کمک دستگاه غذا ساز یا یک گوشت کوب برقی همه‌ی محتویات قابلمه را به شکلی یک دست درآورید. سپس نصف لیوان خامه و نصف لیوان شیر پرچرب اضافه کنید و هم بزنید. قبل از به جوش آمدن سوپ آن را از روی حرارت بردارید و در فنجان‌های کوچک یا ظرف دلخواه خود سرو کنید.

 

سوپ میگو

سوپ میگو یک غذای پرطرفدار بوشهری است. پیش از هر کاری باید میگو را طعم دار کنید. برای این کار یک جوشانده از ترکیب سرکه و نمک درست کنید و میگوهای تازه را در آن بریزید. سپس مقداری هویج را به شکل نگینی خرد کنید و آن را با آب جوش بپزید. چند حبه سیر و یک پیاز کوچک را خرد کنید و به آن اضافه کنید و بلافاصله مقداری رب گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را درون قابلمه بریزید. زمانی که رنگ رب تغییر کرد میگوها را آبکش کنید و به سوپ اضافه کنید.

در قدم آخر نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه‌های مورد علاقه‌ی خود را به سوپ اضافه کنید. لازم به ذکر است که پودر زنجبیل یکی از مناسب‌ترین ادویه‌ها برای این سوپ خوش طعم است. هم اکنون سوپ شما آماده‌ی سرو است.

 

تهیه انواع سوپ

 

 

 

سوپ برش

این سوپ روسی در لیست طرز تهیه انواع سوپ یکی از زیباترین سوپ‌ها به شمار می‌رود. برای تهیه‌ی این سوپ، مقداری لبو را بپزید و کنار بگذارید. سپس سیب زمینی‌های خرد شده را در آب لبو بپزید. پیاز و هویج رنده شده را در روغن تفت دهید و پس از چند دقیقه مقداری گوجه فرنگی له شده به آن اضافه کنید. در مرحله‌ی بعد مقداری کلم پیچ خرد شده را به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. لبوهای پخته شده را به صورت نواری برش بزنید و در قابلمه بریزید. آب مرغ، نمک، فلفل سیاه و شوید تازه را با هم ترکیب کنید و به سوپ اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیفتد، سپس آن را سرو کنید.

 

مقاله مرتبط: طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

 

سوپ زرشک

در مقداری روغن پیاز رنده شده را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس تکه‌های مرغ را به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق آرد گندم یا سفید و چند قاشق رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید تا بوی خامی آن از بین برود. به این ترکیب حدود چهار لیوان آب جوش یا آب مرغ اضافه کنید. سیب زمینی و هویج را به شکل مورد نظر خود خرد کرده و به سوپ اضافه کنید تا بپزند. در مرحله‌ی آخرحدود صد گرم زرشک، صد گرم قارچ، نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید و تا زمانی که سوپ جا بیفتد صبر کنید.

 

انواع سوپ

 

 

 

سوپ شلغم

در لیست طرز تهیه انواع سوپ، سوپ شلغم بهترین گزینه برای درمان سرماخوردگی و تقویت بدن است. برای پخت این سوپ، مقداری آب مرغ را در قابلمه به جوش بیاورید. سپس به آن جوی پرک، مقداری کرفس و هویج خرد شده اضافه کنید. صبر کنید تا سبزیجات به خوبی نرم شوند، سپس مقداری شلغم پوست کنده و خرد شده را درون قابلمه بریزید. برای این که این سوپ خاصیت بیشتری داشته باشد می‌توانید از یک تا دو حبه سیر نیز در آن استفاده کنید. پس از اضافه کردن شلغم، ادویه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ کاملا جا بیفتد. در دقیقه‌های پایانی جعفری خرد شده‌ی تازه را به سوپ خود اضافه کنید و آن را سرو کنید.

 

سوپ ورمیشل یا رشته فرنگی

در لیست طرز تهیه انواع سوپ نمی‌توان از یکی از مشهورترین دستور پخت‌ها به راحتی گذشت. برای تهیه‌ی سوپ رشته ابتدا سینه‌ی مرغ را به همراه زردچوبه و پیاز در آب جوش بپزید. سپس آن را از آب خارج کنید و کنار بگذارید. در یک قابلمه‌ی دیگر کمی پیاز رنده شده را سرخ کنید و پس از زمان کوتاهی به آن زردچوبه بزنید. مرغ را به صورت ریش ریش یا مکعبی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید.

کمی رب گوجه فرنگی به این ترکیب اضافه کنید و زمانی که رنگ رب تغییر کرد چند لیوان آب در قابلمه بریزید. در صورت تمایل می‌توانید به سوپ گوجه فرنگی رنده شده را نیز اضافه کنید. سپس سیب زمینی و هویج خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید سبزیجات بپزند. ادویه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید و رشته‌ی سوپ را نیز در سوپ بریزید. سوپ را هم بزنید و در پایان به آن جعفری را اضافه کنید.

 

تهیه سوپ

 

 

 

سوپ گشنیز

قبل از هر کاری مقداری پوست جو کنده را در آب خیس بدهید. پیاز خرد شده را در روغن تفت بدهید و جو را به همراه چند لیوان آب به آن اضافه کنید. کمی هویج را رنده کنید و به همراه مقداری آب مرغ درون قابلمه بریزید. پس از به جوش آمدن محتویات قابلمه، به آن سیر رنده شده، ماست و آرد سفید را اضافه کنید. برای این که ماست نبرد و ظاهر سوپ را خراب نکند باید قبل از اضافه کردن ماست به سوپ، کمی از آب سوپ را به ماست اضافه کنید و سپس همه‌‌ی مخلوط ماست را به قابلمه اضافه کنید. زمانی که محتویات قابلمه شروع به جوشیدن کرد، صد گرم گشنیز را به همراه ادویه‌های دلخواه خود به آن اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ جا بیفتد.

حالا شما عزیزان با استفاده از این طرز تهیه انواع سوپ می‌توانید به راحتی این پیش غذاهای خوشمزه را به سادگی برای مهمانی‌ها و وعده‌های غذایی خود آماده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

مقاله پیشنهادی: نکات رژیم غذایی

۱۴۰۰/۵/۳۰ ،۱۰:۲۸:۰۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه