بهترین مکانهایی که می توانید برای راه اندازی رستوران انتخاب کنید!!

مردم کمتر از هر زمان دیگری تمایل دارند وقت خود را صرف طبخ غذا در آشپزخانه ها می کنند و ترجیح می دهند به گونه ای دیگر از وقت و انرژی خود استفاده کنند. آن ها ترجیح می دهند با پرداخت پول به رستوران ها بدون کثیف کردن ظروف و تجهیزات آشپزخانه، غذای خوشمزه و باب میل خود را تهیه کنند. اگر چه با این اتفاقات آینده صنعت غذا روشن است، اما راه اندازی یک رستوران کار بسیار سختی است و برای شروع یک کسب و کار موفق لازم است به یک سری مسائل و نکات توجه شود. در این مطلب ما قصد داریم درباره یکی از چالشی ترین قسمت های راه‌ اندازی رستوران صحبت کنیم. انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران مسئله ای است که در همان ابتدای کار با آن مواجه می شوید. این انتخاب آنقدر مهم است که می تواند باعث تعیین سرنوشت تجارت شما شود. با ما همراه باشید تا درباره اساسی ترین نکات بهترین مکان برای رستوران صحبت کنیم.

راه اندازی رستوران

رستوران شغل پر‌سود و درآمدی است که با به کارگیری اصول صحیح اش می تواند مالکش را حسابی پولدار کند. با این حال هیچ تضمینی نیست که راه اندازی کسب و کار رستوران داری برای هر کسی که وارد این عرصه می شود موفقیت آمیز باشد. حتی بزرگترین رستوران داران نیز در مصاحبه ها و صحبت هایشان اعتراف می کنند که رستوران داری اصلا جزو شغل های آسان به شمار نمی آید و درآمد زایی از آن به سادگی امکان پذیز نیست‌. حقیقت کسب و کار های رستوران این است که بسیاری از این مشاغل در نخستین سال تاسیس خود شکست می خورند. بررسی ها‌‌یی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که نبود برنامه ریزی دقیق و عدم تعیین دقیق مسیر تجارت، مهمترین عامل شکست رستوران ها و فست فودی ها بوده است.

 

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران

 

 

در تمام این صحبت‌ها قصد داریم به شما بگوییم برای برپایی یک تجارت سودآور لازم است مسیر پیش رو را دقیقا مشخص کنید و تمام جنبه ها و زوایای تجارت را بررسی کنید تا احتمال پیروزی و موفقیت شما افزایش یابد. یکی از جنبه های حائز اهمیت در راه اندازی رستوران توجه به مکان رستوران است. مکان مناسب برای راه اندازی رستوران کجاست؟ چگونه باید تشخیص داد که این‌جا بهترین مکان برای رستوران است یا خیر؟ چه ملاک‌هایی مکان مناسب برای رستوران را تعیین می‌کند؟

مکان مناسب برای راه اندازی رستوران

هر فضا و خیابانی برای برپایی رستوران مناسب نیست. پیدا کردن و انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران ممکن است کمی سخت یا زمانبر باشد. شاید با خودتان فکر کنید برای راه اندازی رستوران بهتر است خیابانی در مرکز شهر را انتخاب کنید تا حسابی در آن رفت و آمد باشد. بد نیست بدانید انتخاب مکان مناسب برای رستوران آنقدر حائز اهمیت است، که توصیه می شود حتی قبل از انتخاب منو و برنامه ریزی برای دکوراسیون و کیفیت غذا ابتدا لوکیشنی مناسب، برای شروع کسب و کار پیدا کنید. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در انتخاب بهترین مکان برای رستوران می پردازیم.

5 نکته مهم در انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران

با 5 نکته حائز اهمیت در انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران را در ادامه خواهید خواند:

مکانی با دید مناسب انتخاب کنید

معمولاً رستوران ها در داخل کوچه‌ها یا طبقات بالا ساختمان های بدون پنجره تاسیس نمی شوند. قطعاً شما هم متوجه این شده اید که رستوران های موفقی که در طبقات بالای ساختمان ها هستند پنجره های سرتاسری دارند و با ایجاد ویو مناسب چشم ها را به خود خیره می کنند. توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین مکان برای رستوران خیابان هایی را انتخاب کنید که ترافیک بالایی دارند. افراد از روی کنجکاوی زمانی که در ترافیک هستند به اطراف خود نگاه می‌کنند و اگر شما یک رستوران تازه تاسیس باشید قطعاً در معرض دید آن ها قرار خواهید داشت.

 

بهترین مکان برای رستوران

 

 

دسترسی راحت به رستوران

مکانی را که برای تاسیس رستوران مد نظر دارید، با دقت بررسی کنید. این مسیر را پیاده، با ماشین شخصی و با وسایل نقلیه عمومی طی کنید. مطمئن شوید جای پارک کافی در نزدیکی رستوران شما وجود دارد. این ها نکاتی است که باید برای انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران به آن توجه کنید. دقت کنید که اگر رفت و آمد برای شما چالش برانگیز است قطعا مشتری ها هم برای رسیدن به رستوران شما دچار مشکل می شوند. برای پیدا کردن بهترین مکان برای رستوران باید سراغ موقعیتی بروید که هم جای پارک مناسب داشته باشد و هم برای کسانی که از سرویس های حمل و نقل عمومی استفاده می کنند دسترسی راحتی داشته باشد.

به مساحت و متراژ رستوران دقت کنید

حتی کوچک ترین رستوران ها و کافی شاپ ها نیز به مکانی برای پخت و پز و سالنی برای پذیرش یا انتظار نیاز دارند. با انتخاب مکانی با یک فضای دلباز، علاوه بر ایجاد احساس آرامش در مشتری، تقسیم بندی فضای مورد نیاز برای انجام کار های مدیریتی نیز ساده تر خواهد بود.

امنیت منطقه

در کنار تمام مسایل، به امنیت منطقه ای که قصد راه اندازی رستوران در آن را دارید نیز توجه کنید. لازم است بدانید ارائه بهترین کیفیت غذا نمی تواند جایگزین احساس آرامش و راحتی خیال مشتری نسبت به خودرو و دارایی هایش شود. رستوران‌ رفتن یکی از تفریحات سالم ایرانی‌ها به شمار می آید، پس اشخاص هنگامی که به رستوران مراجعه می‌کنند انتظار یک فضای آرام و با آرامش را دارند تا در کنار خانواده بتوانند از این آرامش استفاده کنند و ساعاتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

فاصله رستوران تا تامین کننده های مواد غذایی

برای آماده سازی سریع و‌ با‌ کیفیت غذای مشتری ها لازم است مکانی را برای تاسیس رستوران انتخاب کنید تا کمترین فاصله را از تامین کننده ها داشته باشید تا بتوانید بدون اتلاف وقت، مواد غذایی و تجهیزات را در سریع ترین حالت ممکن خریداری کنید.

 

مکان برای رستوران

 

 

انتخاب مکانی مناسب برای فست فودی ها

به عنوان اولین نکته، زمانی که قصد دارید مکان مناسب برای راه اندازی رستوران و فست فود انتخاب کنید، لازم است با دقت کامل تمام رقبایی که در آن منطقه قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر می‌خواهید یک فست فود راه اندازی کنید و در منطقه چندین فست فودی دیگر وجود دارد قطعا باید انتظار یک رقابت تنگاتنگ و حسابی را داشته باشید. برای اینکه در این رقابت پیروز شوید لازم است به دنبال تکنیکی باشید که شما را نسبت به سایر رقیبانتان متمایز کنید. این تمایز می تواند در دیزاین فست فود شما باشد یا در یک چاشنی متفاوت و مخصوص به خودتان.

اما به طور کلی اگر به دنبال مکان مناسب برای رستوران هستید بهتر است موقعیت هایی را انتخاب کنید که رقبای کمتری در آن وجود داشته باشد. در این شرایط احتمال اینکه زود‌ تر به سود‌ دهی برسید بسیار افزایش می یابد. نکته دوم در انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران توجه به ایمنی ساختمان است. آیا ساختمان سیم کشی مناسبی دارد؟ سیستم هشدار حریق در هنگام آتش سوزی به درستی کار می کند؟ آیا ساختمان پله های اضطراری دارد؟ قبل از انجام هر گونه‌ معامله ای برای انتخاب مکان مناسب برای رستوران و فست فود، حتما این نکات ایمنی در ساختمان را بررسی کنید.

 

مکان مناسب برای رستوران

 

 

کلام آخر 

در هنگام انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران لازم است فاکتور های متعددی را مدنظر قرار دهید تا با بررسی همه جوانب، بتوانید انتخاب مناسبی انجام دهید. دقت کنید که میزان سود شما و درآمدتان از این تجارت خوشمزه تحت تاثیر نکات بسیاری است که یکی از مهم ترین آن‌ها انتخاب مکان مناسب برای رستوران است. اگر شما هم تجربه مشابهی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم تا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۹:۰۴:۵۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه